ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

27/05/2015

Ερώτηση Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ: Μεγάλες καθυστερήσεις στην πληρωμή αποζημιώσεων και οδοιπορικών στους γεωτεχνικούς υπαλλήλους – ελεγκτές



Προς τους κ.κ Υπουργούς

Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Οικονομικών

Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην απόδοση αποζημιώσεων και οδοιπορικών εξόδων, τα οποία μάλιστα προεισπράττονται από τις ελεγχόμενες επιχειρήσεις, σε γεωτεχνικούς υπαλλήλους για ελέγχους που διενεργούνται εκτός κανονικού ωραρίου των Υπηρεσιών.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να μην λαμβάνουν εγκαίρως χρήματα για ελέγχους που έχουν κάνει πολλές φορές με συμβολή δικής τους δαπάνης (πχ έξοδα μετάβασης στα σημεία ελέγχου) ενώ δημιουργούνται προβλήματα και στους ελεγχόμενους (πχ εμπόρους, εξαγωγείς) αφού οι έλεγχοι περιορίζονται εντός κανονικού ωραρίου σε χρόνους πολλές φορές μη συμβατούς με την εμπορευματική δραστηριότητα.

Συγκεκριμένα, με βάση τους νόμους 3460/05 (άρθρο 14 παρ. 1) και 3698/2008 (άρθρο 27) είχε καθοριστεί η καταβολή τέλους υπέρ του Δημοσίου, κατά τους ελέγχους (ποιοτικοί και φυτουγειονομικοί έλεγχοι, έλεγχοι σε ζώα και ζωικά προϊόντα κλπ) που διενεργούνται εκτός ωραρίου με στόχο την κάλυψη των σχετικών αποζημιώσεων και των οδοιπορικών εξόδων των ελεγκτών. Τα τέλη αυτά μάλιστα προκαταβάλλονταν από τους ελεγχόμενους και στη συνέχεια αποδίδονταν στους δικαιούχους υπαλλήλους μέσω των ΔOY σε διμηνιαία βάση, με βάση σχετικές καταστάσεις στοιχείων που συντάσσονταν και υποβάλλονταν από τις Υπηρεσίες των υπαλλήλων.

Το 2011 η παραπάνω διαδικασία τροποποιήθηκε με την 59167/0026/18-08-2011 Υπουργική Απόφαση και τις σχετικές εγκυκλίους που ακολούθησαν, δημιουργώντας ένα γραφειοκρατικό κυκεώνα που εμπλέκει ΔΑΟΚ, Δ/νση Μεταποίησης ΥΠΑΑΤ, Γενική Δ/νση Οικονομικών ΥΠΑΑΤ, Υπουργείο Οικονομικών, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Περιφέρειες, Υ.Δ.Ε.!

Η μετάβαση στο νέο σύστημα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στην απόδοση των ποσών στους δικαιούχους υπαλλήλους και οι έλεγχοι να περιορίζονται μόνο εντός κανονικού ωραρίου. Ενδεικτικά για το μέγεθος των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί, αναφέρεται, σύμφωνα με ενημέρωση από την ΔΑΟΚ Αργολίδας, ότι:

 

  • Για το 2011 έχει ολοκληρωθεί μόνο το πρώτο στάδιο της προβλεπόμενης διαδικασίας χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη περαιτέρω ενημέρωση
  • Για το 2012 οι εκτός ωραρίου έλεγχοι, αφού δεν είχε προσδιοριστεί ο τρόπος απόδοσης των αποζημιώσεων, έγιναν μόνο τον Δεκέμβριο, ενώ τα αντίστοιχα ποσά καταβλήθηκαν το 2014
  • Για το 2013 έχει γίνει η καταβολή μόνο για το πρώτο τετράμηνο ενώ για το υπόλοιπο, έχει γίνει προσφυγή από τους υπαλλήλους στα διοικητικά δικαστήρια καθώς και επιπλέον ενώ το τέλος που προεισπράχθηκε από τις ελεγχόμενες επιχειρήσεις είναι σύμφωνα με τις καταστάσεις πληρωμής 26.000 ευρώ, η εγγραφή στον Προϋπολογισμό 2013 της Π.Ε. Αργολίδας ήταν μόνο 15.000 ευρώ και σύμφωνα με την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου της Αργολίδας δεν θα πληρωθεί στους δικαιούχους ποσό άνω των 15.000 ευρώ.
  • Για το πρώτο εξάμηνο του 2014 υπάρχει ακόμα αναμονή για την ολοκλήρωση ελέγχου των σχετικών δικαιολογητικών από την Υ.Δ.Ε..

 

Επειδή η μη απόδοση των τελών, που μάλιστα προεισπράττονται από τις ελεγχόμενες επιχειρήσεις για την υλοποίηση των εκτός ωραρίου ελέγχων χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα τόσο για τους υπαλλήλους όσο και για τους ελεγχόμενους, την αγροτική οικονομία και τις εξαγωγές

 

Επειδή είναι παραλογισμός να υπάρχουν τόσο πολύπλοκες και γραφειοκρατικές διαδικασίες ενώ υπάρχουν οι τεχνολογικές δυνατότητες και η εμπειρία στην Δημόσια Διοίκηση ώστε οι απαιτούμενες διαδικασίες να γίνονται ταχύτερα και απλούστερα τόσο για τις εξωτερικές της υποχρεώσεις (προς τους πολίτες) όσο και τις εσωτερικές της (προς τους υπαλλήλους) και όχι το αντίθετο

 

Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί.

 

  1. Πότε θα καλυφθούν οι εκκρεμότητες που υπάρχουν στην απόδοση των τελών για τα έτη 2011, 2012, 2013 και 2014 ;
  2. Πως αξιολογείται η αλλαγή στο σύστημα απόδοσης των προεισπραττόμενων τελών για την διενέργεια των ελέγχων;
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν προκειμένου να απλοποιηθεί το υπάρχον γραφειοκρατικό σύστημα απόδοσης των εισπραττόμενων τελών για τους ελέγχους που υλοποιούν οι γεωτεχνικοί εκτός ωραρίου και το οποίο δημιουργεί προβλήματα όχι μόνο στους υπαλλήλους αλλά και στους εμπόρους με σοβαρές επιπτώσεις στην εμπορευματική δραστηριότητα και την οικονομία της χώρας;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Κοδέλας Δημήτρης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ