ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

25/07/2017

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη μοριοδότηση συνάφειας δεύτερου τίτλου σπουδών σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ



ΕΡΩΤΗΣΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
-    Διοικητικής Ανασυγκρότησης
-    Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Μοριοδότηση συνάφειας δεύτερου τίτλου σπουδών σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ


Η συνάφεια μεταξύ δύο τίτλων σπουδών από ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποτελεί ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί συχνά διάφορες υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα καθώς και τους ίδιους του πτυχιούχους, ιδίως στο πλαίσιο διαγωνισμών πλήρωσης θέσεων προσωπικού. Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σύνθετο, λόγω – μεταξύ άλλων – του μεγάλου αριθμού των πτυχίων, των μεταβολών στα Τμήματα καθώς και των αντικειμένων των μαθημάτων βάσει του Προγράμματος Σπουδών που χρειάζεται να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς οι πτυχιούχοι, των ευρύτερων επιστημονικών εξελίξεων, καθώς και λόγω του ότι οι αποφάσεις περί συνάφειας αναπόφευκτα εναπόκεινται σε μεγάλο βαθμό στην κρίση του εκάστοτε υπηρεσιακού οργάνου.
Θα θέλαμε ειδικότερα να εστιάσουμε στη μοριοδότηση του δεύτερου τίτλου σπουδών της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας στο πλαίσιο διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Ενδεικτικά, στις πρόσφατες προκηρύξεις ΑΣΕΠ 7Κ/2016, 6Κ/2017 και 8Κ/2017 όσον αφορά τις κατηγορίες Π.Ε. και Τ.Ε. ο «δεύτερος τίτλος σπουδών σε αντικείμενο συναφές με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης και της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών» βαθμολογείται με 150 μόρια εφόσον κριθεί συναφής, αλλά λαμβάνει μηδενική μοριοδότηση εφόσον κριθεί μη συναφής.  
Λόγω ακριβώς της περιγραφείσας συνθετότητας του ζητήματος, αντί να διαπιστώνεται με απόλυτο τρόπο η ύπαρξη ή μη της συνάφειας του δεύτερου τίτλου και συνακόλουθα να μοριοδοτείται με 150 ή 0 μόρια, θα μπορούσε να προβλέπεται μία κλιμάκωση της μοριοδότησης με βάση το βαθμό συνάφειας (για παράδειγμα 50, 100 ή 150 μόρια βάσει του βαθμού συνάφειας). Σχετικώς, θα μπορούσε να υπάρχει μια ελάχιστη μοριοδότηση των δεύτερων τίτλων σπουδών ακόμα και όταν δεν διαπιστώνεται καμία συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης. Η υιοθέτηση τέτοιων λύσεων θα μπορούσε να περιορίσει σημαντικά τον αντίκτυπο τυχόν εσφαλμένης κρίσης ως προς τη συνάφεια δεύτερου τίτλου σπουδών στη βαθμολογία των υποψηφίων.
Επειδή η απόκτηση δεύτερου τίτλου σπουδών, πέραν του ότι ενέχει υψηλές εκπαιδευτικές απαιτήσεις και προϋποθέτει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωσή της, αποτελεί σε κάθε περίπτωση ένα επιστημονικό, κοινωνικό και επαγγελματικό εφόδιο με αυτοτελή αξία.
Επειδή η κρίση περί συνάφειας δεύτερου τίτλου σπουδών ενέχει αναγκαστικά ένα βαθμό υποκειμενικότητας.
Επειδή εκτός του αδιάβλητου της διαδικασίας, κάτι που αναμφίβολα κατοχυρώνεται από το ΑΣΕΠ, είναι σημαντική και η εξασφάλιση ενός αισθήματος περί δίκαιης αξιολόγησης των υποψηφίων.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Ποιο είναι ακριβώς το νομικό πλαίσιο και τα επιστημονικά κριτήρια τα οποία αφορούν στη συνάφεια δεύτερου τίτλου σπουδών, ειδικά ως προς τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ;
2.    Προτίθενται να επανεξετάσουν εν ευθέτω χρόνω αυτό το πλαίσιο ώστε να καταστούν, στο μέτρο του δυνατού, περισσότερο τυποποιημένα και διαυγή τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη κατά την εκτίμηση της ύπαρξης συνάφειας του δεύτερου τίτλου σπουδών;
3.    Προτίθενται, εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων τους, να προβούν ή να προτείνουν την αναμόρφωση του τρόπου βαθμολόγησης της συνάφειας του δεύτερου τίτλου σπουδών μέσω λύσεων, όπως αυτών που προτείνονται παραπάνω, που θα επιτρέπουν τη διαβάθμιση της συνάφειας και θα είναι αντίστοιχες με τις προβλέψεις για τους μεταπτυχιακούς τίτλους;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Μιχαηλίδης Ανδρέας

Αντωνίου Χρήστος

Αυλωνίτου Ελένη

Βαγιωνάκη Βάλια

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κατσαβριά-Σιωροπούλου Χρυσούλα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παπαδόπουλος Αθανάσιος

Παυλίδης Κώστας

Σεβαστάκης Δημήτρης

Σκούφα Ελισσάβετ

Στογιαννίδης Γρηγόρης

Τσόγκας Γιώργος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ