ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

30/03/2018

Δημ. Παπαδημούλης στο «Ραδιόφωνο 24/7»: Αν η πρώτη 4ετία Τσίπρα είναι η πρώτη 4ετία εξόδου από τα μνημόνια, η δεύτερη 4ετία μπορεί να είναι μια 4ετία με πιο σημαντικές αναπτυξιακές και δημοκρατικές τομές

Δημ. Παπαδημούλης στο «Ραδιόφωνο 24/7»: Αν η πρώτη 4ετία Τσίπρα είναι η πρώτη 4ετία εξόδου από τα μνημόνια, η δεύτερη 4ετία μπορεί να είναι μια 4ετία με πιο σημαντικές αναπτυξιακές και δημοκρατικές τομές



Ο διάλογος για τη συνταγματική αναθεώρηση δεν πρέπει να περιοριστεί μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Κινήματος Αλλαγής, αλλά πρέπει να συμμετέχουν όλες οι δυνάμεις του δημοκρατικού κοινοβουλευτικού τόξου - Η αλλαγή του Συντάγματος μας αφορά όλους

Σε συνέντευξή του στο «Ραδιόφωνο 24/7» (Β. Σκουρή - Α. Σπανού), ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, επεσήμανε τα ακόλουθα:

Ο Κυρ. Μητσοτάκης αποδεικνύεται ανεπαρκής και λίγος, γιατί βλέποντας τη χώρα να σταθεροποιείται και την οικονομία να ανακάμπτει, οπισθοδρομεί σε θέσεις ενός διχαστικού φανατισμού, που τον οδηγούν στην άρνηση του διαλόγου, αλλά και στην ακύρωση θέσεων που είχε πάγια η ΝΔ

Έχουμε να αναθεωρήσουμε το Σύνταγμά μας από το 2001. Υπάρχουν διατάξεις του που, κατά κοινή ομολογία, χρειάζονται αλλαγή. Παράδειγμα, αυτή η άθλια πρόβλεψη του άρθρου 86, που οδηγεί στην ατιμωρησία των πολιτικών, δεν θα τη βρεις κανείς σε κανένα δημοκρατικό Σύνταγμα, ευρωπαϊκής χώρας.

Βλέπετε ότι ο Σαρκοζί απειλείται με δίωξη για πράγματα που ελέγχεται ότι έκανε το 2007. Αν ο Σαρκοζί ήταν στην Ελλάδα, με το άρθρο 86 του Συντάγματος, θα ήταν προστατευμένος και θα μιλούσε -όπως οι δικοί μας- για σκευωρία.

Επίσης, οι διαδικασίες με τις οποίες αλλάζουν κι εκσυγχρονίζονται τα Συντάγματα στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι πολύ πιο απλές απ’ ό,τι στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει γύρω στις 100 αλλαγές στο Σύνταγμα της Γερμανίας.

Είναι εντελώς λάθος και απαράδεκτο το επιχείρημα του Κυρ. Μητσοτάκη, ο οποίος ακολουθεί ως «ουρά» τον Βαγγ. Βενιζέλο σε αυτό το θέμα, ότι δεν θα πρέπει να αγγίξουμε το θέμα των αλλαγών του Συντάγματος, γιατί έχουμε την κυβέρνηση Τσίπρα, που δεν μας αρέσει, κι επομένως πρέπει να περιμένουμε να ωριμάσουν οι συνθήκες, δηλαδή να αλλάξει η κυβέρνηση.

Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Μητσοτάκης αυτοαναιρείται, γιατί ο ίδιος, με το που εξελέγη αρχηγός της ΝΔ, άνοιξε το θέμα των αλλαγών του Συντάγματος, με κυβέρνηση Τσίπρα, καταθέτοντας τις προτάσεις του.

Νομίζω ότι ο κ. Μητσοτάκης αποδεικνύεται ανεπαρκής και λίγος, γιατί βλέποντας τη χώρα και την κυβέρνηση να σταθεροποιούνται, αλλά και την οικονομία να ανακάμπτει, οπισθοδρομεί σε θέσεις ενός διχαστικού φανατισμού, που τον οδηγούν στην άρνηση του διαλόγου, αλλά και στην ακύρωση θέσεων που είχε πάγια η ΝΔ, όπως είναι αυτή για το Μακεδονικό, γραμμή την οποία στήριζε ο πατέρας του και τώρα προσπαθεί να πετάξει στα σκουπίδια.

Μετά την έξοδο της Ελλάδας από τα μνημόνια, να ανοίξει η διαδικασία του διαλόγου στη Βουλή για την αναθεώρηση του Συντάγματος, με στόχο να διαμορφωθούν και να προχωρήσουν οι αλλαγές, που θα εξασφαλίζουν την ευρύτερη δυνατή συναίνεση

Αυτό που πιστεύω ότι πρέπει να γίνει, χωρίς να υποκαθιστώ όσους έχουν την κυβερνητική αρμοδιότητα επ’ αυτού, είναι, μετά την έξοδο της Ελλάδας από τα μνημόνια,να ανοίξει η διαδικασία του διαλόγου στη Βουλή για την αναθεώρηση του Συντάγματος, με στόχο να διαμορφωθούν και να προχωρήσουν οι αλλαγές, που θα εξασφαλίζουν την ευρύτερη δυνατή συναίνεση. 

Αν δει κανείς τις κατατεθειμένες προτάσεις -πέρα από τη μικροπολιτική λογική του Μητσοτάκη και του Βενιζέλο, που κρύβει και σκοπιμότητες, γιατί αυτοί μπορεί να θέλουν να μείνει αιωνίως αυτή η ρύθμιση περί ευθύνης υπουργών- θα διαπιστώσει ότι υπάρχει η δυνατότητα σε μια σειρά θεμάτων να δημιουργηθούν συγκλίσεις και πέρα των ορίων που προβλέπει ο συνταγματικός νομοθέτης.

Ο διάλογος για τη συνταγματική αναθεώρηση δεν πρέπει να περιοριστεί μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Κινήματος Αλλαγής, αλλά νομίζω πρέπει να συμμετέχουν όλες οι δυνάμεις του δημοκρατικού κοινοβουλευτικού τόξου. Η αλλαγή του Συντάγματος μας αφορά όλους.

Αν η πρώτη 4ετία Τσίπρα είναι η πρώτη 4ετία εξόδου από τα μνημόνια και επιστροφής της χώρας σε ρυθμούς ανάκαμψης της οικονομίας, η δεύτερη 4ετία μπορεί να είναι μια 4ετία με πιο σημαντικές αναπτυξιακές και δημοκρατικές τομές

Θεωρώ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να κερδίσει και τις επόμενες εκλογές το 2019 και να είναι ο κορμός και της επόμενης κυβέρνησης. Έχουμε μπει σε εποχή κυβερνήσεων συνεργασίας, πρώτον γιατί το θέλει ο ελληνικός λαός, και δεύτερον γιατί από τις μεθεπόμενες εκλογές και μετά θα έχουμε και στις εθνικές εκλογές το σύστημα της απλής αναλογικής.

Κατά τα άλλα, το περιεχόμενο της συμφωνίας, την κατεύθυνση και τους πιθανούς συμμάχους θα τα αποφασίσει με την ψήφο του ο ελληνικός λαός. Πάντως, αν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το πρώτο κόμμα και ο νικητής των επόμενων εκλογών, πράγμα στο οποίο δίνω μεγάλες πιθανότητες, τότε -με βάση τις επιλογές του λαού- θα αναζητήσει πάνω σε ένα πρόγραμμα τις δυνατές συνεργασίες, ώστε να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια της χώρας.

Δηλαδή, αν η πρώτη 4ετία Τσίπρα είναι η πρώτη 4ετία εξόδου από τα μνημόνια και επιστροφής της χώρας σε ρυθμούς ανάκαμψης της οικονομίας, η δεύτερη 4ετία μπορεί να είναι μια 4ετία με πιο σημαντικές αναπτυξιακές και δημοκρατικές τομές.

Βλέπετε, άλλωστε, πόσα πράγματα από τις παθογένειές μας βγαίνουν το τελευταίο διάστημα με βορβορώδη τρόπο στην επιφάνεια.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ