ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

06/12/2017

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την διακριτική μεταχείριση εις βάρος μαθητών του τρίτου (3ου) επιστημονικού πεδίου, υποψηφίων για αστυνομικές σχολές



Προς τους κ.κ. Υπουργούς
- Εσωτερικών
- Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Διακριτική μεταχείριση εις βάρος μαθητών του τρίτου (3ου) επιστημονικού πεδίου, υποψηφίων για αστυνομικές σχολές

Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου έχουν πρόσβαση σε τέσσερα επιστημονικά πεδία. Οι αστυνομικές σχολές δηλώνονται από υποψηφίους του 1ου, 2ου και 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Ε.Π.). Ειδικότερα, οι υποψήφιοι Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται πανελλαδικά στα Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία και Λατινικά και έχουν πρόσβαση στα τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου (Νομική, Ψυχολογία, Κοινωνιολογία, Παιδαγωγικά, Σχολές Αστυνομίας κ.α.).Οι υποψήφιοι αυτοί έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά και την Ιστορία.

Οι υποψήφιοι Θετικών Σπουδών εξετάζονται πανελλαδικά στα Μαθηματικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Φυσική, Χημεία και έχουν πρόσβαση στα τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου (Πολυτεχνεία, Μαθηματικό, Φυσικό, Πληροφορική, Παιδαγωγικά, Σχολές Αστυνομίας κ.α.). Οι υποψήφιοι αυτοί έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική. Οι υποψήφιοι Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάζονται πανελλαδικά στα Μαθηματικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Προγραμματισμό, Οικονομία και έχουν πρόσβαση στα τμήματα του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομικών Επιστημών, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πληροφορική, Παιδαγωγικά, Σχολές Αστυνομίας κ.α.). Οι υποψήφιοι αυτοί έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και την Οικονομία. Τέλος οι υποψήφιοι των Θετικών Σπουδών που εξετάζονται στη Βιολογία, Νεοελληνική Γλώσσα, Φυσική, Χημεία έχουν πρόσβαση στα τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (Ιατρική, Οδοντιατρική, Νοσηλευτική). Οι υποψήφιοι για τα παραπάνω τμήματα έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τη Χημεία και τη Βιολογία, που έχουν συνάφεια με το αντικείμενο σπουδών στις Αστυνομικές Σχολές.

Οι υποψήφιοι του 3ου Επιστημονικού Πεδίου δίνοντας τα παραπάνω 4 μαθήματα δεν έχουν πρόσβαση στις σχολές της Αστυνομίας όπως έχουν οι υποψήφιοι των άλλων τριών επιστημονικών πεδίων. Απαιτείται, επιπρόσθετα, να εξεταστούν και σε πέμπτο μάθημα και μάλιστα στα Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή βαρύτητας 1.3. Όμως, λόγω των υψηλών απαιτήσεων τόσο της Βιολογίας προσανατολισμού όσο και των Μαθηματικών προσανατολισμού, οι υποψήφιοι είναι σχεδόν αδύνατον να εξεταστούν επιτυχώς και στα δύο αυτά μαθήματα και να σημειώσουν και στα δύο υψηλή βαθμολογία.

Επειδή, όπως συνάγεται από τα παραπάνω, οι ισχύουσες διατάξεις συνιστούν διακριτική μεταχείριση εις βάρος των υποψηφίων μαθητών που επιλέγουν το 3ο επιστημονικό πεδίο και επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στις αστυνομικές σχολές,
Επειδή η διάκριση αυτή στερεί από τις ίσες ευκαιρίες τους μαθητές αυτής της κατηγορίας και παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της ισονομίας,
Επειδή, υπάρχει, επομένως, ανάγκη για τροποποίηση των σχετικών διατάξεων που αφορούν στο δικαίωμα των υποψηφίων του 3ου Επιστημονικού Πεδίου να συμμετέχουν ισότιμα στις εξετάσεις, όσον αφορά στην πρόσβαση στις αστυνομικές σχολές,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν στο άμεσο μέλλον προκειμένου να τροποποιηθούν οι διατάξεις που απαιτούνται, ώστε να αποκτήσουν το δικαίωμα και οι υποψήφιοι του 3ου επιστημονικού πεδίου να συμμετέχουν ισότιμα με τους υπόλοιπους μαθητές στις εξετάσεις για εισαγωγή στις αστυνομικές σχολές;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Βαγιωνάκη Ευαγγελία

Δρίτσας Θοδωρής

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Ιγγλέζη Κατερίνα

Κοζομπόλη – Αμανατίδη Παναγιώτα

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Μουμουλίδης Θεμιστοκλής