ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

30/01/2017

Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης σε κομματική εκδήλωση στο Αρκαλοχώρι

Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης σε κομματική εκδήλωση στο Αρκαλοχώρι



Στον διεθνή ενεργειακό ρόλο που καλείται  να παίξει η  Κρήτη με βάση τις επιστημονικές ενδείξεις που υπάρχουν για ενεργειακούς πόρους στο υπέδαφος, αναφέρθηκε το βράδυ του Σαββάτου στην ομιλία του στο Εκθεσιακό Κέντρο Αρκαλοχωρίου, ο αντιπρόεδρος  της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης.

Ο ίδιος ξεκίνησε την ομιλία του κάνοντας αναφορά στην διαχρονική και διεθνή αξία της Κρήτης στον τουρισμό στο αεροδρόμιο Καστελλίου, στην προεδρία της Μάλτας και στον Ναπολέοντα Σουκατζίδη.

Ο κ. Δραγασάκης αναφέρθηκε ακόμα στην σχέση Ελλάδας – Ευρώπης.

«Χάσαμε μια μάχη με την Ευρώπη αλλά δεν χάσαμε τον πόλεμο. Ο,τι έχει γίνει είναι αποτέλεσμα μικρών ή μεγάλων συγκρούσεων. Οτι είναι κακό για την Ελλάδα ειναι κακό και για την Ευρώπη.», είπε χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι οι δανειστές που μας πιέζουν για μέτρα. Eίναι το ΔΝΤ. Έχουμε μπλέξει σε μια διαμάχη μεταξύ τους και όλοι μαζί πιέζουν εμάς. «, ανέφερε.

«Παραλογισμός από πληροφορίες που έχουμε: Tο ΔΝΤ στις 6 Φεβρουαρίου θα συνεδριάσει και θα πει ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο ακόμα κι αν πιάσετε τους στόχους, αν ξεπεράσετε το 3.5% του πλεονάσματος.», πρόσθεσε.

 

Ο ενεργειακός ρόλος της Κρήτης 

Η Κρήτη, είπε ο κ. Δραγασάκης, μπορεί  να παίξει έναν σπουδαίο ρόλο στην Ευρωμεσογειακή Συνεργασία, μιάς συνεργασίας που η κυβέρνηση μας αναζωογονεί με τον πρωθυπουργό να βρίσκεται στην Πορτογαλία με άλλους ηγέτες του Ευρωπαϊκού  Νότου με τους οποίους έχουμε κοινά προβλήματα.

Ήδη αναπτύσσονται ιδέες, συνέχισε ο αντιπρόεδρο της κυβέρνησης  για τα ενεργειακά νησιά και υπάρχει  ο σχεδιασμός να γίνει στην Κρήτη Διεθνής Σύνοδος για την ενεργειακή αυτονομία των νησιών της Μεσογείου.

Τα ενεργειακά αποθέματα της Κρήτης, συνέχισε με έμφαση ο κ. Δραγασάκης που σύμφωνα με τις πρώτες επιστημονικές ενδείξεις υπάρχουν, θα ενισχύσουν το διεθνή ρόλο της Κρήτης γι αυτό όταν θα έρθει εκείνη η ώρα θα πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε προκειμένου να αξιοποιήσουμε τους ενεργειακούς αυτούς πόρους».

 

1.000 ευρώ χωρίς…ΦΠΑ!

Στη συνέχεια ο κ. Δραγασάκης αναφέρθηκε στην μεγάλη έκταση που έχει πάρει στη χώρα μας η μάστιγα  της φοροδιαφυγής φέρνοντας μάλιστα σαν παράδειγμα τον δικηγόρο του ο οποίος για να χειριστεί μια υπόθεση του, του ζήτησε 1.000 ευρώ χωρίς…ΦΠΑ!

O αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μίλησε επίσης για την χώρα που παρέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ , για το τί επιτεύχθηκε αυτά τα 2 χρόνια διακυβέρνησης αλλά και για  το σχέδιο για τη χώρα για τα επόμενα χρόνια.

Έκανε λόγο για ανασυγκρότηση του αγροτικού χώρου και για νέα τη νέα στρατηγική για τον πρωτογενή τομέα.

 

Ολόκληρη  η ομιλία του Γ.Δραγασάκη

Χαίρομαι που βρίσκομαι σήμερα εδώ μαζί σας. Αν και είναι η πρώτη φορά, από όσο θυμάμαι που είμαι εδώ για να μιλήσω, πολλά είναι αυτά που με συνδέουν με το Αρκαλοχώρι. Όπως γνωρίζετε, εγώ είμαι από την Ιεράπετρα. Κοινός ο τόπος μας λοιπόν, κοινός ο πολιτισμός μας, κοινές ακόμη και οι μαντινάδες μας. Μόνο που ενώ εσείς λέτε «από την Έμπαρο κρασί και από τη Βιάνο λάδι», εμείς λεμέ από την «Έμπαρο κρασί και από τη Σητεία λάδι».

Κοινά και τα προβλήματά μας όμως. Θυμάμαι από τότε που πήγαινα στο Γυμνάσιο να μιλάμε για το ΒΟΑΚ, το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης, σαν να ήταν ένα μυστηριώδες πράγμα, και τους κάθετους άξονες που θα τον συνέδεαν με τη νοτιά Κρήτη. Βέβαια, πολλά έγιναν από τότε, αλλά οι ανάγκες αυξάνουν πιο γρήγορα. Ειδικά αυτό ισχύει εδώ στην Κρήτη. Διότι η Κρήτη είναι μια Περιφέρεια της Ελλάδας με διεθνή εμβέλεια και παγκόσμια ταυτότητα λόγω του πολιτισμού της, αλλά και λόγω του τουρισμού και της γεωστρατηγικής της θέσης. Και αυτή η ευρύτερη στρατηγική θέση της Κρήτης αναμένεται να ενισχυθεί κι άλλο λόγω των σημαντικών φυσικών πόρων που σύμφωνα με ισχυρές επιστημονικές ενδείξεις κρύβει το υπέδαφος και τα υποθαλάσσια υποστρώματα της. Και δεν αποκλείεται στο μέλλον η Κρήτη να καταστεί κόμβος ενεργειακής διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας. Αλλά, ανεξάρτητα από αυτό, η Κρήτη ούτως ή άλλως αποτελεί κόμβο της ευρωμεσογειακής συνεργασίας και αυτός ο ρόλος της στη διασύνδεση πολιτισμών επιστήμων και εμπορίου αποτελεί ταυτοτικό στοιχείο της ιστορίας της από τη μινωική εποχή ως σήμερα. Και αυτός ακριβώς ο ρόλος αποτελεί στρατηγική πυξίδα για τη σημερινή της ανάπτυξη.

Η δημιουργία του νέου υπερσύγχρονου αεροδρομίου στο Καστέλι είναι μια ευκαιρία για συνολικό σχεδιασμό και συνολική αναβάθμιση των υποδομών της ευρύτερης περιοχής. Και χαίρομαι που και ο Περιφερειάρχης και ο Δήμαρχος και οι άλλοι φορείς της περιοχής, που είχα την ευκαιρία να συναντήσω, είναι και ενήμεροι και ευαισθητοποιημένοι στα θέματα αυτά. Και θέλω να διαβεβαιώσω πως και από τη δική μας πλευρά, ως Αντιπροεδρία της κυβέρνησης, θα είμαστε στο πλευρό σας για να διασφαλίσουμε τον ολοκληρωμένο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα του σχεδιασμού, τον συνυπολογισμό των αναπτυξιακών, των κοινωνικών, αλλά και των οικολογικών και των πολιτισμικών παραμέτρων σε ό,τι σχεδιάζουμε και υλοποιούμε.

Το Αρκαλοχώρι όμως είναι στη μνήμη μου και ως χώρος ιστορίας και τιμής για τους αγώνες του λαού μας, καθώς και για όσους και όσες θυσιάστηκαν στους αγώνες αυτούς. Και θα μου επιτρέψετε να σας διηγηθώ μια μικρή ιστορία.

Το 1964, ένα χρόνο μετά τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, είχε έρθει στην Ιεράπετρα ο Μίκης Θεοδωράκης, που ήταν ηγέτης των «Λαμπράκηδων», των κινήσεων δηλαδή που είχαν αρχίσει να ξεφυτρώνουν σε όλη τη χωρά.

Τότε, μαθητής εγώ, πρέπει να ήμουν στη τέταρτη τάξη του Γυμνασίου, τον πλησίασα με μια ομάδα μαθητών και του ζήτησα τη βοήθειά του για να δημιουργήσουμε μια τοπική ομάδα «Λαμπράκηδων». Ο Θεοδωράκης με κοίταξε προσεχτικά, με περιεργάστηκε θα έλεγα λόγω της μικρής ηλικίας μου και μου είπε, «βεβαίως, αλλά εσείς εδώ πρέπει να φτιάξετε όχι Λαμπράκηδες αλλά Σουκατζίδηδες». Εγώ βέβαια δεν ήξερα καλά-καλά ποιος ήταν ο Σουκατζίδης. Ούτε υπήρχε τότε το διαδίκτυο για μια γρήγορη απάντηση. Άρχισα λοιπόν να ψάχνω. Και τότε έμαθα για το Μικρασιάτη από το Αρκαλοχώρι που ήταν παντρεμένος από τη Γεράπετρα και θυσιάστηκε με ηρωικό τρόπο για την πατρίδα και τις ιδέες του μαζί με τους 200 της Καισαριανής που σκοτώθήκαν από τους γερμανοφασίστες κατακτητές.

Όταν σκεφτόμαστε την ιστορία των τόπων μας, τη διαδρομή του λαού μας διαπιστώνουμε πόση σημασία έχουν οι κοινές διαχρονικές ανθρωπιστικές αξίες, οι κοινές ιστορικές μνήμες, τα κοινά βιώματα, όλα αυτά που συνθέτουν τη λαϊκή ενότητα στη βάση, μια ενότητα που υπερβαίνει τις όποιες κομματικές φυλετικές ή άλλες διάφορες. Με όπλο ακριβώς αυτή την αξιακή λαϊκή ενότητα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σήμερα το φασισμό την ξενοφοβία, το ρατσισμό ως κάτι ξένο και εχθρικό προς τις παραδόσεις, την ιστορία και τον πολιτισμό μας.

   i.            Όχι επιστροφή στο παρελθόν, όχι στη συντηρητική παλινόρθωση

Έπειτα από αυτές τις εισαγωγικές σκέψεις έρχομαι στο βασικό θέμα της σημερινής μας συζήτησης.

Είμαστε σήμερα εδώ για να συζητήσουμε, για να ακούσουμε, για να ενημερώσουμε για τις εξελίξεις και τις προοπτικές σε Ελλάδα και Ευρώπη. Αφορμή για τη σημερινή εκδήλωση είναι τα δυο χρόνια από την κυβερνητική αλλαγή. Όμως αυτή είναι μόνο η αφορμή. Για μας είναι διαρκές καθήκον και ανάγκη η επαφή και ο διάλογος με το λαό. Διότι μόνο μαζί με το λαό μπορούμε να βγούμε από την κρίση με την κοινωνία όρθια και ενεργή. Οι κυβερνήσεις τεχνοκρατών, που πολλές φορές παρουσιάζονται ως «σωτήριες», δεν είναι παρά τεχνάσματα για να εφαρμοστούν πολιτικές εχθρικές προς την κοινωνία και ειδικά τα πιο αδύναμα στρώματά της. Όμως τα δυο χρονιά από τις εκλογές του Γενάρη του 2015 δεν είναι μόνο αφορμή. Είναι και μια ευκαιρία για να κατανοήσουμε τί έγινε και γιατί αυτό που έγινε συνεχίζεται και θα συνεχιστεί. Στην ουσία οι εκλογές του 2015 δεν ήταν παρά η συνέχεια μιας διαδικασίας που ωρίμαζε για χρονιά και εκδηλώθηκε το 2012.

Το 2012 αρχίζει μια βαθιά αλλαγή του πολιτικού σκηνικού στη χώρα μας. Ο ελληνικός λαός απορρίπτει τους εκφραστές του παλιού πολιτικού συστήματος γιατί, ορθά, τους θεωρεί υπεύθυνους για τη χρεοκοπία της χώρας.

Η αποσύνθεση του παλιού πολιτικού συστήματος και η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν ούτε ιστορικό ατύχημα ούτε ανορθογραφία ή μια σύντομη παρένθεση όπως πίστεψαν ορισμένοι. Ήταν έκφραση μιας βαθιάς κοινωνικής ανάγκης. Τη ανάγκης να αλλάξει το κράτος, ο τρόπος ανάπτυξης, η ίδια η κοινωνία, οι λογικές και η νοοτροπίες του εύκολου πλουτισμού που διαμορφώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες.

Γι” αυτό και η αποσύνθεση του παλιού συστήματος είναι οριστική. Δεν υπάρχει ούτε δρόμος ούτε τρόπος επιστροφής στο παρελθόν. Κάθε προσπάθεια παλινόρθωσης του παλιού καθεστώτος θα είναι από τη φύση της αντιδραστική. Θα οδηγεί σε αντιδράσεις των κατεστημένων συμφερόντων που θέλουν να διατηρήσουν τα προνόμιά τους .

Βεβαίως υπήρξαν και υπάρχουν δυσκολίες και εμπόδια, λάθη και απογοητεύσεις, όμως όλα αυτά πρέπει να τα συζητήσουμε και να τα αντιμετωπίσουμε κοιτώντας μπροστά. Καμία επιστροφή στο παρελθόν, οποία μορφή και αν πάρει, δεν μπορεί να αποτελέσει διέξοδο. Γι” αυτό και προσωπικά πιστεύω πως όταν έρθει η ώρα η μεγάλη πλειοψηφία του λαού θα πει όχι σε κάθε μορφή δεξιάς παλινόρθωσης, γιατί αυτή θα ισοδυναμεί με κοινωνική οπισθοδρόμηση.

      ii.            Η μεγάλη εικόνα: Ο κίνδυνος και η ευκαιρία για την Ευρώπη

Πως διαγράφονται όμως οι προοπτικές; Σε ποιο ευρύτερο πλαίσιο συντελούνται οι δικές μας εξελίξεις; Πώς διαμορφώνεται η μεγάλη εικόνα της Ευρώπης και του κόσμου;

Πριν από λίγα χρόνια, η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δεν ήταν δύσκολη. Σήμερα, όμως, η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα. Μετά το δημοψήφισμα στη Μ. Βρετανία, το μέλλον της Ευρώπης αποτελεί ερωτηματικό. Και μετά την εκλογή του Τράμπ στη θέση του Προέδρου των Η.Π.Α., η αβεβαιότητα γίνεται ακόμη μεγαλύτερη και δεν αφορά μόνο την Ευρώπη αλλά τον κόσμο συνολικά. Στο μεταξύ, τους επόμενους μήνες είναι προγραμματισμένες εκλογές σε μια σειρά σημαντικές ευρωπαϊκές χώρες με άγνωστη έκβαση.

Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιες είναι οι αίτιες που παράγουν αυτήν την αβεβαιότητα. Ποιες είναι οι κινούσες δυνάμεις των εξελίξεων και πώς μπορούμε να τις επηρεάσουμε; Ποιες τάσεις και ποια στρατόπεδα διαμορφώνονται και με ποιες δυνάμεις και με ποιες απόψεις πρέπει να συνταχθούμε για να προασπίσουμε τα συμφέροντα της κοινωνίας αλλά και να υπερασπιστούμε τους πιο αδύναμους;

Βασική αίτια πίσω από τις εξελίξεις αυτές είναι οι μεγάλες ανισότητες τόσο μεταξύ κρατών όσο και μεταξύ κοινωνικών τάξεων που δημιούργησαν ή επιδείνωσαν ο άνισος χαρακτήρας της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίηση, η κρίση και η παρατεταμένη πολιτική της λιτότητας. Η υπερσυγκέντρωση του πλούτου και η φτωχοποίηση, η περιθωριοποίηση μεγάλων τμημάτων των κοινωνιών απετέλεσαν τη βάση και το πρόσφορο έδαφος για τους δημαγωγούς που προσπαθούν να παγιδευόσουν τη λαϊκή αγανάκτηση ή να τη στρέψουν σε λάθος κατευθύνσεις.

Στην Ευρώπη, οι κυρίαρχες δυνάμεις απαντούν στα προβλήματα αυτά με εμμονή στην συνέχιση της ίδιας πολιτικής και την πιστή εφαρμογή των κανόνων. Αυτή η εμμονή τροφοδοτεί τις ακροδεξιές τάσεις και κάνει πρωταγωνιστές σε πολλές χώρες ακροδεξιά κόμματα που θέτουν ανοιχτά ως στόχο τους τη διάλυση της Ε.Ε. Και οι δύο αυτές επιλογές είναι αδιέξοδες. Η αντιμετώπιση του ακροδεξιού κίνδυνου απαιτεί μια πολιτική που θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα στη ρίζα τους, θα δίνει βιώσιμη προοπτική και θα κάνει ελκτικό στους λαούς το σχέδιο για μια δημοκρατική και κοινωνική Ευρώπη.

   iii.            Το θετικό σενάριο πιο ρεαλιστικό από ποτέ

H Eλλάδα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, εν μέσω μίας αξιολόγησης, λίγες ημέρες έπειτα από τη συνεδρίαση του Eurogroup. Είναι θετικό ότι όλες οι πλευρές δηλώνουν πως επιθυμούν λύση. Είναι αρνητικό ότι οι δανειστές επιχειρούν να συμβιβάσουν αντιφατικές μεταξύ τους επιδιώξεις και θέσεις βρίσκοντας κοινή συνισταμένη εις βάρος της χώρας. Η Ελλάδα έχει κάνει όλα όσα δεσμεύτηκε. Η στάση των Θεσμών οδήγησε στην καθυστέρηση. Δεν υπάρχει όμως αδιέξοδο. Αντίθετα είναι προς το συμφέρον τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης να προχωρήσουμε παρακάτω.

Από εδώ και πέρα, όμως, στόχος είναι η επίτευξη συμφωνίας το συντομότερο. Συμφωνία όμως δίκαιη, βιώσιμη, ρεαλιστική, αντιστοίχισης βαρών & ωφελειών, με σεβασμό ευρωπαϊκών & δημοκρατικών αρχών. Και σε αυτό το σημείο όλοι οφείλουν να λάβουν θέση. Ειδικά στο εσωτερικό της χώρας ούτε «πρόθυμους για εφαρμογή ακραίων μέτρων» χρειαζόμαστε ούτε «Πόντιους Πιλάτους» που μιλούν «αφ’ υψηλού».

Η θετική πορεία της οικονομίας που όλοι πλέον βεβαιώνουν, πιο πρόσφατα όλων το Eurogroup δηλώνοντας η ανάκαμψη είναι ταχύτερη του αναμενόμενου, είναι η καλύτερη απόδειξη του ότι όχι μόνο υπάρχει «θετικό σενάριο», αλλά αυτό είναι πιο ρεαλιστικό από ποτέ. Για αυτό χρειάζεται ολοκλήρωση της αξιολόγησης έγκαιρα, ένταξη στο QE, δοκιμαστική έξοδος στις αγορές και άνοιγμα μιας περιόδου επιταχυνόμενης ανάκαμψης και διαδοχικών θετικών γεγονότων. Θα είναι υπόλογος στην Ιστορία όποιος, με όποια σκοπιμότητα, επιχειρήσει να ακυρώσει αυτή τη θετική προοπτική για τη χώρα, αλλά και για την Ευρώπη.

    iv.            2 χρόνια κυβέρνηση της Αριστεράς – 2 χρόνια αγώνας

Από την πρώτη ημέρα η κυβέρνηση έδωσε μια διπλή μάχη. Στο εσωτερικό απέναντι σε μια κατάσταση κοινωνικής και οικονομικής καταστροφής που παρέδωσαν η Ν.Δ. και το Π.Α.ΣΟ.Κ. και στο εξωτερικό απέναντι σε όσους επέμεναν σε μια καταστροφική για τους ευρωπαϊκούς λαούς λιτότητα.

Τα δύο αυτά χρόνια η κυβέρνηση εργάζεται για να στηρίξει την κοινωνία και να βγάλει τη χώρα από την κρίση μέσα από μικρές και μεγάλες συγκρούσεις με τις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες ελίτ και την πολιτική της λιτότητας.

Το κεντρικό μήνυμα αυτής της περιόδου είναι ένα: Τίποτα δεν έρχεται μόνο του, τίποτα δεν κερδίζεται χωρίς αγώνα και συνήθως η πρώτη μάχη δεν είναι και η τελική, η πρώτη προσπάθεια πολλές φορές δεν είναι επιτυχημένη. Ό,τι κάναμε ήταν αποτέλεσμα αντιπαραθέσεων, συγκρούσεων, μαχών με νίκες και ήττες. Όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να υπερασπισθούν τα συμφέροντα της χώρας ή των εργαζομένων με άλλο τρόπο, είναι βαθιά νυχτωμένοι.

Η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η οποία πρέπει άμεσα να κλείσει, καθώς όλοι οι στόχοι της ελληνικής πλευράς έχουν εκπληρωθεί, και η ένταξη των ελληνικών ομολόγων στην ποσοτική χαλάρωση θα κλείσει ένα μεγάλο κύκλο διαπραγμάτευσης και δεσμεύσεων για τη χώρα και θα ανοίξει έναν άλλο κύκλο διεκδικήσεων. Με μοναδικό στόχο την αλλαγή της σημερινής εικόνας και την είσοδο σε μια περίοδο ανάπτυξης της χώρας. Και η ανάπτυξη είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι, θα έχει ένα ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο.

   v.            Ποια χώρα παρέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015

·         Μια χώρα χωρίς συμφωνία με τους δανειστές αφού το δεύτερο μνημόνιο είχε τελματώσει.

·         Μια οικονομία σε δημοσιονομική ασφυξία

·         Ανεργία που ξεπερνούσε το 26%

·         Μια χώρα με την Υγεία και την Παιδεία, καθώς και βασικές κοινωνικές υπηρεσίες στα όρια της κατάρρευσης

·         Μια χώρα δεσμευμένη σε εξωπραγματικά πλεονάσματα του 4-4,5% για τα επόμενα χρόνια. Μόνο για το 2016 και το 2017 αυτό θα σήμαινε 13 δισεκατομμύρια ευρώ περισσότερη λιτότητα και επιβάρυνση, περισσότεροι φόροι και περισσότερες περικοπές σε σχέση με τα ύψος των πλεονασμάτων που συμφωνήσαμε εμείς.

·         Μια χώρα στην οποία τα μεγάλα συμφέροντα αλώνιζαν χωρίς κανένα φραγμό. Οι λίστες των μεγάλων φοροφυγάδων έμεναν στα συρτάρια, σκάνδαλα καλύπτονταν και ενώ οι τράπεζες ήταν κλειστές για τους πολλούς, έκαναν ευνοϊκές ρυθμίσεις σε «ημέτερους».

  vi.            Τι επιτεύχθηκε αυτά τα 2 χρόνια

1.      Απασχόληση

·         Η ανεργία σταμάτησε να αυξάνει. Το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες από 26,6% σε 22,6%, το διάστημα από το 1ο τρίμηνο του 2015 έως το 3ο τρίμηνο του 2016.

·         Δημιουργήθηκαν 99.700 καθαρές θέσεις εργασίας το 2015 και 136.260 το 2016

2.      Κοινωνικό κράτος: Δημόσια Υγεία και εκπαίδευση

Σταμάτησε η μείωση των δαπανών και η μείωση προσωπικού. Έπειτα από πολλά χρονιά άρχισαν να γίνονται προσλήψεις και να αυξάνονται οι δαπάνες για νοσοκομεία και σχολεία. Για πρώτη φορά έπειτα από χρονιά, τα σχολεία άνοιξαν κανονικά.

Πάρα τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, αρχίσαν να δημιουργούνται δομές και θεσμοί που έπρεπε να είχαν δημιουργηθεί πριν από τη κρίση στα χρονιά της ανόδου.

·         Θεσπίστηκε το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης για 325 Δήμους σε όλη την Ελλάδα, με προϋπολογισμό 760 εκατομμύρια ευρώ και 700.000 – 800.000 δικαιούχους

·         Απέκτησαν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα Υγείας 2,5 εκατομμύρια ανασφάλιστοι συμπολίτες μας

·         Τίθεται σε εφαρμογή ένα σχέδιο δημιουργίας νέων δομών του κοινωνικού κράτους κοντά στον πολίτη: Κέντρα Υποστήριξης Δανειοληπτών, Κέντρα Κοινότητας για την κοινωνική πρόνοια και αλληλεγγύη, Τοπικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Κέντρα υποστήριξης ανέργων κ.ά.

·         Οργανωθήκαν πάνω από 1 εκατομμύριο σχολικά γεύματα με θετικά αποτελέσματα στις επιδόσεις των μαθητών

3.      Οικονομία

·         Επανεκκίνηση έργων που είχαν σταματήσει.

·         Σταθεροποίηση και ανάκαμψη της οικονομίας.

·         Τα χρήματα του ΕΣΠΑ «πιάνουν τόπο» με διαφανή και νοικοκυρεμένη διαχείριση.

·         Τα κόκκινα δάνεια σταμάτησαν να αυξάνονται και αρχίζει η μείωση τους.

·         Προστατεύουμε αποτελεσματικά την πρώτη κατοικία των φτωχών.

·         Προχωρούμε στη σύσταση εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης δημόσιων και ιδιωτικών οφειλών των επιχειρήσεων και των επιτηδευματιών. Για πρώτη φορά το Δημόσιο, τα Ταμεία και οι Τράπεζες συμμετέχουν από κοινού στην απομείωση χρεών βιώσιμων πλην όμως υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, εξέλιξη που θα συμβάλλει σημαντικά στην προστασία των θέσεων εργασίας, στην εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος και στην ανάκαμψη της οικονομίας .

·         Ανασυγκροτούμε τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, για να εξυπηρετούν τους άνεργους και όχι τους επιχειρηματίες της κατάρτισης.

·         Διαπραγματευόμαστε σκληρά για τη βελτίωση των εργασιακών σχέσεων με βάση το ευρωπαϊκό κεκτημένο.

·         Άρχισε να μπαίνει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο, σταμάτησε το καθεστώς ασυδοσίας όλων των προηγούμενων χρόνων. Προχωρά η διαδικασία αδειοδότησης των καναλιών

·         Επιβάλλουμε κανόνες διαφάνειας στις τράπεζες οι οποίες πλέον ειναι υποχρεωμένες να δημοσιοποιούν τις διαφημιστικές δαπανες και τις χορηγίες τους.

·         Οι λίστες της φοροδιαφυγής αξιοποιούνται στο έπακρο και η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ βελτιώνεται.

·         Εκπονήσαμε ένα ολοκληρωμένο κυβερνητικό σχέδιο δράσης για τη νησιωτικότητα και τη νησιωτική πολιτική.

     vii.            Ποιο είναι το σχέδιο για τη χώρα για τα επόμενα χρόνια

Ο στόχος όμως δεν είναι απλά κάποιες μικροβελτιωσεις στο σύστημα που είχαμε ως σήμερα.

Στόχος είναι ένα νέο υπόδειγμα βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης.

Ένα κοινωνικό κράτος που να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες.

Ένα νέο μοντέλο διακυβέρνηση που δεν θα στηρίζεται στις ατομικές εξυπηρετήσεις και στις πελατειακές σχέσεις, αλλά στα καθολικά και χωρίς διακρίσεις δικαιώματα. Μόνο έτσι θα είμαστε σίγουροι ότι δεν αντιμετωπίζουμε μόνο τα συμπτώματα αλλά και τις αίτιες της κρίσης.

    viii.            Ανασυγκρότηση του αγροτικού χώρου και νέα στρατηγική για τον πρωτογενή τομέα

Όταν μιλάμε για την αγροτική πολιτική των προηγούμενων ετών, μιλάμε στην πραγματικότητα για μια πολιτική δεκαετιών που υπονόμευσε συστηματικά την παραγωγικότητα και τη βιωσιμότητα του αγροτικού τομέα, μια πολιτική που συστηματικά εκμεταλλεύτηκε σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία, ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία και τις ενισχύσεις, όχι για την παραγωγική ανασυγκρότηση του αγροτικού χώρου, αλλά για τη συγκρότηση τεράστιων πελατειακών δικτύων.

Μιλάμε για μια πολιτική που μετέτρεψε μια σειρά από αγροτικούς συνεταιρισμούς, το βασικό εργαλείο για να υπάρξει ουσιαστική πολιτική στον χώρο του πρωτογενούς τομέα, σε εστίες πελατειακής διαπλοκής και διαφθοράς, δυσφημώντας το συνεταιριστικό κίνημα. Μιλάμε για μια πολιτική που εντέλει υπηρέτησε τους κερδοσκόπους και τα κυκλώματα των μεσαζόντων σε βάρος του αγροτικού εισοδήματος.

Αυτήν την ώρα, λοιπόν, υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση της αγροτικής οικονομίας και την αναζωογόνηση της περιφέρειας και της υπαίθρου. Βασικό εργαλείο για την υλοποίηση του στρατηγικού μας σχεδίου είναι το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 – 2020. Ήδη έχουν προκηρυχθεί από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης μέτρα ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και επειδή στην αντίληψή μας βρίσκεται η αποκέντρωση και η ενίσχυση του ρόλου της αυτοδιοίκησης, το 37% των πόρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης έχει εκχωρηθεί ώστε να το διαχειριστούν οι περιφέρειες.

·         Πρώτη στρατηγική μας επιδίωξη είναι η αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα, καθώς και η ηλικιακή ανανέωση στο αγροτικό επάγγελμα.

·         Δεύτερη στρατηγική μας επιδίωξη είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας από την τυποποίηση της αγροτικής παραγωγής, ώστε να πάψει πλέον το θλιβερό φαινόμενο οι αγρότες μας να πουλούν «χύμα».

·         Τρίτη στρατηγική μας επιδίωξη είναι η επιμονή σε αυτό που ονομάζουμε ποιοτική γεωργία, με την παραγωγή υψηλής ποιότητας πιστοποιημένων αγροτικών προϊόντων που παράγονται με μεθόδους φιλικές προς το περιβάλλον και παρέχουν εγγυήσεις ασφάλειας στους καταναλωτές.

Με αυτά τα λόγια θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία, ευχόμενος γρήγορα να ξανασυναντηθούμε. Η άμεση επαφή και επικοινωνία με την κοινωνία είναι προϋπόθεση για την αριστερή πολιτική, είναι βάση για τις μεγάλες προοδευτικές ρήξεις και αλλαγές που χρειαζόμαστε. Και η Κρήτη έχει αποδείξει, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια, ότι αποτελεί κρίσιμο στήριγμα στην προσπάθειά μας, στην προσπάθεια του λαού μας να ξεμπερδέψει οριστικά με το παλιό. Και είμαι σίγουρος ότι σε κάθε ευκαιρία από εδώ και πέρα η Κρήτη θα είναι απέναντι σε κάθε απόπειρα παλινόρθωσης των δυνάμεων που χρεοκόπησαν, σε όλα τα επίπεδα, τη χώρα.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ