ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

14/11/2014

Ομιλία της βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Β΄Αθήνας Άννας Χατζησοφιά, στην Επιτροπή Μορφωτικών στις 13/11/2014, σχετικά με τη διαβάθμιση των πτυχίων των Αποφοίτων Σχολών Χορού, Θεατρικών Σχολών και Ωδείων




βίντεο


ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Προεδρεύων των Επιτροπών): Το λόγο έχει η κυρία Χατζησοφιά.

ΑΝΝΑ ΧΑΤΖΗΣΟΦΙΑ: Θα ξεκινήσω διαφωνώντας με το σύντροφό μου, τον κ. Κουράκη. «Έστιν ουν μίμισις πράξεως σπουδαίας και τελείας», και σπουδαία και τέλεια πράξη, είναι αυτό που συντελέστηκε από τους φοιτητές στο Πολυτεχνείο στη χούντα, από τους φοιτητές στη Νομική και που συνεχίζεται σήμερα από τους μαθητές στις καταλήψεις και από τους φοιτητές που αντιστέκονται, τους φοιτητές που επιμένουν. Η πολιτική της κυβέρνησης και των ΜΑΤ, είναι η πολιτική του Κρέοντα, η οποία προκαλεί την ύβρη, η οποία συνεπάγεται την Νέμεση , αλλά που θα δοθεί στις επόμενες εθνικές εκλογές.

Και μια και, λοιπόν, μιλάμε για δράμα, είναι πάγιο αίτημα των αποφοίτων  Δραματικών Σχολών, Σχολών Χορού και Ωδείων η διαβάθμιση των πτυχίων τους, και όπως πολύ καλά το ξέρει και ο κ. Υπουργός, γιατί πριν από λίγες ημέρες είχε συνάντηση με την Αντιπρόεδρο του ΣΕΗ παρουσία και της Υφυπουργού Πολιτισμού.

Χαρήκαμε, λοιπόν, όταν καταρχήν, ακούσαμε ότι θα φέρετε μια τροπολογία η οποία θα λύνει το συγκεκριμένο πρόβλημα, όπως επίσης, είπε ο κ. Λοβέρδος σε αυτήν εδώ την αίθουσα, «τη συγκεκριμένη εκκρεμότητα» είπε επί λέξη «με τον πιο δίκαιο τρόπο που αντέχει το άρθρο 16 του συντάγματος χωρίς να το παραβιάζουμε». Η τροπολογία που φέρατε, μόνο αυτό δεν κάνει -δεν μιλάω για παραβίαση του συντάγματος- μιλάω για την επίλυση του προβλήματος.

 Προφανώς, είναι ένα επικοινωνιακό τρικ μάλλον, μετά ίσως και τη δημοσίευση του προγράμματος προς διαβούλευση του ΣΥΡΙΖΑ που αναφέρεται σε αυτά τα θέματα. Γιατί, έρχεστε αυτή τη στιγμή και παίρνετε πίσω την τροπολογία που καταθέσατε ή μάλλον μας λέτε δεν θα κατατεθεί, ήρθε για ζύμωση, δεν θα μπει στην Ολομέλεια, για ποιο λόγο ακριβώς την φέρατε, δεν έχω καταλάβει. Να προσπαθήσουμε, να πούμε κάποια πράγματα πάνω στο κείμενο που καταθέσατε, το οποίο δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, δεν μιλάει επί της ουσίας, το πως θα γίνεται η διαπίστευση, τι θα διαπιστεύει ακριβώς, αλλά είναι μια φόρμα, κάποιοι γενικοί και αόριστοι κανόνες, οι οποίοι γράφετε «θα εξειδικευτούν τρεις μήνες μετά τη δημοσίευση του σχετικού νομοθετήματος». Δηλαδή, το περιεχόμενό της στην ουσία, θα καθοριστεί εκ των υστέρων με τον Κανονισμό Διαπίστευσης Συστημάτων Πιστοποίησης. Να συζητήσουμε, λοιπόν, μια τροπολογία που δεν θα έρθει και η οποία δεν λέει τίποτα στην ουσία, αλλά θα μας πει μετά ο κανονισμός Διαπίστευσης.

Ας πούμε, όμως, ποιος θα παρέχει αυτή την διαπίστευση; Δεν το λύνετε μέσα στην τροπολογία που φέρατε. Στο άρθρο 2 παράγραφος 3, περιέχονται δύο αντιφατικές διατάξεις. Στο μεν, λέτε ότι «τις εξετάσεις της πραγματοποιεί το ΥΠΟ» ενώ στο πέμπτο εδάφιο ορίζεται «ότι ο διενεργών τις εξετάσεις φορέας δεν μπορεί να είναι κερδοσκοπικού χαρακτήρα». Δεν ξέρουμε εάν είναι εκ παραδρομής ή εάν υπάρχει πρόθεση να εκχωρηθεί σε έναν τρίτο φορέα, απλά, μη κερδοσκοπικό.

Μια άλλη σημαντική παράλειψη είναι ότι δεν προβλέπει τη διαβάθμιση των πτυχίων των Αποφοίτων Σχολών Χορού, Θεατρικών Σχολών και Ωδείων. Σε τι θα αντιστοιχούν αυτοί οι τίτλοι; Το ΙΤΕ, για παράδειγμα, πιστοποιούσε την ισοτιμία των Δραματικών Σχολών με τα Τ.Ε.Ι.. Ο ΕΟΠΕΠ, τι ακριβώς θα κάνει; Μας παραπέμπει στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, που λέει ότι «στην Ε΄ βαθμίδα πτυχίου επαγγελματικής ειδικότητας επιπέδου Ε΄ χορηγείται στους αποφοίτους τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ, χορηγείται στους αποφοίτους των ΙΕΚ, χορηγείται στις Ανώτερες Σχολές δίπλωμα πτυχίο ανώτερης σχολής» όμως με τι ακριβώς ισούται; Με ΕΠΑΛ, το πτυχίο των Δραματικών Σχολών που πιστοποιείται; Με Τ.Ε.Ι. φυσικά όχι, υπάρχει πολύ μεγάλη ασάφεια.

Επιπλέον, δεν αναφέρει λέξη για  τα επαγγελματικά  δικαιώματα των αποφοίτων.  Μόνο στην  Αιτιολογική Έκθεση υπάρχει μια γενικόλογη  αναφορά χωρίς καμία  δεσμευτικότητα. Σε ποια δικαιώματα, όμως  αναφέρεται; Δεν χρειάζεται , επί  παραδείγματι , δυστυχώς, χρόνια τώρα,  άδεια εξάσκησης  επαγγέλματος για να παίξεις στο θέατρο.  Με το διαπιστευμένο πτυχίο θα μπορούν  να διδάσκουν στην  εκπαίδευση, όπως  γινόταν με την ισοτιμία του ΙΤΕ;

 Και στη Μέση Εκπαίδευση; Στη στοιχειώδη; Που φέτος εκχωρήσατε το δικαίωμα σε δασκάλους που έστω και ένα σεμινάριο μόνο να έχουν παρακολουθήσει, θα μπορούν να διδάσκουν Θεατρική Αγωγή, έτσι προετοιμάζετε και κακούς θεατές εκτός όλων των άλλων, εάν με αυτόν τον τρόπο μπορεί κάποιος να διδάξει Δραματική Τέχνη. Η Δραματική Τέχνη είναι πάρα πολύ σοβαρή Τέχνη η οποία είναι άλλο η παράσταση, άλλο η μίμηση, άλλο η υποκριτική, αλλά αυτό θα το δούμε στη συνέχεια. Επίσης, δεν μπαίνετε στην ουσία των ποιοτικών κριτηρίων της τέχνης που θα διδάσκουν σχολές.

Και για να τελειώσω, στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 7, φαίνεται η προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε η τροπολογία. Ορίζεται ότι «ο ΟΠΕΠ υποχρεούται να αναρτά στον ιστοτόπό του λίστα των Ενεργών Συστημάτων Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας». Δεν έχει καμία σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο, προφανώς, το μπερδέψατε με κάποια άλλη τροπολογία από τις πάρα πολλές που φέρνετε τελευταία.

Ελπίζουμε να ξαναδεί το θέμα, και να φέρετε συνολικά ένα ολοκληρωμένο σχέδιο νόμου που να επικεντρώνεται στην ουσία της καλλιτεχνικής παιδείας και της επαγγελματικής αποκατάστασης που απ' αυτήν απορρέει, αλλιώς, δεσμευόμαστε σαν κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ότι θα το φέρουμε εμείς.




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ