ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

22/10/2018

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την κάλυψη των κενών παράλληλης στήριξης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Κάλυψη των κενών παράλληλης στήριξης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

Το πρόβλημα της ομαλής μαθησιακής διαδικασίας, σε συνδυασμό με την ομαλή ένταξή στην μαθητική κοινότητα, καλείται εδώ και μερικά χρόνια να καλύψει ο θεσμός της παράλληλης στήριξης.
Το πρόβλημα είναι έντονο, καθώς ο αριθμός των παιδιών που λαμβάνουν γνωματεύσεις από τα ΚΕΣΥ (τ. ΚΕΔΔΥ), είναι μεγάλος, με τις πιστώσεις του Υπουργείου για προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής να μην επαρκούν.
Ωστόσο, είναι πολλές οι περιπτώσεις μαθητών, που παρότι υποστηρίζονται το ένα σχολικό έτος, το επόμενο, καθυστερεί ο ορισμός νέου εκπαιδευτικού ή δεν πραγματοποιείται καθόλου. Έτσι, ενώ τη μία σχολική χρονιά ο μαθητής μπορεί να εντάσσεται ομαλά στην μαθητική κοινότητα και στην μαθησιακή διαδικασία, την επόμενη χρονιά ενδέχεται να παραμείνει «μετέωρος». Μία λύση σε αυτό το ζήτημα είναι η «παραμονή» δίπλα στο μαθητή του ίδιου εκπαιδευτικού μέχρι την αποφοίτησή του από το σχολείο, εφόσον η φύση του προβλήματός του δεν βελτιώνεται με το πέρασμα του χρόνου.
Σε άλλες περιπτώσεις, οι μαθητές που για πρώτη φορά εξετάζονται από τα ΚΕΣΥ και χρήζουν παράλληλης στήριξης, παραμένουν σε κατάσταση αναμονής για άγνωστο χρονικό διάστημα, στερούμενοι την ομαλή και ουσιαστική ένταξή τους.
Στον Νομό Ηρακλείου, τα στοιχεία από τις γνωματεύσεις του ΚΕΣΥ, αποδεικνύουν ότι περίπου 160 μαθητές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υποστηρίζονται από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, ενώ άλλοι 110 μαθητές υποστηρίζονται από την αρχή του σχολικού έτους, αλλά όχι επαρκώς σε πολλές περιπτώσεις.
Επειδή στα παραπάνω προστίθεται το γεγονός ότι ορισμένοι από τους μαθητές δεν περιορίζονται μόνο στις δικές τους μαθησιακές δυσκολίες, αλλά πολλές φορές λόγω της φύσεως του προβλήματος που αντιμετωπίζουν, εκδηλώνουν και βίαιες συμπεριφορές με αποτέλεσμα να διαταράσσουν την ηρεμία και την εκπαιδευτική διαδικασία στην σχολική τάξη, επιτείνοντας άθελα τους, το πρόβλημα.
Επειδή πολλοί γονείς, παρά την οικονομική δυσχέρεια που ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν επιλέγουν να πληρώνουν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για το παιδί τους, ώστε να φοιτήσει σε ένα Δημόσιο Εκπαιδευτικό σύστημα,
Επειδή είναι απαραίτητη η υποστήριξη των παιδιών που αποδεδειγμένα χρήζουν παράλληλης στήριξης ώστε να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία,
Επειδή υπάρχει κίνδυνος ακόμα και αύξησης της σχολικής διαρροής, πολύ πριν την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εφόσον το σχολείο αδυνατεί να δώσει κίνητρα και να ενεργοποιήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Ερωτάται ο Υπουργός:
1. Ποιο το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, για την κάλυψη των τρεχουσών αναγκών σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής το τρέχον σχολικό έτος;
2. Υπάρχει μέριμνα, ώστε για μαθητές που χρήζουν υποστήριξης από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, να μπορεί να συνεχίζεται η υποστήριξη αυτών από τον ίδιο εκπαιδευτικό μέχρι την αποφοίτηση;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ