ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

24/01/2019

Μ. Μπόλαρης: Δεν αμφισβητώ τα κίνητρα της αγωνίας, σας λέω ότι φυσικά και θα τηρηθούν οι συνθήκες - βίντεο



.

Επειδή σήμερα έγινε πολύς λόγος περί καθαρότητος, θα πω ότι μεγάλωσα σε μία γειτονιά που Ρωμιοί από τη Μικρά Ασία μιλούσαν τουρκικά, δίπλα Πόντιοι μιλούσαν τα ρωμαίικα της Τραπεζούντας και ανακατεμένοι μέσα στα σπίτια αυτά ήταν ντόπιοι Μακεδόνες που μιλούσαν σλάβικα, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα με βάση τη Συνθήκη του Νεϊγύ να ανταλλαχθούν με τη Βουλγαρία αν είχαν άλλο φρόνημα. Όχι μόνο δεν έφυγαν, αλλά πολλοί από αυτούς που δεν ήξεραν ούτε μία λέξη ελληνικά είναι γόνοι Μακεδονομάχων. Και προηγουμένως σε αυτήν την Αίθουσα έγιναν αναφορές σε Μακεδονομάχους, οι οποίοι ήταν σλαβόφωνοι, αλλά ήταν Ρωμιοί στην ψυχή τους.
Θέλω, λοιπόν, να σας πω πως έχει πολύ μεγάλη σημασία να ξέρουμε ότι το κρίσιμο για να βγάλουμε άποψη είναι από ποιο σημείο θέασης βλέπουμε τα πράγματα. Αν στην Αίθουσα αυτή, όπως σήμερα στη συζήτηση, είμαστε εμείς και τα Σκόπια απέναντι, εμείς και οι εχθροί, αλλά δεν υπάρχει στο πλάνο μας η Τουρκία, αν δεν υπάρχει ένας πόλεμος δέκα χρόνων στη Συρία, αν δεν θυμόμαστε ότι στα νότια μας έχει διαλύσει η Λιβύη, αν δεν παίρνουμε υπόψη μας ότι υπάρχει τεράστια ένταση μέσα στα Βαλκάνια, στην κόντρα των Σέρβων με τους Αλβανούς, με το Κόσοβο και ότι λίγο παραπάνω υπάρχει και σοβεί άλλη κρίση στην Κριμαία, εάν λοιπόν εμείς παριστάνουμε τη στρουθοκάμηλο ή ομφαλοσκοπούμε, τότε μπορούμε να κάνουμε ανέξοδα κηρύγματα πατριωτισμού.
Η Μακεδονία είναι ελληνική και είναι μία; Ναι, η Μακεδονία του Φίλιππου, του Αλέξανδρου, του Αριστοτέλη, της Πέλλας, της Βεργίνας, της Αμφίπολης, της Θεσσαλονίκης, του Άγιου Όρους, του Ολύμπου, του Κυρίλλου και του Μεθοδίου είναι ελληνική. Και αυτό εξασφαλίζει η Συνθήκη, αυτό λέει η Συνθήκη.
Τώρα, επειδή θα πρέπει να βάλουμε τη λογική στο τραπέζι, θέλω να ρωτήσω κάτι. Δίπλα από τη Μακεδονία είναι η Ήπειρος του Πύρρου και της Ολυμπιάδας, της μάνας του Αλέξανδρου, αλλά πάνω από την Ήπειρο -που είναι μία και είναι ελληνική- είναι η Βόρεια Ήπειρος, που με διεθνείς συνθήκες είναι εκτός της χώρας. Εκεί είναι το Αργυρόκαστρο, η Χειμάρα, οι Άγιοι Σαράντα. Όλοι όσοι σε αυτήν την Αίθουσα λένε ότι είναι ευρωπαϊστές και πιστεύουν στην ευρωπαϊκή…
Όσοι, λοιπόν, σε αυτήν την Αίθουσα πιστεύουν στην Ευρώπη και είναι ευρωπαϊστές, θα πρέπει να λογίζονται και να διαλογίζονται και να ξεκαθαρίσουν εάν το όνομά μας είναι η ψυχή μας, το όνομά μας είναι και η Ήπειρος, το όνομά μας είναι και η Θράκη. Γιατί και η Θράκη είναι μία και είναι ελληνική. Και η Θράκη είναι του Δημόκριτου, του Διομήδη, της Μαρώνειας, των Αβδήρων, αλλά έχουμε και τη Βόρεια Θράκη, όπου είναι η Φιλιππούπολη που έχτισε ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αν ασχοληθείτε λίγο και επισκεφθείτε τη Βουλγαρία, θα δείτε καθημερινά δεκάδες προϊόντα, επιγραφές και κρασιά, και οι κάτοικοι λέγονται Θρακιώτες. Γιατί είναι Θρακιώτες. Ζουν στη γεωγραφική ενότητα που στους αιώνες είναι η Θράκη. Αν αυτά είναι για τη Βόρεια Θράκη, δίπλα μας είναι η πιο μεγάλη Θράκη, η Ανατολική Θράκη της Αδριανούπολης και της Μεγάλης Διαμαντόπετρας, της Κωνσταντινούπολης, όπου και αυτοί είναι Θρακιώτες. Όταν πάει ένας από την Κεσσάνη στην Κωνσταντινούπολη τού λένε: «Καλώς τον Θρακιώτη». Θρακιώτες είναι.
Θέλω, λοιπόν, να σας πω και να υπογραμμίσω ότι ναι, το όνομά μας είναι η ψυχή μας και η Μακεδονία είναι ελληνική, αλλά η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας ήταν πολύ μεγαλύτερη από αυτό που σήμερα είναι μέσα στα γεωγραφικά μας όρια, όπως τα περιγράφουν διεθνείς συνθήκες. Το Μελένικο είναι στη βουλγάρικη Μακεδονία και η Πελαγονία, το Μοναστήρι, είναι στην πρώην Γιουγκοσλαβία.
Θέλω, λοιπόν, να πω το εξής και αυτό θέλω να εισηγηθώ στην Αίθουσα σήμερα: Εμείς με αυτούς τους λαούς και με αυτούς τους ανθρώπους είχαμε μια κοινή διαδρομή από το 700 μ.Χ., το 800 μ.Χ. μέχρι σήμερα. Και μέσα στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, στη Ρωμαίικη Ανατολική Αυτοκρατορία, και μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, στην περιοχή αυτή για την οποία μιλάμε, όλες οι Μητροπόλεις ήταν του Οικουμενικού Πατριαρχείου: και η Πελαγονία και οι Στόβοι και τα Σκόπια. Αυτοί οι άνθρωποι είχαν αναφορές, ρωμαίικες αναφορές.
Έχει πολύ μεγάλη σημασία -το ξαναλέω- να μπορούμε να αφήσουμε λίγο τις στρατηγικές της εθνικής καθαρότητας και να αναλογιστούμε ότι μπορεί στα τελευταία εβδομήντα χρόνια -κάτω από σκοπιμότητες οι οποίες έβλεπαν έξοδο στη θάλασσα, έξοδο στα λιμάνια, έβλεπαν τη Θεσσαλονίκη- να χρησιμοποιήθηκε το όνομα με όρους αντιεπιστημονικούς, με όρους ανιστόρητους, με όρους καπηλείας της ιστορίας.
Σήμερα, η συζήτηση η οποία γίνεται γίνεται γιατί αυτός ο λαός και αυτό το κράτος του ενός εκατομμυρίου οκτακοσίων χιλιάδων κατοίκων έχει βάλει προοπτική να μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Είδα την αγωνία. Δεν αμφισβητώ τα κίνητρα της αγωνίας. Θέλω, όμως, να σας πω ότι φυσικά και θα τηρηθούν οι συνθήκες από τη στιγμή που οι βόρειοι γείτονές μας, οι σλάβοι φίλοι μας με τους οποίους είμαστε μαζί δεκατέσσερις αιώνες…

Θέλω, λοιπόν, να επισημάνω κάτι, επειδή έγινε τους προηγούμενους μήνες μια εξαιρετική παραπληροφόρηση για την Επιτροπή η οποία συνεδρίασε μία φορά για να ασχοληθεί με την άρση από τα βιβλία όλων των αλυτρωτικών, αναθεωρητικών, ανιστόρητων και αντιεπιστημονικών που έχουν εισχωρήσει κάτω από την πίεση σκοπιμοτήτων. Γράφτηκαν τους προηγούμενους μήνες απίστευτα, απαρχής μέχρι τέλους ψεύτικα. Η Επιτροπή συνεδρίασε μία φορά στη Θεσσαλονίκη, στις 2 Νοεμβρίου. Ήταν να ξανασυνεδριάσει πριν από τα Χριστούγεννα. Έχει ζητηθεί από την άλλη πλευρά να συνεδριάσουμε γύρω στις 15-16 του Φλεβάρη. Θέσαμε τρία ζητήματα:
Πρώτον, σύμφωνα με τις «Πρέσπες», τον Σεπτέμβρη τα βιβλία δεν πρέπει να έχουν αλυτρωτικές αναφορές. Η εμπειρία της Επιτροπής από την Αλβανία -όπου υπάρχει αντίστοιχη επιτροπή, για να βγάλει από εκεί τα προβλήματα και τα «αγκάθια» από τα σχολικά βιβλία- είναι δυσχερής. Συνεδριάζει δεκαέξι με δεκαεπτά χρόνια. Είπαμε, λοιπόν, ότι δεν θα μπούμε σε τέτοιες διελκυστίνδες. Γι’ αυτό άμεσα συμφωνήσαμε τρία πράγματα: Πρώτον, από τα βιβλία για την επόμενη σχολική χρονιά το Υπουργείο θα δώσει αναλυτικά προγράμματα, δηλαδή οδηγίες στους δασκάλους και στους καθηγητές πως δεν θα διδαχθεί κανένα μάθημα το οποίο έχει αναφορές στην Αρχαία Ελλάδα, στον μακεδονικό πολιτισμό, στην ιστορία, στη φιλοσοφία σε ό,τι προπαγανδιστικό, αντιεπιστημονικό και ανιστόρητο υπήρχε μέσα στα βιβλία.

Δεύτερον, είπαμε ότι πρέπει να βγουν από όλα τα βιβλία εικόνες, σύμβολα, φωτογραφίες, σχέδια τα οποία έχουν σχέση με τα προηγούμενα. Ήταν αναφορές στην αρχαία Μακεδονία, στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, στον Φίλιππο, στη Βεργίνα κλπ. Το δέχτηκαν.
Τρίτον, είπαμε πως θα βγουν όλοι οι χάρτες οι οποίοι εμφανίζουν τη «Μεγάλη Μακεδονία», Χαλκιδική, Όλυμπο, Καρδίτσα κλπ. Και στα τρία συμφώνησαν. Τι ζήτησαν από εμάς; Και γι’ αυτό σας είπα πριν ότι ήταν η αποκορύφωση του ψεύδους και της προπαγάνδας. Δεν ζήτησαν τίποτα. Γιατί; Γιατί εμείς είπαμε πως έχουμε μια εκκρεμότητα στα βιβλία μας, η οποία έχει σχέση με τα ονόματα και προκύπτει από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρέπει να την προσαρμόσουμε.


Κάπου, δηλαδή, στα βιβλία μας λέει «Ανδριανούπολις». Δεν πρέπει να λέει «Ανδιανούπολις», αφού είναι στην Τουρκία. Πρέπει να λέει «Εντίρνε» και μέσα σε παρένθεση «Ανδιανούπολις». Κάπου λέει «Μοναστήρι». Δεν πρέπει να λέει «Μοναστήρι». Πρέπει να λέει «Μπίτολα» και σε παρένθεση «Μοναστήρι». Αυτή την εκκρεμότητα έχουμε εμείς.
Εμείς δεν έχουμε προβλήματα στα βιβλία μας, γιατί όλα αυτά έχουν περάσει από το κόσκινο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και όποιοι φοβούνται ότι δεν θα τηρήσουν οι γείτονές μας κάτι από αυτά που συμφωνήθηκαν, σας λέω ότι ανοίγει η αίτηση για να μπουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και στα κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Ένωσης όλα αυτά ξαναπερνούν από το κόσκινο. Συνεπώς, υπάρχει απόλυτη εξασφάλιση για αυτά τα ζητήματα.
Όταν, λοιπόν, τα πράγματα έχουν έτσι και όταν τα ζητήματα που τίθενται…

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι τα τέσσερα σημεία, στα οποία είχε συμφωνήσει η ελληνική πολιτική ηγεσία, τα οποία είχε θέσει στα διεθνή fora, στην Ευρώπη και στο ΝΑΤΟ και ήταν γνωστά για τη σύνθετη ονομασία, για τον γεωγραφικό προσδιορισμό, για το «erga omnes», για την εξάλειψη του αλυτρωτισμού, ποιες είναι οι προφάσεις σήμερα για να τα αρνηθεί κανείς, με δεδομένο ότι αυτό το ζήτημα δεν αφορά απλά και μόνο τη Μακεδονία, αλλά το έχουμε σε όλο τον βόρειο άξονα; Και δεν αναφέρθηκα στην Κύπρο. Και εκεί έχει Βόρεια Κύπρο, με αίμα, για άλλα ζητήματα και άλλο πόνο και άλλον αγώνα και άλλη αγωνία.
Θέλω να πω ότι αυτές οι γραμμές του πατριωτισμού έχουν δοκιμαστεί παλιότερα. Αυτό το κράτος που σε λίγο θα κλείσει διακόσια χρόνια, στην πιο μεγάλη του στιγμή, στην πιο καλή στιγμή, υπέγραψε μια Συμφωνία στο Παρίσι με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τη Συνθήκη των Σεβρών, που τότε λέχθηκε ότι έκανε μία Ελλάδα των δύο ηπείρων και πέντε θαλασσών.
Ο άρρωστος κομματισμός, ο άρρωστος φανατισμός, ο δήθεν πατριωτισμός την άλλη μέρα όπλισε τα χέρια δολοφόνων που τον κυνηγούσαν στο Παρίσι σαν να ήταν εγκληματίας.
Στην καλύτερη στιγμή για το κράτος! Έχει σημασία, για να ξέρουμε ποιος λέει και ποιος κατηγορεί σήμερα και ποιους.
Ευχαριστώ πολύ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ