ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

27/06/2016

Ο Χρήστος Καραγιαννίδης για την επαγγελματική και εργασιακή αναβάθμιση των «βοηθών νοσηλευτών»



Επίκαιρη Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Υγείας

Με μια διαχρονική αδικία βρίσκονται αντιμέτωποι οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες ως «βοηθοί νοσηλευτών» όσον αφορά τα επαγγελματικά και εργασιακά τους δικαιώματα. Η ρίζα της βρίσκεται στον τρόπο που προωθήθηκε η νοσηλευτική εκπαίδευση στην Ελλάδα εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια, η οποία παρά τις δυσκολίες που συνάντησε, προσέφερε στην ελληνική κοινωνία άρτια καταρτισμένους και εξειδικευμένους εργαζόμενους, ικανούς να ανταπεξέλθουν στις ιδιαίτερες απαιτήσεις αυτού του επαγγέλματος.

Η νοσηλευτική εκπαίδευση στην Ελλάδα χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες: α) την πανεπιστημιακή, β) την ανώτερη/δευτεροβάθμια και γ) τη μέση/μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθεμία από τις οποίες παρέχει διαφορετική πιστοποίηση στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, η οποία συνεπάγεται διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Ειδικά για τους αποφοίτους της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι αντίστοιχες αρμοδιότητες περιορίζονται στην απλή φροντίδα των ασθενών, ως βοηθοί θαλάμου.

Ωστόσο, αυτό έρχεται σε αντίθεση με μία σειρά από παγιωμένες πρακτικές που άπτονται των απαιτούμενων γνώσεων από τους σπουδαστές και τους αποφοίτους των συγκεκριμένων σχολών. Είναι γεγονός ότι στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, το πρόγραμμα σπουδών είναι πιστή αντιγραφή του προγράμματος των ΤΕΙ, με την διαφορά ότι το πρώτο είναι εξαιρετικά εντατικοποιημένο.

Αυτό έχει ως συνέπεια οι σπουδαστές και οι απόφοιτοι των εν λόγω σχολών να καλούνται να γνωρίζουν σε βάθος και πολύπλευρα το αντικείμενό τους, χωρίς ωστόσο να τους παρέχεται η δυνατότητα μέσω πιστοποίησης να το εφαρμόσουν νόμιμα. Στην πράξη, βέβαια, οι «βοηθοί νοσηλευτών» υποχρεώνονται να ασκούν τα καθήκοντα «πολυδύναμου νοσηλευτή», μένοντας νομικά εκτεθειμένοι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επαγγελματική κατηγορία «Νοσηλευτής ΤΕ» αποκτάται κατά την κείμενη νομοθεσία, μετά από τριετή νοσηλευτική εκπαίδευση, η οποία αντιστοιχεί σε 4.600 εκπαιδευτικές ώρες. Την ίδια στιγμή, οι απόφοιτοι των νοσηλευτικών σχολών έχουν καταγράψει 4.000 εκπαιδευτικές ώρες. Με δεδομένο ότι η γνώση αποκτάται και μέσα από την πρακτική άσκηση του επαγγέλματος, γεγονός το οποίο αναγνωρίζεται από το Νόμο, είναι τουλάχιστον άδικο και ταυτόχρονα αντιφατικό να μην αναγνωρίζονται οι υπολειπόμενες 600 ώρες μετά την πάροδο ενός χρόνου εργασιακής εμπειρίας.

Επειδή οι δομές δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέχουν στο σύστημα Υγείας νοσηλευτές που εργάζονται ως «Πολυδύναμοι Νοσηλευτές», χωρίς, όμως, η Πολιτεία να εξασφαλίζει κανένα επαγγελματικό και εργασιακό δικαίωμα

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός

1) Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει, προκείμενου να πάψει να ισχύει ο κατακερματισμός των εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων, με δεδομένο ότι τα προγράμματα σπουδών είναι κοινά, αλλά οι εκπαιδευτικές δομές και οι αντίστοιχες πιστοποιήσεις είναι διαφορετικές;

2) Θα αναθεωρηθούν το καθηκοντολόγιο και τα άλλα διοικητικά μέτρα, με σκοπό η εκτέλεση των ανατιθέμενων καθηκόντων να γίνεται νόμιμα, χωρίς να εκτίθενται αδικαιολόγητα οι εργαζόμενοι;

Ο ερωτών Βουλευτής
Καραγιαννίδης Χρήστος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ