ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

06/12/2016

Ενημέρωση από την Χαρά Καφαντάρη για την Μπρατισλάβα και την ειδική συνάντηση των υπεύθυνων για την ενέργεια των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων



ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΕ: ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Στη Μπρατισλάβα και σε ειδική συνάντηση των υπεύθυνων για την ενέργεια των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων συμμετείχε η Χαρά Καφαντάρη, ως πρόεδρος της διαρκούς επιτροπής παραγωγής και εμπορίου της Βουλής , την 1 και 2 Δεκέμβρη.

Η νέα ενεργειακή πολιτική της ΕΕ αποτυπώνεται στην ανάγκη υλοποίησης των πρόσφατων αποφάσεων της COP 21 στο Παρίσι και πρόσφατα της COP 22 στο Μαρρακές.

Στο πλαίσιο αυτό , το κύριο σύνθημα «έξυπνη και καθαρή ενέργεια για όλους» αποτυπώνει την ενεργειακή πολιτική της ΕΕ. Από εδώ και πέρα.

Η νέα ενεργειακή πολιτική της ΕΕ έχει τους εξής πολιτικούς άξονες  δράσης:

- Ανάπτυξη ΑΠΕ (έμφαση στα αιολικά, νέα γενιά φωτοβολταικών, ενέργεια κυμάτων και παλίρροιας, βαθιά γεωθερμία),

- Έξυπνα ευρωπαϊκά ενεργειακά συστήματα, με επίκεντρο τους καταναλωτές,

- Ενεργειακή απόδοση  και εξοικονόμηση (ιδιαίτερη έμφαση  στα κτίρια),

- Βιώσιμες μεταφορές (το 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας στην ΕΕ αφορά τις μεταφορές) και ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη προώθησης της ηλεκτροκίνησης  και της κίνησης με υδρογόνο,

- Σύλληψη και ασφαλής αποθήκευση άνθρακα και χρήση,

- Ασφάλεια πυρηνικής ενέργειας.

Η Χ. Καφαντάρη στην παρέμβασή της αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων: «H Eλλάδα είναι από τις πρώτες χώρες της ΕΕ που έχει κυρώσει την συμφωνία του Παρισιού στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, και μεταξύ των 115 συνολικά χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ΑΠΕ και η εισαγωγή των εναλλακτικών καυσίμων πρέπει να αποτελούν σημαντικό μέρος του εναλλακτικού μείγματος της ΕΕ. Οι υψηλές τιμές  των ανανεώσιμων πρέπει να μειωθούν σε όφελος των καταναλωτών. Η ΕΕ θα επιτύχει την ασφάλεια εφοδιασμού της με διαφοροποίηση πηγών και ενεργειακών δρόμων.  Στη διαφοροποίηση πηγών και διαδρομών, όπως ο Νότιος διάδρομος, που εντάσσονται οι αγωγοί ΤΑΡ και IGB και αφορούν το Φ.Α., καθώς και άλλα έργα συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση. Η αύξηση της ζήτησης του LNG τόσο σαν καύσιμο στη ναυτιλία, όσο και για τον εφοδιασμό των νησιών με Φ.Α., καθιστά αναγκαία τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών σε όλο το Αιγαίο.»



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ