19/01/2016
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΘΕΜΑ: Μέτρα αντιμετώπισης της αιθαλομίχλης
Η επιδείνωση του καιρού τις πρώτες μέρες του έτους επανάφερε στην επικαιρότητα το πρόβλημα της αιθαλομίχλης που μαστίζει τις πόλεις της χώρας μας από την αρχή της κρίσης. Η αιθαλομίχλη των πόλεων είναι απόρροια μιας παρωχημένης ενεργειακής πολιτικής. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος το 2012 στην Αθήνα, παρατηρείται υπέρβαση των ορίων για το διοξείδιο του αζώτου, ενώ για τη Θεσσαλονίκη παρατηρούνται υπερβάσεις στα όρια των αιωρούμενων σωματιδίων (ΡΜ10) και του όζοντος.
Όπως αναφέρει ο πρώην ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μ. Τρεμόπουλος σε σχετική ερώτηση του τον Ιούνιο του 2010: “Πολλές ελληνικές πόλεις, μεταξύ των οποίων η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και ο Βόλος, ανήκουν στις πόλεις με υψηλή συγκέντρωση μικροσωματιδίων στον αέρα. Στη Θεσσαλονίκη ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελούν τα σωματίδια PM2,5, με κύρια πηγή προέλευσης την οδική κυκλοφορία, για τα οποία καταγράφονται τιμές που ξεπερνούν δύο φορές τα ανώτερα επιτρεπτά όρια της ΕΕ . Στις 24 Ιουνίου 2010, η Επιτροπή ζητούσε από το Βέλγιο, την Ελλάδα και τη Ρουμανία να εφαρμόσουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την ποιότητα του αέρα , καθώς δεν είχαν κατορθώσει να ρυθμίσουν το πρόβλημα των υπερβολικών εκπομπών των PM10. Τα εν λόγω κράτη μέλη είχαν δύο μήνες στη διάθεσή τους για να συμμορφωθούν προς τις υποδείξεις, διαφορετικά υπήρχε το ενδεχόμενο παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο”.
Βασικές αιτίες του φαινομένου είναι:
που -όπως αποκαλύφθηκε πριν από λίγους μήνες με αφορμή το σκάνδαλο της vw- αποτελούν βασικούς παραγωγούς επιζήμιων αερίων για την υγεία (οξείδια του αζώτου).
Σήμερα η κατάσταση παραμένει στάσιμη και οι Ελληνικές πόλεις βρίσκονται στο έλεος μια πιθανής επιδείνωσης του καιρού.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι κατέθεσαν επανειλημμένα τις θέσεις τους για άμεσα και μακροχρόνια μέτρα προστασίας από το φαινόμενο.
Ως άμεσες παρεμβάσεις αναφέρουμε:
Αντίστοιχα ως μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις που οφείλουν να γίνουν
Η ενεργειακή θωράκιση μπορεί να αποτελέσει μιας πρώτης τάξης επανεκκίνηση της οικονομίας που θα στηριχτεί σε εγχώρια παραγωγή και πολύ περιορισμένες εισαγωγές, τόσο από τον κατασκευαστικό τομέα όσο και από την βιομηχανία κουφωμάτων και μονώσεων. Αποτελεί βασικό κομμάτι της ενεργειακής πολιτικής που αφήνει θετικό κοινωνικό και ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εκμεταλλευόμενη τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας.
Δεδομένου ότι η υιοθέτηση της ευρωπαϊκής οδηγίας για την ενεργειακή εξοικονόμηση και οι αναφορές του υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αρμοδίου για θέματα ΕΣΠΑ Α. Χαρίτση για κατεύθυνση των πόρων του ΕΣΠΑ σε πράσινους τομείς της Οικονoμίας κινούνται σε αυτή τη λογική.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Οι ερωτών Βουλευτής
Δημαράς Γιώργος
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ