ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

21/05/2018

Ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Ιγγλέζη σχετικά με προβλήματα στις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου, για τους εκπαιδευτικούς πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Προβλήματα στις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου, για τους εκπαιδευτικούς πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

Σύμφωνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις 67818/Δ2/2018 - ΦΕΚ 1544/Β/4-5-2018 και 76099/Δ2 – ΦΕΚ 1704/Β/16-5-2018 για τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου, οι εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΠΕ88.05, πρώην ΠΕ14.05) εξαιρούνται από όλα τα μαθήματα του Γυμνασίου που δίδασκαν προηγουμένως σε Α’ και Β’ ανάθεση πλην της Τεχνολογίας και από όλα τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου.
Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τις προηγούμενες Υπουργικές Αποφάσεις (94588/Δ2 ΦΕΚ 1670/Β/10-6-2016 και 136680/Δ2/1-9-2016 ΦΕΚ 2758/Β), είχαν τις αναθέσεις των παρακάτω μαθημάτων:
Στο Γυμνάσιο:
1. Τεχνολογία - Α’ Ανάθεση
2. Βιολογία - Β’ Ανάθεση
3. Οικιακή Οικονομία - Β’ Ανάθεση
Στο Γενικό Λύκειο:
1. Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων - Α’ Ανάθεση
2. Βιολογία - Β’ Ανάθεση
3. Ερευνητικές Εργασίες - Α’ Ανάθεση
Με την νέα απόφαση περί ανάθεσης μαθημάτων οι Δασολόγοι εκπαιδευτικοί διατηρούν μόνο το μάθημα της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο ως Α’ Ανάθεση, ενώ στο Γενικό Λύκειο δεν έχουν ουσιαστικά πλέον κανένα αντικείμενο διδασκαλίας, μην μπορώντας έτσι να διδάξουν ούτε και το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας.
Από αυτή την απόφαση προκύπτουν εύλογα ενστάσεις. Κατ’ αρχήν σχετικά με την ανάθεση της Βιολογίας τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Γενικό Λύκειο, τα μαθήματα παραμένουν ως Β’ Ανάθεση στους Γεωπόνους (ΠΕ88.01), ενώ εξαιρούνται όλες οι άλλες ειδικότητες των οποίων οι σπουδές έχουν ως κοινό στοιχείο την εφαρμοσμένη βιολογία (πρώην ΠΕ14.01 γιατροί, ΠΕ14.02 οδοντίατροι, ΠΕ14.03 Φαρμακοποιοί, ΠΕ14.05 Δασολόγοι). Ειδικότερα, στο πρόγραμμα σπουδών που ακολουθούν οι Δασολόγοι υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθημάτων σχετικών με την επιστήμη της βιολογίας και συγκεκριμένα στους τομείς της Βιολογίας ζωικών και φυτικών οργανισμών, της Οικολογίας και της Γενετικής.
Δεύτερον, σε ότι αφορά το μάθημα της Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, ο αποκλεισμός των Δασολόγων από την διδασκαλία του μαθήματος δεν έχει επιστημονική βάση, καθώς το πενταετές πρόγραμμα σπουδών τους έχει ως βασικά αντικείμενα την προστασία και ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων, των φυσικών οικοσυστημάτων και του φυσικού περιβάλλοντος γενικότερα, τηρώντας απαρέγκλιτα τη θεμελιώδη αρχή της αειφορίας.
Τέλος, όσον αφορά το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί με ποιο σκεπτικό εξαιρούνται οι δασολόγοι από την Β’ (ή και Γ’) ανάθεση του μαθήματος, ενώ εξακολουθεί να ανατίθεται σε άλλους γεωτεχνικούς, όπως για παράδειγμα στους γεωπόνους εκπαιδευτικούς (ΠΕ88.01) οι οποίοι έχουν κοινό αντικείμενο.

Επειδή, είναι ακατανόητο για ποιον λόγο, ενώ επί σειρά ετών οι πτυχιούχοι Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος είχαν το δικαίωμα να διδάξουν τα παραπάνω μαθήματα, έχουν εξαιρεθεί από την ανάθεση διδασκαλίας τους.

Επειδή, μεταξύ των προγραμμάτων σπουδών της σχολής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και του περιεχομένου των μαθημάτων που έχουν αφαιρεθεί από τους εν λόγω εκπαιδευτικούς υπάρχει μεγάλη επιστημονική συνάφεια, ειδικότερα της Βιολογίας και της Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων.

Επειδή δεν είναι κατανοητός ο ουσιαστικός αποκλεισμός των δασολόγων από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Με ποια κριτήρια και δεδομένα η Επιστημονική Ομάδα Φυσικών επιστημών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και οι αρμόδιοι σύμβουλοι των μαθημάτων, απέκλεισαν τους δασολόγους από τα μαθήματα της Βιολογίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και από το μάθημα της Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του Λυκείου;

2. Προτίθεται να αποκαταστήσει την ομαλότητα και να άρει τον αποκλεισμό των Δασολόγων Εκπαιδευτικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η εκπαιδευτική και επαγγελματική τους υπόσταση;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Ιγγλέζη Κατερίνα