ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

18/01/2019

Ανδρ. Ριζούλης: Αυτή η Κυβέρνηση βάζει το δημόσιο σχολείο μπροστά - βίντεο

Ανδρ. Ριζούλης: Αυτή η Κυβέρνηση βάζει το δημόσιο σχολείο μπροστά - βίντεο



.

Στη σημερινή συζήτηση το αξιοπερίεργο, αυτό που πρέπει να σημειωθεί -άκουσα και τις περισσότερες ομιλίες από την Αντιπολίτευση- είναι ότι σε όλες τις ομιλίες, εκτός από μία ή δύο, και κυρίως των εισηγητών, δεν άκουσα να αναφέρεται στην αναγκαιότητα της αναβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα. Δεν το άκουσα από κανέναν αυτό. Και μην πάμε τώρα να πούμε και για συγκεκριμένες προτάσεις. Γιατί, αφού δεν αντιλαμβανόμαστε ή δεν κατανοούμε την αναγκαιότητα της αναβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης, πώς να έχουμε και προτάσεις για το πώς πρέπει να είναι αυτή η αναβάθμιση;
Αντί να πούμε ότι είναι επιτακτική η αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα και να κάνουμε τις παρατηρήσεις μας εκεί που ενδεχομένως θεωρούμε ότι υπάρχουν προβλήματα, προσπαθούμε να βρούμε ψήγματα στην ενοποίηση σχολών ή στις καινούργιες ειδικότητες που μπαίνουν για να πούμε ότι αυτό δεν είναι σωστό ή ότι στο δικό μου χωριό μήπως να κάνουμε το άλλο! Το ακούσαμε και αυτό!
Ακούσαμε, όμως, πάρα πολύ καλά από τον κ. Τζαβάρα την ανάπτυξη μιας θεωρίας ιδεών με ορισμένα βασικά ερωτήματα πάνω στο τι είναι πανεπιστήμιο, τι πανεπιστήμιο θέλουμε κλπ. Είναι ωραία ερωτήματα αυτά, τα οποία σηκώνουν συζήτηση και γίνονται αυτές οι συζητήσεις εδώ και δεκαετίες στη χώρα.
Και μάλιστα, κύριε Τζαβάρα, είπατε και κάτι άλλο, που το πήγατε και στην πρακτική πλευρά. Λέτε για ινστιτούτα ερευνών. «Έχω 800 χιλιάδες στρέμματα στην Ηλεία και δεν έχω τίποτα από ερευνητικό»! Κύριε Τζαβάρα, κλείσατε τον Κόροιβο το 2008. Και εδώ που ήρθατε σήμερα, αν θέλετε να πείτε κάτι για την πατρίδα σας που αναφέρετε για τα 800 χιλιάδες στρέμματα –και το έχω ακούσει- να ρωτούσατε. Το έχει κάνει ο συνάδελφός σας κ. Μάκης Μπαλαούρας πριν από λίγο καιρό το ερώτημα. Να ρωτούσατε, λοιπόν: «Θα αναβαθμίσετε τον Κόροιβο που εμείς τον κλείσαμε;».
Από κει και πέρα, όταν δεν έχουμε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες, λέμε διάφορα πράγματα, τα οποία δείχνουν το έλλειμμα που έχουμε και αναφέρομαι στον εισηγητή του ΚΚΕ. Είπε ο εισηγητής του ΚΚΕ: «Τι χρειάζονται τρία τμήματα διαιτολογίας-διατροφολογίας; Είναι τόση η ανάγκη να υπάρχουν διαιτολόγοι; Το θέλει ο καπιταλισμός;», αντί να βάλει εδώ το ερώτημα για το πόσους διαιτολόγους-διατροφολόγους χρειαζόμαστε σήμερα στα νοσοκομεία και έχουμε έλλειψη. Χρειάζονται στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και στη συμβουλευτική μόνιμες θέσεις τέτοιου είδους;
Επαναλαμβάνω. Κάνω κριτική και αναφέρομαι στον εισηγητή του ΚΚΕ, ο οποίος ανέφερε «γιατί να έχουμε τρεις σχολές διαιτολογίας». Και απαντώ εγώ ότι υπάρχει η αναγκαιότητα τώρα. Δεν είπα για εσάς.
Περνάω τώρα στην τροπολογία. Καταρχάς, πριν φτάσουμε στους 15.000 διορισμούς και στην πρότασή μας, θα πρέπει να επαναλάβουμε ξανά και ξανά τη δουλειά που έχει γίνει τα τέσσερα χρόνια στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Υπήρξε ενίσχυση, ισχυροποίηση της ειδικής αγωγής και συμπληρώνεται τώρα με 5.000 διορισμούς. Επίσης, ολοήμερο σχολείο, δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, στήριξη και επαναφορά της επαγγελματικής εκπαίδευσης που είχε φάει λουκέτο, διετή προγράμματα για τους αποφοίτους του Επαγγελματικού Λυκείου στα πανεπιστήμια, μείωση του αριθμού των μαθητών από είκοσι πέντε σε είκοσι δύο –μια αναγκαιότητα για την καθημερινότητα στην τάξη- αλλά και νέες θέσεις εργασίας, νέες ειδικότητες –το είπαν και άλλοι συνάδελφοι- στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν στη σφαίρα της φαντασίας. Όλες αυτές είναι παρεμβάσεις που στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Και εδώ θα ήθελα να θυμίσω και κάτι άλλο, το οποίο καταργήθηκε. Ακόμα και εκείνη την πρόταση που είχαμε κάνει με τον Κουράκη για τη δημοκρατική εκλογή των διευθυντών, δεν βρέθηκε ούτε ένας σε αυτή την Αίθουσα να την στηρίξει.
Και με αυτές τις οικονομικές συνθήκες που είχαμε, από τους δέκα χιλιάδες αναπληρωτές, φέτος είχαμε είκοσι επτά χιλιάδες στα σχολεία. Αυτό θα πει στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τα προβλήματα που έχουμε, με τις δυσκολίες που έχουμε αλλά και τις προτεραιότητες που βάζουμε.
Επίσης, έχουμε 15.000 νέες θέσεις στα σχολεία με διορισμούς. Μετά από έντεκα χρόνια μια ισχυρή παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έρχεται να λύσει και ένα δύσκολο παζλ, των ανθρώπων οι οποίοι επί έντεκα χρόνια συσσωρεύτηκαν στην αναμονή για να διοριστούν στο σχολείο. Και κάνουμε μια πρόταση, η οποία λαμβάνει όλα εκείνα τα κριτήρια, τα οποία προφανώς δεν μπορούν να ικανοποιήσουν όλους.
Και πάνω σε αυτό έχει αρχίσει ένας τζόγος από κάποιες πολιτικές δυνάμεις και από κάποιες συνδικαλιστικές παρατάξεις, των οποίων οι ηγεσίες -που τους βλέπω σήμερα έξω- στον νόμο Διαμαντοπούλου και στην αξιολόγηση ήταν οι πρωτοστάτες του να δείχνουν με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς στην τάξη και να τους εκφοβίζουν επί τρία χρόνια ότι θα απολυθούν! Και αυτοί είναι έξω τώρα μαζί με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πατάνε πάνω στις ανάγκες, στις ελπίδες των εκπαιδευτικών που είναι έξω και παλεύουν για μία θέση εργασίας, την οποία εμείς τη φέραμε για πρώτη φορά.
Και προσέξτε, το νομοσχέδιο αυτό δεν τελειώνει με τις 15.000 θέσεις εργασίας. Αυτή η Κυβέρνηση σήμερα και η κυβέρνηση αύριο μετά τις εκλογές θα συνεχίσει αυτή τη διαδικασία της πρόσληψης εκπαιδευτικών στο σχολείο, γιατί βάζει το δημόσιο σχολείο μπροστά. Δεν επιχειρηματολογεί μόνο με την ιδιωτική εκπαίδευση στην ανώτατη και κατώτατη βαθμίδα.
Θα τελειώσω.
Ή μάλλον για να μην παίρνω το χρόνο από κανέναν άλλο, ευχαριστώ πολύ τελείωσα!



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ