ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/06/2016

Η Μερόπη Τζούφη για το πόρισμα για τον ενιαίο χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας



Την Τρίτη 7 Ιουνίου συνεδρίασε η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα συζήτησης το Πόρισμα για τον ενιαίο χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας, στα πλαίσια του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Η Μερόπη Τζούφη – βουλευτής Ιωαννίνων (ΣΥΡΙΖΑ) – στην τοποθέτησή της τόνισε πως έχουν γίνει πολύ σοβαρές επεξεργασίες από διαφορετικά επιτελεία ανθρώπων, ικανές να οδηγήσουν σε ουσιαστικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης. Επίσης ανέφερε ότι «αρχίζει να μορφοποιείται ένα σαφές δείγμα γραφής, που υιοθετεί τις καλές πρακτικές του ευρωπαϊκού χώρου που μπορούν να εξασφαλίσουν χρηματοδοτικά εργαλεία εφαρμογής, καταγράφοντας παράλληλα μια ριζοσπαστική πολιτική στηριγμένη στις αρχές της ίσης πρόσβασης, στην ποιότητα με δικαιοσύνη και αξιοκρατία».

Στη συνέχεια έκανε λόγο για μια σειρά θετικών μέτρων που συμβάλλουν δραστικά στη στήριξη της παιδείας, όπως οι 500 προσλήψεις μόνιμων θέσεων μελών ΔΕΠ ύστερα από πέντε χρόνια, τα προκηρυσσόμενα χρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΙΚΥ για νέους επιστήμονες και ο επανασχεδιασμός του νέου ΕΣΠΑ με ειδικά προγράμματα για τους αποφοίτους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης στάθηκε στη σκόπιμα στρεβλή παρουσίαση της πραγματικότητας τόσο από την Αξιωματική Αντιπολίτευση, όσο και από αρκετά ΜΜΕ, φέρνοντας ως παράδειγμα τη ψηφισθείσα ρύθμιση για τους καταλογισμούς του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Επιπρόσθετα τοποθετήθηκε επί της επαναξιολόγησης και του επαναπροσδιορισμού του ρόλου των ΑΕΙ και τη διαμόρφωση ενιαίου χώρου, ασκώντας κριτική στην υπάρχουσα αρχιτεκτονική του εκπαιδευτικού και ερευνητικού συστήματος, η οποία «έχει οδηγήσει σε πολύ σημαντικές οξύνσεις και αντιθέσεις ανάμεσα τα κεντρικά και περιφερειακά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σε διάκριση χαμηλής και υψηλής ζήτησης, σε τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ με τα ίδια γνωστικά αντικείμενα  και σε αποφοίτους με τίτλους σπουδών, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα».

Τέλος, αναφέρθηκε στα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, καταθέτοντας την γενική άποψη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η οποία είναι η διεκδίκηση προγραμμάτων χωρίς δίδακτρα, αλλά με επαρκή δημόσια χρηματοδότηση.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ