ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

11/11/2015

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Επείγουσα ανάγκη λήψης μέτρων ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα της περιοχής των οδών Κέναν Μεσαρέ / Βογιάνου στα Ιωάννινα




Προς τους κ.κ. Υπουργούς

  • Περιβάλλοντος & Ενέργειας

  • Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

  • Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Επανερχόμαστε στο θέμα των αυξημένων κινδύνων που δημιουργεί, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες λειτουργίας της, η οδός Κενάν Μεσαρέ στα Ιωάννινα, ύστερα και από τις ερωτήσεις με αριθμ. Πρωτ. 3264/22.10.2012, 6469/8.03.2012 και 996/22.04.2013 αντίστοιχα.

Τα τελευταία χρόνια έχουν εκταμιευθεί περί τα 20.000.000 ευρώ για την κατασκευή 3 υπολειτουργούντων δρόμων ταχείας κυκλοφορίας (Κενάν Μεσαρέ, Βογιάνου, Γεννηματά) συνολικού μήκους 2,2χλμ. με 4 έως 7 λωρίδες κυκλοφορίας στον αστικό ιστό Αμιγούς Κατοικίας των Ιωαννίνων, όπου υπάρχουν 10 Σχολεία, 3 φροντιστήρια και πολλές κατοικίες. Η Καταγραφική Μελέτη πιστοποιεί τη σποραδική κυκλοφορία οχημάτων και την ανάπτυξη υπερβολικών ταχυτήτων σε κατοικημένες περιοχές των Ιωαννίνων. Παράλληλα έχουν καταγραφεί πολλές περιπτώσεις υπερβάσης των επιτρεπόμενων ορίων θορύβου στις περιοχές αυτές. Επιπλέον, έχουν καταγραφεί πολλά περιστατικά, όπου πολίτες ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα με τραυματίες σε ένα δρόμο μήκους μόλις 1,1χμ.

Οι ενυπόγραφες συνεχείς εκκλήσεις 1400 κατοίκων για διόρθωση της κατάστασης, οι επτά παρακλήσεις της Κομισιόν μετά από σχετική αυτοψία, οι 6 εκκλήσεις-πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη, αλλά και η προς τούτο παράκληση των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, που δεν ενσωματώθηκαν σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις διόρθωσης της κατάστασης από το Δήμο Ιωαννιτών, αναδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος, αλλά και την απαράδεκτη ολιγωρία.

Στη διάρκεια των ετών από την εκκίνηση των έργων μέχρι και σήμερα μπορούν να καταλογιστούν στους υπεύθυνους διάφορες παραλήψεις και παρατυπίες :

  1. Σύμφωνα με την Έκθεση Ελέγχου των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος/16-12-2014, η οδός Κενάν Μεσαρέ «μελετήθηκε», κατασκευάστηκε και λειτουργεί ως «οδός ταχείας κυκλοφορίας», παρότι η αρμοδιότητα για τη μελέτη-κατασκευή και λειτουργία αυτών των οδών ανήκει αποκλειστικά και μόνο στο ΥΠΕΚΑ, το οποίο έχει και την ευθύνη της ασφάλειας των χρηστών. Στο τέλος, το φυσικό αντικείμενο της οδού Κ.Μεσαρέ είναι εντελώς διάφορο ακόμη και αυτού που τελικά και χρηματοδοτήθηκε. Όσο για την οδό Βογιάνου, «μελετήθηκε» και εγκρίθηκε στηριζόμενη σε παραπλανητικές αναφορές και παραδοχές.

  2. Από τον Συνήγορο του Πολίτη διαπιστώθηκε πολυετής «τουλάχιστον κακοδιοίκηση» και «βλάβη του Δημόσιου Συμφέροντος». Mε το αρ. πρωτ. 141726/12600/27-3-2015 ο Συνήγορος του Πολίτη μάταια παρακαλεί για πολλοστή φορά τον Δήμο «όπως ενημερώσει για την τήρηση της δέσμευσής του για εκπόνηση συνολικής ΜΠΕ εντός δυο μηνών υποβάλλοντάς την στην αρμόδια υπηρεσία εντός εξαμήνου.»

  3. Υπάρχει 2ετής άρνηση συμμόρφωσης προς την επείγουσα έκκληση της Αστυνομικής Δ/νσης Ιωαννίνων για προστασία της Δημόσιας Ασφάλειας και 18μηνη άρνηση εκτέλεσης ταυτόσημης επείγουσας Εισαγγελικής Παραγγελίας.

  4. Δεν έχουν μέχρι τώρα δοθεί απαντήσεις στις Γενικές Διευθύνσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, που με 5 διαδοχικά έγγραφά τους ζητούν ενημέρωση, αλλά ούτε και σε σχετικό έγγραφο του Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Ακόμα, δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε ο έλεγχος από την Ε.Υ. Διαχείριση Ε.Π. της Περιφέρειας Ηπείρου.

  5. Εφαρμόζουν το Σχέδιο Πόλης του 1986, ενώ δεν υπολογίζονται 2 κρίσιμες τροποποιήσεις του, που απαγορεύουν τις επικίνδυνες κατασκευές που υλοποιούνται. Αν είχε γίνει σεβαστό το ισχύον Σχέδιο Πόλης, η δαπάνη κατασκευής των 3 δρόμων θα ήταν πιθανώς μικρότερη και η πόλη θα είχε συνολικά ωφεληθεί.

  6. Πληρώθηκε στο ακέραιο και έγινε η παραλαβή του έργου κατασκευής των καθέτων οδών, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, ενώ δεν έχει κατασκευαστεί.

  7. Με το επιχείρημα ότι τα παραπάνω έγιναν «εκ παραδρομής», επιρρίπτουν όλες τις ευθύνες στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία ενέκρινε τις παράτυπες εισηγήσεις τους.

  8. Δεν εφαρμόστηκε η Κυκλοφοριακή Μελέτη/2013 για την αστική συγκοινωνία στη συγκεκριμένη περιοχή, κάτι που άφησε πολλές οικογένειες χωρίς αστική σύνδεση λεωφορείου.

  9. Στην πρώτη σχετική αυτεπάγγελτη ποινική δίωξη της Εισαγγελίας Ιωαννίνων, που εκδικάζεται στις 30-11-2015, οι υπεύθυνοι του Δήμου και οι εργολάβοι θα απολογηθούν γιατί «με πράξεις και παραλήψεις τους διατάραξαν την ασφαλή κυκλοφορία σε οδό με τρόπο που μπορούσε να προκαλέσει κίνδυνο για τη ζωή και την υγεία ανθρώπου». Επίσης, τρεις Εισαγγελείς διενεργούν αυτεπάγγελτες προανακρίσεις σε τέσσερεις ακόμη υποφακέλλους της υπόθεσης.

  10. Η από 8-9-2015 απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου ΣΕΔΕ της Γ.Γ. για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς ζητά μέτρα για μείωση των ταχυτήτων και επιλαμβάνεται του ελέγχου του έργου.

  11. Η απόφαση περικοπής λογαριασμού της Ειδικής Υπηρεσίας «Αρχή Πιστοποίησης», της «Αρχής πληρωμής» ΠΕΠ και της Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Ηπείρου παρακαλεί για συμμόρφωση με τη νομιμότητα, για να μην υπάρξουν επιπτώσεις εκατομμυρίων στον εθνικό προϋπολογισμό.

  12. Παρ όλα ταύτα, στο τελευταίο τους έγγραφο οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος αναφέρουν: «…γνωστοποιήθηκε στην Υπηρεσία μας ότι ο Δήμος Ιωαννιτών δεν προτίθεται να συμμορφωθεί…»

Τέλος, 13 κάτοικοι έχουν καταθέσει αναφορά-προσφυγή με την οποία διαμαρτύρονται για την ολιγωρία των αρμοδίων να εισηγηθούν όσα νομίμως προβλέπονται για τη διόρθωση της κατάστασης και ζητούν να ενεργοποιηθούν άμεσα οι Νόμοι. Όπως μας πληροφόρησαν οι 13 προσφυγόντες, τα αποδεικτικά έγγραφα και οι ενυπόγραφες διαμαρτυρίες-αιτήματα των 1400 κατοίκων περιέχονται στην Προσφυγή που κατέθεσαν στους Υπουργούς με τους αντίστοιχους αριθμ .πρωτ.

1) Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας (5993/5-8-15)

2) Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος (2596/4-8-2015)

3) Υπουργό Εσωτερικών (5718/4-8-2015)

4) Υπουργό Υποδομών (2830/4-8-2015

Κατόπιν των παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Τι μέτρα θα λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να αναστραφεί η υπάρχουσα κατάσταση με υλοποίηση των αντίστοιχων έργων, όπως για παράδειγμα ο αστικός ποδηλατόδρομος που είχε συμφωνηθεί μεταξύ του Δήμου και των κατοίκων και να περιοριστούν αποτελεσματικά οι βλαπτικές επιπτώσεις στην περιοχή ;

  2. Ποια μέτρα θα λάβουν, για να συνταχθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αναφέρουν οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος και επί 4ετία απαιτεί ο Συνήγορος του Πολίτη, ώστε τα έργα να συμμορφωθούν με την Περιβαλλοντική Νομοθεσία;

  3. Τι μέτρα θα λάβουν, ώστε να εφαρμοστεί άμεσα η Κυκλοφοριακή Μελέτη/2013 που προβλέπει τη διέλευση της Αστικής Συγκοινωνίας από την Κενάν Μεσαρέ, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι χιλιάδες οικογένειες της στοχοποιημένης περιοχής;

  4. Ποια μέριμνα θα ληφθεί για την αποκατάσταση των προβλέψεων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ιωαννίνων και τον τερματισμό της παραχάραξής του;

  5. Ενδεικτικά, υπάρχουν 5 αναπάντητα έγγραφα ακόμη και από Γενικές Δ/νσεις του ΥΠΕΣ προς τους υπεύθυνους των Ιωαννίνων. Θα ληφθούν τα νόμιμα μέτρα σεβασμού των Συνταγματικών επιταγών για διαφανείς διαδικασίες;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μαντάς Χρήστος

Καραγιάννης Γιάννης

Στέφος Γιάννης

Τζούφη Μερόπη

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ