ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

06/10/2014

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Η διορισμένη από την Κυβέρνηση Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με παράνομες μεθόδους έχει επιβάλει καθεστώς ανεξέλεγκτης και εξαντλητικής υπερεργασίας στους μηχανοδηγούς...




ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ

Προς τους Υπουργούς:

- Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας

- Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


ΘΕΜΑ: Η διορισμένη από την Κυβέρνηση Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με παράνομες μεθόδους έχει επιβάλει καθεστώς ανεξέλεγκτης και εξαντλητικής υπερεργασίας στους μηχανοδηγούς, παραβιάζοντας βασικούς κανόνες ασφάλειας των δρομολογίων της και  θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες και τους εργαζομένους στον σιδηρόδρομο.  


Τον Αύγουστο του 2014, 160 μηχανοδηγοί (σε σύνολο 270 περίπου) υπέγραψαν και κατέθεσαν κείμενο προς την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαιτώντας την εφαρμογή της Εργατικής Νομοθεσίας στον προγραμματισμό και στα κυκλώματα εργασίας. Όμως, η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί να λάβει υπόψιν της το αίτημα του προσωπικού που συνδέεται άμεσα και με την ασφάλεια της κυκλοφορίας, επέλεξε να παρανομήσει εκ νέου, προγραμματίζοντας δεκάωρες υπηρεσίες και εντατικοποιώντας ακόμα περισσότερο την εργασία τους.

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης αντιμετωπίζεται από την Διοίκηση της εταιρείας με τον απαράδεκτο τρόπο της υπερεργασίας του προσωπικού και με τη μη χορήγηση εβδομαδιαίων αναπαύσεων, τη στιγμή που η διοίκηση οφείλει ήδη στο προσωπικό έλξης (μέχρι τις 31.08.2014) 3627 αναπαύσεις και 3700 ημέρες αδειών, ενώ κάθε μήνα πληρώνονται πάνω από 1000 αναπαύσεις πανελλαδικά!

Για το μήνα Αύγουστο πληρώθηκαν πάνω από 1.050 αναπαύσεις σε μηχανοδηγούς! Δηλαδή κατά μέσο όρο 4-5 στον κάθε μηχανοδηγό, με ότι αυτό συνεπάγεται και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Με απλά λόγια, οι μηχανοδηγοί εργάζονται μέχρι και 28 μέρες το μήνα σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που αποδεδειγμένα η κυκλοφορία των τρένων εναπόκειται αποκλειστικά στην εμπειρία και εγρήγορση τους καθώς όπως είναι γνωστό δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας (Σύστημα προστασίας συρμών έναντι του ανθρώπινου λάθους- τηλεδιοίκηση- φωτοσήματα) και με τις ταχύτητες να φτάνουν τα 160 χλμ την ώρα σε μεγάλο μέρος του. Σε όλα αυτά πρέπει να συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του προσωπικού ηλικιακά έχει ξεπεράσει πλέον τα 55 χρόνια αφού προσλήψεις έχουν να γίνουν από την δεκαετία του 80!

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πληρώσει από τις αρχές του χρόνου σε μηχανοδηγούς 7.000 ρεπό και τους χρωστάει άλλα 3627 ενώ στο υφιστάμενο οργανόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχουν πάνω από 130 κενές οργανικές θέσεις στον κλάδο έλξης, και αυτό την ώρα που η ανεργία ξεπερνά το 26%!

Την ίδια ώρα παρανόμως δεν καταβάλλεται εδώ και  χρόνια η αποζημίωση εκτός έδρας στους μηχανοδηγούς σε Πάτρα και Δράμα και το προσωπικό απειλείται με μεταθέσεις, όταν εγείρει την νόμιμη αξίωση του.

Οι βοηθοί μηχανοδηγού, στέλνονται επίκουροι σε όλη την Ελλάδα με προφορικές εντολές αφού κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται στον Κανονισμό Εργασίας, για να καλυφθεί η τεράστια έλλειψη προσωπικού, παρά το ότι με έγγραφες αναφορές τους έχουν αρνηθεί να το κάνουν. Αντιμετωπίζονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως εργαζόμενοι κατώτερης κατηγορίας, που δεν έχουν δικαιώματα και άρα θα πρέπει να σιωπήσουν για να μην υποστούν αντίποινα.

Οι μηχανοδηγοί που αντιδρούν από την άλλη, δέχονται απειλές καθημερινά, ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλοντας να δημιουργήσει κλίμα εργοδοτικής τρομοκρατίας μεταξύ του προσωπικού τιμώρησε πρόσφατα 3 μηχανοδηγούς με περικοπή ημερομισθίων, χωρίς μέχρι σήμερα να τους έχει καλέσει να απολογηθούν για τους λόγους της τιμωρίας !

Επειδή τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας της δραματικής έλλειψης μηχανοδηγών, όπως και η επιβολή από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απάνθρωπης-εξαντλητικής υπερεργασίας στους εναπομείναντες μηχανοδηγούς είναι εξαιρετικά σοβαρά και τίθεται θέμα ασφάλειας των δρομολογίων, βάζοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες και τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Επειδή με την απαράδεκτη κατάσταση των ατέλειωτων υπερωριών αλλά και της μη έγκαιρης γνωστοποίησης του προγράμματος εργασίας τους, επιβαρύνεται σοβαρά η υγεία και “κατακρεουργείται” η προσωπική και οικογενειακή  ζωή των μηχανοδηγών.

Επειδή συνεχίζονται οι αυθαίρετες ενέργειες από μέρους της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εις βάρος των εργαζομένων, οι οποίες έχουν μοναδικό στόχο τον εκφοβισμό και την τρομοκράτηση τους

Ερωτώνται οι Υπουργοί:

1. Σε ποιες  άμεσες ενέργειες θα προβούν ώστε να πάψει να διακυβεύεται η ασφάλεια των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Οι αρμόδιες εποπτικές αρχές (Ρ.Α.Σ.) θα παρέμβουν, αφού γνωρίζουν τους κινδύνους  που προκύπτουν για την ασφάλεια των δρομολογίων, από τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών;

2. Θα προβούν άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για την επαρκή στελέχωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μηχανοδηγούς, ξεκινώντας από την επιστροφή των δεκάδων μεταταχθέντων μηχανοδηγών με το Ν. 3891/2010 και την άμεση  πρόσληψη νέων μηχανοδηγών;

3.Θα αναλάβουν τις αναγκαίες πρωτοβουλίες ώστε να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς της ανεξέλεγκτης και εξαντλητικής υπερεργασίας των μηχανοδηγών, των επικουριών των βοηθών μηχανοδηγού και να προστατευτεί η οικογενειακή, προσωπική τους ζωή και υγεία;

3. Πότε θα καταβληθεί η νόμιμη εκτός έδρας αποζημίωση στους μηχανοδηγούς στην Πάτρα και την Δράμα, η οποία παράνομα δεν καταβάλλεται;

4. Έχουν διενεργηθεί μέχρι σήμερα έλεγχοι μέσω των αρμοδίων Οργάνων (ΣΕΠΕ, ΚΕΠΕΚ κ.α.) για την παραβίαση από την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ των διατάξεων της Εργατικής Νομοθεσίας εις βάρος των εργαζομένων; Θα προσχωρήσουν στην διενέργεια των σχετικών ελέγχων;


Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

Επίσης, παρακαλούμε να καταθέσουν προς ενημέρωση της Βουλής τα πορίσματα των ελέγχων από τα αρμόδια όργανα, που τυχόν έχουν διενεργηθεί στην συγκεκριμένη εταιρεία.


Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές


Στρατούλης Δημήτρης

Ουζουνίδου Ευγενία

Καραγιαννίδης Χρήστος

Μητρόπουλος Αλέξης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπόλαρη Μαρία

Σταθάς Γιάννης

Χαραλαμπίδου Δέσποινα




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ