ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/02/2017

Δημ. Παπαδημούλης: Επιδιώκουμε λύση στο Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου - Δεν είναι καλό να ξαναζήσουμε το καλοκαίρι του 2015

Δημ. Παπαδημούλης: Επιδιώκουμε λύση στο Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου - Δεν είναι καλό να ξαναζήσουμε το καλοκαίρι του 2015



Συνέντευξη στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων «Anadolu» για αξιολόγηση, προσφυγικό, Κυπριακό και σχέσεις με την Τουρκία

 

Συνέντευξη στο τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο «Anadolu» έδωσε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης.

Στη συνέντευξή του ο Έλληνας ευρωβουλευτής απαντά σε ερωτήσεις για τις σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας, αναφορικά με το προσφυγικό ζήτημα, τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, και το Κυπριακό. Όπως επισημαίνει ο Δημήτρης Παπαδημούλης «ο τουρκικός λαός και η πολιτική του ηγεσία πρέπει να καταλάβουν ότι η Ελλάδα είναι ο καλύτερος δυνατός γείτονας που έχουν και ο ισχυρότερος σύμμαχος της ευρωπαϊκής προοπτικής της Τουρκίας εντός ΕΕ».

Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται επίσης στην ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης του οικονομικού προγράμματος για την Ελλάδα, τονίζοντας ότι «όλες οι πλευρές πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες υποχωρήσεις για να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση. Δεν είναι καλό για την ΕΕ να ξαναζήσουμε το καλοκαίρι του 2015».



Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, ο Δημήτρης Παπαδημούλης τονίζει: «Δεν δίνω καμία απολύτως πιθανότητα στο σενάριο των πρόωρων εκλογών. Αυτό είναι ευσεβής πόθος του κ. Μητσοτάκη».

 

Link δημοσίευσης: http://bit.ly/2kDMy4K

 

Ακολουθεί το άρθρο μεταφρασμένο στα ελληνικά:

 

«Ελλάδα και Τουρκία πρέπει να έχουν σχέσεις καλής γειτονίας και αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας»

 

Του Δημήτρη Παπαδημούλη*


Για την αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος

 

«Είναι κοινό συμφέρον τόσο της Ελλάδας όσο και των δανειστών να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση το συντομότερο δυνατό, ώστε η πρόοδος που έχει καταγράψει η ελληνική οικονομία να γίνει ορατή και στην καθημερινότητα και στα πραγματικά επίπεδα ανάπτυξης.

Όλες οι προβλέψεις των διεθνών οργανισμών προβλέπουν ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και τέλος της ύφεσης, με τα επόμενα 3 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του 2017, να αγγίζουμε ποσοστά ανάπτυξης ύψους 3%, ετησίως.

Από το καλοκαίρι του 2015 και μετά, η ελληνική κυβέρνηση καταφέρνει να ξεπερνά τους προβλεπόμενους στόχους που έχουν τεθεί βάσει του τρέχοντος προγράμματος, και στην εκτέλεση του προϋπολογισμού και στην πραγματική οικονομία.

Υπάρχουν κάποιες διαφωνίες ανάμεσα στους Ευρωπαίους δανειστές και το ΔΝΤ αναφορικά με την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων για μετά το 2018. Η καθυστέρηση που έχει προκύψει στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης δεν είναι πρόβλημα ούτε ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης, αλλά κυρίως του ίδιου του ΔΝΤ.

Πρόθεση και επιδίωξή μας είναι να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση πριν τις εκλογές στην Ολλανδία και να επικυρωθούν τα θετικά βήματα που έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση από το Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου. Όλες οι πλευρές πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες υποχωρήσεις για να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση. Δεν είναι καλό για την ΕΕ να ξαναζήσουμε το καλοκαίρι του 2015».

 

Για τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα


«Η συμμετοχή του ως τώρα είναι ως τεχνικού συμβούλου. Είναι απόφαση του ίδιου του Ταμείου εάν η συμμετοχή του θα λάβει και χρηματοδοτικά χαρακτηριστικά.

Για το ΔΝΤ, δύο είναι τα βασικά ζητήματα: τα μεσοπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, η διάρκεια και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων για την περίοδο μετά το 2018. Είναι στο χέρι του να καθορίσει την στάση του και τον ρόλο του στο πρόγραμμα.

Ωστόσο αξίζει να τονίσουμε ότι διανύσαμε το μισό της διαδρομής του τρίτου προγράμματος με επιτυχία, χωρίς το ΔΝΤ. Είναι άδικο και παράλογο να αποδίδεται στην Ελλάδα και την κυβέρνηση η ευθύνη για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης, όπως είναι παράλογη και εκτός συνταγματικής βάσης η απαίτηση για προκαταβολική νομοθέτηση μέτρων, από τώρα για το 2019.

Η ελληνική κυβέρνηση είναι πρόθυμη να συμφωνήσει σε έναν μηχανισμό δημοσιονομικής προσαρμογής για μετά το 2018, σε περίπτωση που αποκλίνει από τους δημοσιονομικούς της στόχους. Ωστόσο κάτι τέτοιο θα πρέπει να αποτελέσει μέρος μιας συνολικής συμφωνίας, με τους θεσμούς. Να τηρούν και εκείνοι τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την συμφωνία. Παράλογες απαιτήσεις δεν μπορούν να ζητούνται από την Ελλάδα, όπως δεν μπορούν να ζητούνται από κανένα άλλο κράτος-μέλος, όπως η Ολλανδία, η Γερμανία ή η Γαλλία για παράδειγμα.

Η ολοκλήρωση λοιπόν της αξιολόγησης επείγει, γεγονός που επαληθεύτηκε και στη Σύνοδο της Μάλτας, με την πλειοψηφία των πολιτικών ηγετών να αναγνωρίζουν αυτή την αναγκαιότητα. Το ΔΝΤ οφείλει να αποφασίσει πώς θα κινηθεί, για να υπάρχει και ένας καθαρός «οδικός χάρτης» για τα επόμενα βήματα. Τις επόμενες εβδομάδες θα πρέπει να έχουμε έναν δίκαιο συμβιβασμό από όλες τις πλευρές». 


Για το προσφυγικό ζήτημα

«Είναι σημαντικό να μην καταρρεύσει η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και να διορθωθούν λάθη που έχουν γίνει. Υπάρχουν κάποια ζητήματα διαχείρισης, υπάρχουν καθυστερήσεις που δημιουργούν επιπρόσθετα προβλήματα στα νησιά. Πρέπει να εργασθούμε σκληρά και να αποφύγουμε το blame-game. Πιστεύω ότι είναι καλό για όλες τις πλευρές να αφήσουν κατά μέρους της απειλές και να κοιτάξουν να εφαρμόσουν καλύτερα την συμφωνία.

Από την άλλη, ο τουρκικός λαός και η πολιτική ηγεσία πρέπει να καταλάβουν ότι η Ελλάδα είναι ο καλύτερος δυνατός γείτονας που έχουν και ο ισχυρότερος σύμμαχος της ευρωπαϊκής προοπτικής της Τουρκίας εντός ΕΕ. Ελλάδα και Τουρκία πρέπει να έχουν σχέσεις καλής γειτονίας και να επιδιώκουν αμοιβαία επωφελείς σχέσεις συνεργασίας, με βάση το διεθνές δίκαιο. Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο είναι εφικτή και η εξεύρεση λύσης για το Κυπριακό. 

Κατά συνέπεια, οφείλουν όλες οι πλευρές να «χαμηλώσουν» την ένταση και την εριστική ρητορική, και να αναζητήσουν πιο εποικοδομητικούς τρόπους επικοινωνίας».

 


Για την απόφαση του ΣτΕ για τη μη έκδοση των Τούρκων αξιωματικών

 «Η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου, με διάκριση των εξουσιών και σεβασμό στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Όπως σε κάθε περίπτωση, έτσι και σε αυτή των Τούρκων αξιωματικών, η ελληνική κυβέρνηση σεβάστηκε την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της χώρας.

Όπως ανέφερα και προηγουμένως, η ένταση και οι εμπρηστικές δηλώσεις δεν ωφελούν κανένα. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι είναι αδύνατον Ελλάδα και Τουρκία να συμφωνούν σε όλα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πρέπει να καταφεύγουμε σε εντάσεις. Εκεί που μπορούμε να συνεργαζόμαστε, θα πρέπει να συνεργαζόμαστε και να εμβαθύνουμε περαιτέρω. Εξάλλου, όπως και η τουρκική ηγεσία δεν είναι ικανοποιημένη με κάποιες αποφάσεις που λαμβάνονται στην Ελλάδα, έτσι και η ελληνική ηγεσία δεν είναι ικανοποιημένη με άλλες αποφάσεις που λαμβάνονται στην Τουρκία».

 

 

Για το Κυπριακό

 

«Έχω την αίσθηση ότι δεν θα έχουμε σύντομα καλά νέα. Είναι καλύτερο για την Ελλάδα και την Τουρκία να μην εμπλέκονται υπερβολικά και να αφήσουν τον Αναστασιάδη και τον Ακιντζί, οι οποίοι έχουν δουλέψει πολύ καιρό μαζί, να βρουν από κοινού λύση. Το «παράθυρο ευκαιρίας» που έχει ανοίξει δεν πρέπει να χαθεί.  

 

Το Κυπριακό είναι ένα ιδιαίτερα σύνθετο ζήτημα που μας απασχολεί για πάνω από 40 χρόνια. Δεν είναι εύκολο να βρεθεί λύση, κυρίως πριν από το δημοψήφισμα που προετοιμάζει η τουρκική κυβέρνηση για την συνταγματική αναθεώρηση. Όλοι πρέπει να γνωρίζουμε ότι η λύση στο Κυπριακό θα είναι επωφελής για όλες τις πλευρές, τους Κυπρίους πρωτίστως, την Ελλάδα, την Τουρκία, αλλά και την ΕΕ που θέλει μια «επιτυχία», ένα «θετικό μήνυμα» μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον προκλήσεων, ανατροπών και ρευστότητας.  

 

Ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίζουν την ανάγκη να επενδύσουμε στη συνεργασία και την ανάπτυξη, για το κοινό όφελος Ελλάδας και Τουρκίας, και της ενίσχυσης της περιφερειακής ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο. Το ίδιο ακριβώς πρέπει να κάνει και η τουρκική ηγεσία».

 

 

Για το πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για την Τουρκία

 

«Το ψήφισμα αφορούσε το ‘πάγωμα’ και όχι τον τερματισμό των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας. Με ευρεία πλειοψηφία το Ευρωκοινοβούλιο οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση λόγω των παραβιάσεων των δημοκρατικών δικαιωμάτων και των ελευθεριών των Τούρκων πολιτών, της καταπάτησης του κράτους δικαίου, της αυθαίρετης παρέμβασης της εκτελεστικής εξουσίας στις αποφάσεις της δικαστικής εξουσίας.  

 

Η Επιτροπή και το Συμβούλιο συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις με την τουρκική κυβέρνηση, κρατώντας ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας».

 

 

Για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών

 

«Δεν δίνω καμία απολύτως πιθανότητα στο σενάριο των πρόωρων εκλογών. Αυτό είναι ο ευσεβής πόθος του Μητσοτάκη. Η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών θέλουν μείωση της ανεργίας, οικονομική ανάπτυξη και έξοδο της χώρας από την δημοσιονομική επιτροπεία.

 

Πρόωρες εκλογές θα προκαλούσαν πολλά προβλήματα στην οικονομία και θα επιβάρυναν τον προϋπολογισμό. Θα ήταν ένα πολύ μεγάλο πισωγύρισμα».

 

 

Δημήτρης Παπαδημούλης είναι Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ