ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

24/05/2016

Ερώτηση βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Θήβα – Λιβαδειά και άμεση λειτουργία του



Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος εξυπηρετεί τις αστικές, προαστιακές και περιαστικές περιφερειακές σιδηροδρομικές μεταφορές στο Νομό Αττικής και στους γειτονικούς Νομούς Κορινθίας, Εύβοιας και Βοιωτίας. Η αρχική σχεδίαση του δικτύου προέβλεπε την κάλυψη των κατευθύνσεων προς Αεροδρόμιο, Πειραιά, Κόρινθο – Κιάτο, Χαλκίδα και Θήβα (με δυνατότητα επέκτασης μέχρι τη Λιβαδειά). 

Ειδικότερα, η επέκταση προς τη Θήβα αρχικά είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006, νεώτερο χρονοδιάγραμμα τοποθετούσε τη λειτουργία της στα τέλη του 2009, μεταγενέστεροι προγραμματισμοί τοποθετούσαν την ολοκλήρωση των εργασιών στα τέλη του 2015 και αρχές του 2016, ενώ οι πρόσφατες δηλώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ αναφέρονται στο 2017.

Ως γνωστόν, η σιδηροδρομική σύνδεση γενικότερα του νομού Βοιωτίας με την Αθήνα γίνεται με τις αμαξοστοιχίες της γραμμής, με πληρότητα που ξεπερνά πολλές φορές το 100%, ακόμη και με όρθιους επιβάτες, αμαξοστοιχίες που λειτουργούν ουσιαστικά σαν προαστιακός.

Η αρχική επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μέχρι τη Θήβα προβλέπεται να υλοποιηθεί στην υπάρχουσα διπλή γραμμή του ΟΣΕ στην οποία πρέπει να γίνουν εργασίες βελτίωσης του δικτύου προκειμένου να αποκτήσουν τα τρένα υψηλές ταχύτητες. Η περαιτέρω επέκταση του Προαστιακού έως την πόλη της Λιβαδειάς, που αποτελεί και αίτημα όλων των φορέων και των πολιτών της περιοχής, είναι εφικτή και εύκολη, αρκεί να αποφασιστεί η επέκταση των βελτιώσεων της διπλής γραμμής του ΟΣΕ από τη Θήβα μέχρι τη Λιβαδειά. Το ειρωνικό της υπόθεσης είναι πως ηλεκτροκίνηση στο τμήμα μέχρι τη Λιβαδειά υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια, πολύ πριν φτάσει μέχρι τη Χαλκίδα.

Η απόσταση Θήβα – Λιβαδειά είναι περίπου 40 χιλιόμετρα και επεκτείνεται σε πεδινό, ομαλό έδαφος. Επίσης, η απόσταση Αθήνα – Λιβαδειά είναι περίπου ίση με την απόσταση Αθήνα – Κιάτο. Ήδη με τις υπάρχουσες αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ η απόσταση αυτή διανύεται σε μιάμιση (1,5) ώρα, ενώ με την ανάπτυξη του Προαστιακού, λόγω της δυνατότητας κίνησης των τρένων με ταχύτητες έως 200 χιλιόμετρα ανά ώρα, το δρομολόγιο Αθήνα - Λιβαδειά θα έχει διάρκεια περίπου μία ώρα.

Είναι φανερό ότι η επέκταση προς τη Λιβαδειά (πρωτεύουσα του Νομού, έδρα της Π.Ε. Βοιωτίας και κατά συνέπεια διοικητικό και εμπορικό κέντρο) αναμένεται να οδηγήσει σε μια ισορροπημένη ανάπτυξη του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και να συνεισφέρει σε μια σειρά από κοινωνικά, οικονομικά, εμπορικά, οικιστικά και τουριστικά οφέλη στην περιοχή, όπως:

  • Εξυπηρέτηση, εκτός από την επαρχία Λιβαδειάς και των γειτονικών Νομών Φθιώτιδας και Φωκίδας, ώστε να απολαμβάνουν άμεση και εύκολη πρόσβαση στην Αθήνα αλλά και στις μεταφορικές υποδομές της Αττικής (αεροδρόμιο, λιμάνια).
  • Διευκόλυνση της πρόσβασης στις τουριστικές περιοχές των Δελφών, της Αράχοβας, του Παρνασσού και του βυζαντινού μοναστηριού του Οσίου Λουκά. Έτσι, η επέκταση αυτή θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, γιατί θα αποτελεί πλέον ένα εύκολα προσβάσιμο ταξιδιωτικό προορισμό, πολύ κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας.
  • Αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, συμβολή στην αποκέντρωση και στην περιφερειακή ανάπτυξη, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και παράλληλης βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. υπουργός:

  • Σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα ηλεκτροκίνησης της γραμμής μεταξύ σταθμού Αθήνας (σταθμός Λαρίσης) και σταθμού Λειανοκλαδίου; Ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης της γραμμής αυτής και της ανάταξης του τροχαίου υλικού, ώστε να είναι εφικτή η δρομολόγηση συρμών στις διαδρομές αυτές, δεδομένου ότι ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών αυτών ήταν στις αρχές του 2016;
  • Για ποιο λόγο δεν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ανάταξης της ηλεκτροκίνησης, που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, για το τμήμα Οινόη – Τιθορέα, τη στιγμή που σύμφωνα με τον προγραμματισμό της έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015;
  • Έχουν υποβληθεί αιτήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ (τη σιδηροδρομική επιχείρηση) προς τον ΟΣΕ ΑΕ (τον διαχειριστή υποδομής) σχετικά με προαστιακού τύπου υπηρεσίες επί της γραμμής Αθήνας – Οινόης – Θήβας – Λιβαδειάς και ποια είναι αυτά;
  • Είναι τελικά στον προγραμματισμό του ΟΣΕ ΑΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι τη Λιβαδειά;

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

Θηβαίος Νικόλαος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ