ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

05/08/2015

Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Αξιοποίηση της παλαιάς Σιδηροδρομικής Γραμμής Πλαταμώνα (Διασταύρωση 5ης Γραμμής)



Προς τον κ. Υπουργό

Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

Από το 2004 η νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων περνά τον Πλαταμώνα μέσα από μία σήραγγα τεσσάρων και πλέον χιλιομέτρων. Η παλαιά παραθαλάσσια γραμμή βρίσκεται σε αδράνεια (χαρακτηριζόμενο για διευκόλυνση ως τμήμα 1) ενώ τμήμα της έχει χαρακτηριστεί ως Ιστορικός Τόπος (χαρακτηριζόμενο για διευκόλυνση ως τμήμα 2). Επισυνάπτεται περιγραφικός χάρτης.

Η γραμμή (τμήμα 1) από την διασταύρωση των Νέων Πόρων έως τον Σ.Σ. Πλαταμώνα, κατά μήκος των πρανών, είχε καταληφθεί από αυτοφυή άγρια βλάστηση, σχηματίζοντας μια εικόνα εγκατάλειψης. Το ζήτημα απασχόλησε τις δημοτικές αρχές αλλά και εν γένει τους κατοίκους της περιοχής. Υπήρχαν δε, αρκετές ζημίες στην περιοχή που είχαν προξενηθεί από τα 12 χρόνια αχρησίας και εγκατάλειψης, αλλά και από κλοπές. Κατά την επιθεώρηση από στελέχη του ΟΣΕ μετά την ολοκλήρωση των εργασιών καθαρισμού και εκρίζωσης, διαπιστώθηκαν ορισμένες αποδυναμώσεις των πρανών.

Σύμφωνα με τη ΓΑΙΑΟΣΕ η γραμμή χαρακτηρίζεται ως Δίκτυο υπό Αναστολή και όχι ύπο Κατάργηση. (Σύμφωνα με την παρ.1, αρθρ.9 του Ν.3891/2010 Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα).

Το υπόλοιπο της ίδιας γραμμής (Τμήμα 2), από τον Σ.Σ. Πλαταμώνα μέχρι και την θέση ‘Κρανιά’ στο Κάστρο του Πλαταμώνα, χαρακτηρίζεται σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. 358/Δ/21.3.2005, ως Ιστορικός Τόπος, σύμφωνα με το Ν. 3028/2002 "περί προστασίας των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς". Το σχετικό Φ.Ε.Κ. αναφέρει ότι το τμήμα αυτό εμφανίζει ιδιαίτερο ιστορικό, τεχνικό και επιστημονικό ενδιαφέρον, ενώ συνιστά χαρακτηριστικό και ομοιογενή χώρο που διαμορφώθηκε στις αρχές του 20ου αι., μέσα σε ένα πλούσιο φυσικό περιβάλλον.

Αναφορικά στη νέα γραμμή, οι περιβαλλοντικοί όροι της μελέτης προέβλεπαν την παραχώρηση των εκτάσεων που κατασκευάστηκαν με τη μέθοδο “cut and cover” μετά την αποκατάσταση τους, στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ωστόσο σήμερα η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. διαθέτει τις εκτάσεις αυτές προς εκμετάλλευση από ιδιώτες και οι χώροι έχουν περιφραχθεί.

 

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Σε τι φάση βρίσκεται η αξιοποίηση της υπό αναστολή γραμμής.
  • Αν η γραμμή θα τεθεί υπό Κατάργηση για να δοθεί στην τοπική κοινωνία για αξιοποίηση μέσω ήπιων αναπλάσεων ή θα προβεί ο ΟΣΕ στην ανάπλαση και στην υλοποίηση επένδυσης .
  • Αν οι αποκατεστημένες εκτάσεις της νέας γραμμής θα διατεθούν προς ανάπλαση στην τοπική αυτοδιοίκηση.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Ο ερωτών Βουλευτής

Ζάννας Ζήσης

Διώτη Ηρώ

Ιγγλέζη Κατερίνα

Σταματάκη Ελένη

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ