ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

07/08/2019

Π. Πολάκης: Συνεχίζετε την προσπάθεια για ένα νέο νεοφιλελεύθερο κράτος της μεταδημοκρατίας - βίντεο

Π. Πολάκης: Συνεχίζετε την προσπάθεια για ένα νέο νεοφιλελεύθερο κράτος της μεταδημοκρατίας - βίντεο



Ομιλία του αναπληρωτή τομεάρχη Εσωτερικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Χανίων στην Ολομέλεια της Βουλής επί του Σ/Ν του Υπουργείου Εσωτερικών

 

Αγαπητοί συνάδελφοι, θα προσπαθήσω να αναφερθώ σε όσα περισσότερα σημεία του νομοσχεδίου μπορώ. Κάναμε μια μεγάλη κουβέντα δυο μέρες στις Επιτροπές. Είπαμε πάρα πολλά πράγματα. Νομίζω ότι πρέπει να επαναλάβουμε την ουσία των άρθρων.
Με αυτό το νομοσχέδιο, που είναι πολυνομοσχέδιο, ουσιαστικά συνεχίζετε την προσπάθεια που ξεκίνησε με την ψήφιση του χθεσινού νομοσχεδίου για ένα νέο νεοφιλελεύθερο κράτος της μεταδημοκρατίας. Το επιτελικό σας κράτος, που χθες ψηφίσαμε, ουσιαστικά είναι ένα Υπουργείο Προεδρίας της Κυβερνήσεως με πεντακόσιους υπαλλήλους στο Μέγαρο Μαξίμου για τον άμεσο έλεγχο από τον Πρωθυπουργό όλων των κοινωνικών και οικονομικών ζητημάτων της επόμενης κοινοβουλευτικής περιόδου και όλα αυτά που πρόκειται να διαμειφθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.
Οι παρεμβάσεις που κάνετε με αυτό το νομοσχέδιο και που το πρώτο κομμάτι αφορά την αυτοδιοίκηση, ουσιαστικά, είναι μια βίαιη αντιμεταρρύθμιση μιας μεταρρύθμισης που δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί. Ουσιαστικά, ακυρώνετε την πρόσφατη ψήφο του ελληνικού λαού στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, χωρίς καν να έχουν συγκροτηθεί τα συμβούλια. Θεωρείτε και κρύβετε ότι αυτά θα έχουν πρόβλημα λειτουργίας με κάποια πολύ ακραία παραδείγματα, δίνοντας το βάρος σε αυτά τα παραδείγματα και όχι στην πλειοψηφία, κρύβοντας το γεγονός ότι και με τις εκλογές της απλής αναλογικής η συντριπτική πλειοψηφία των δήμων έχει τη δυνατότητα να έχει πλειοψηφίες και συσχετισμούς, προκειμένου να παίρνει αποφάσεις. Αυτό το κρύβετε. Παίρνετε κάποια περιφερειακά παραδείγματα. Όλη η δουλειά που κάνετε εδώ είναι για τη Θεσσαλονίκη. Με το 14% πρέπει να διαμορφώσουμε όρους.
Ουσιαστικά τι κάνετε; Παίρνετε την εξουσία που είναι από το βουλευόμενο όργανο, που είναι το δημοτικό συμβούλιο, και τη δίνετε ξανά στον δήμαρχο, σκέτο όμως. Διότι αυτός ορίζει και η παράταξή του τις πλειοψηφίες στην Οικονομική Επιτροπή, τις πλειοψηφίες στα νομικά πρόσωπα.
Η Οικονομική Επιτροπή εγκρίνει τον προϋπολογισμό των νομικών προσώπων. Μια σειρά από ισχυρές αρμοδιότητες που είχε το δημοτικό συμβούλιο, τώρα, αν θέλει η Οικονομική Επιτροπή, θα τις στέλνει για να παίρνει αποφάσεις το δημοτικό συμβούλιο.
Από πού κι ως πού η Οικονομική Επιτροπή κάνει τον προγραμματισμό των προσλήψεων και όχι το δημοτικό συμβούλιο;
Από πού κι ως πού η Οικονομική Επιτροπή από μόνη της μπορεί να κάνει ρύθμιση χρεών οφειλέτη στον δήμο πάνω από 150.000 και χωρίς όριο ποσού; Πού είναι αυτό; Ή να διαγράφει χρέη;
Αναφορικά με το ψευδεπίγραφο δίλημμα κυβερνησιμότητα ή δημοκρατία, ναι, η απάντηση είναι δημοκρατία, πρώτα απ’ όλα.
Γιατί, ουσιαστικά, ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι, που ήταν η πρώτη απόπειρα μεταρρύθμισης, έφερνε μια λογική συνεργασίας των τοπικών κοινωνιών και των παρατάξεων.
Ο λαός αποφασίζει την πρώτη Κυριακή για το πρόγραμμα και κατατάσσει τον καθένα στο μπόι του και του λέει «Εσύ σε αυτήν την παράταξη, με αυτό το πρόγραμμα, έχεις τόσους συμβούλους». Τη δεύτερη Κυριακή, για να έχει αυξημένη νομιμοποιητική βάση -και απαντώ και σε μια κριτική-, γιατί χρειάζεται και αρχηγός, παντού χρειάζεται και αρχηγός, με την εκλογή του δημάρχου, εκλέγεις αυτόν ο οποίος μπορεί να συνθέσει από κάτω, όχι να τον ξανακάνεις αυτοκράτορα. Γιατί αυτό κάνετε.
Και εκεί που αναγνωρίζουν οι τοπικές κοινωνίες ότι η παράταξη και ο δήμαρχος έχει προσφέρει στον τόπο τους βγάζει από την πρώτη Κυριακή και τους βγάζει και ψηλά. Διότι αυτοί έχουν έργο να αποδείξουν.
Εκεί που βλέπεις ποσοστά 10%, 12%, 14% και τελικά, βγαίνει τη δεύτερη Κυριακή, γιατί πρέπει να υπάρξει δήμαρχος και πρέπει να υπάρξει κάποιος να συνθέσει. Με αυτά τα μέτρα τα οποία κάνετε, δεν μπορεί να παίρνει ξανά την απόλυτη εξουσία.
Κάνετε κάτι πρωτοφανές. Ενώνονται δύο παρατάξεις με την πλειοψηφία -είδα ότι αλλάξατε τη διατύπωση, καλά κάνατε με τις πλειοψηφίες των δύο παρατάξεων- και δεν μπορεί αυτό, λέει, να ανακληθεί.
Γιατί δεν μπορεί να ανακληθεί;
Για να συνεχίζει να έχει τις πλειοψηφίες και τους συσχετισμούς.
Μετά έχετε κάποια άλλα πράγματα. Την πρώτη σοβαρή προσπάθεια ενδοδημοτικής αποκέντρωσης που έγινε, η οποία αφορούσε -και όποιος έχει κάνει δήμαρχος ή ξέρει από τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να καταλάβει πόσο ισχυρή ήταν αυτή η ρύθμιση του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ- το ότι ο Πρόεδρος μιας τοπικής κοινότητας και το τοπικό συμβούλιο μπορούν να αποφασίσουν -όχι να εισηγηθούν- για τα μικρά έργα, τις μικρές βλάβες, τις μικρές παρεμβάσεις στα όρια της τοπικής κοινότητας.
Αυτό γιατί το παίρνετε πίσω; Είναι αυτό δημοκρατία ή είναι ο γενικότερος προγραμματισμός; Αφαιρούμε, δηλαδή, τη δυνατότητα από μία τοπική κοινότητα των επτακοσίων, οκτακοσίων, χιλίων ανθρώπων, η οποία είναι στα εξήντα χιλιόμετρα μακριά από την έδρα του δήμου, να μπορεί να επισκευάσει δέκα λάμπες, να φτιάξει ένα μικρό υδρευτικό, να φτιάξει ένα μικρό αποχετευτικό, να φτιάξει ένα μικρό βιολογικό καθαρισμό. Και αυτό πρέπει να είναι υπό την έγκριση του δημάρχου.
Για να μη δουλευόμαστε, αυτό γίνεται για ένα λόγο. Διότι αυτός που παίρνει απόφαση για το χρήμα έχει και εξουσία, άρα αναπαράγει τα πελατειακά του δίκτυα από τη μία μεριά ή ρυθμίζει που πάει το χρήμα και τα παράπλευρα οφέλη από την άλλη. Αυτή είναι η απάντηση.
Στη συνέχεια, έχετε βάλει κάποιες διατάξεις, οι οποίες είναι άλλα αντί άλλων. Με ποια λογική οι αντιπεριφερειάρχες είναι από την παράταξη του περιφερειάρχη που εκλέχθηκε; Οι αντιδήμαρχοι μπορούν να είναι και από τη μειοψηφία. Ο έπαρχος μπορεί να είναι και από τη μειοψηφία και μπορεί να είναι και από άλλο νησί από αυτό που εκλέχτηκε. Εδώ, έχετε κάποιους ανθρώπους στο μυαλό σας.
Μετά που βγήκαν τα αποτελέσματα, μετά που ξέρετε τα πρόσωπα, ρυθμίζετε τις διατάξεις για να βολέψετε με φωτογραφικές διατάξεις προφανώς συγκεκριμένους ανθρώπους. Αυτό είναι, μη δουλευόμαστε. Δεν είναι καμία παρέμβαση. Άλλωστε, δεν έχετε και ιστορικό στις παρεμβάσεις αυτές.
Επίσης, είπα και πριν -και αυτό αφορά και το Κίνημα Αλλαγής- ότι ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ έλυνε το πρόβλημα με την κυβερνησιμότητα, που λέτε, το οποίο είναι εντελώς ψευδεπίγραφο. Ποια ήταν τα δύο θέματα που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόβλημα λειτουργίας του δήμου; Ήταν η έγκριση του προϋπολογισμού και η έγκριση του τεχνικού προγράμματος.
Με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ σαράντα δύο δήμοι είχαν απολέσει την πλειοψηφία, όπου έπαιρνε το 60% των δημοτικών συμβούλων αυτός που κέρδιζε. Και δεν μπορούσαν να προχωρήσουν και είχαμε πρόβλημα. Υπήρχε –ας πούμε- πρόβλημα στο Χαλάνδρι, όπου εκεί υπήρχε διάσπαση της παράταξης, που για πολιτικούς λόγους και για κόλλημα δεν ψήφισε τον προϋπολογισμό. Αυτό δεν θα μπορούσε να το κάνει τώρα με τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ. Ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ έλεγε «έγκυρη ψήφος». Τις παίρνετε αυτές τις διατάξεις.
Ο κ. Θεοδωρικάκος έχοντας κάνει και Γραμματέας της ΚΝΕ μια φορά μπορεί να δει τις συγκεκριμένες διατάξεις και τι να τραβήξει και να βάλει και πώς να το προβάλλει. Έχει εκπαίδευση.
Ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ έλεγε ότι για να είναι έγκυρη η ψήφος πρέπει να έχεις συγκεκριμένη πρόταση. Δεν μπορείς να λες «ΟΧΙ» στον προϋπολογισμό που κατεβάζει η παράταξη του Δημάρχου.
Πρέπει να κατεβάσεις δικό σου σχέδιο ή μπορείς να ψηφίσεις ανά κωδικό ή ανά ομάδα κωδικών για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, τα κονδύλια αυτά, να λειτουργήσουν οι παιδικοί σταθμοί κ.λπ..
Το άκυρο, το λευκό ή απλά το «ΟΧΙ» στο τεχνικό πρόγραμμα που έφερνε η κυβερνώσα παράταξη -ένα πρόγραμμα για το τι θα γίνει- δεν μέτραγε. Έπρεπε να πεις εσύ το δικό σου, αλλιώς η ψήφος δεν μέτραγε, άρα πέρναγε.
Αυτές τις διατάξεις τώρα παίρνετε και το ανακατώνετε λίγο και κάνετε έναν «κουβά» εκεί πέρα. Το πάει αλλιώς βέβαια και λέει ότι θα πρέπει η παράταξη που θα φέρει κάτι διαφορετικό, θα πρέπει να της πουν οι υπηρεσίες του δήμου αν γίνεται αυτό που προτείνει. Δηλαδή οι υπηρεσίες του δήμου τώρα, που ο δήμαρχος θα είναι με την Πλειοψηφία, θα πουν δια της Αντιπολίτευσης ότι είναι καλό αυτό που φέρνουν.
Εσείς θεσμοθετείτε το παζάρι σε ανώτερο επίπεδο. Αυτό κάνετε τώρα. Λέγατε ότι με τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ θα οδηγηθούμε σε εκβιασμούς, σε παζάρια κλπ.. Αυτή η σύμπραξη που λέτε με την πλειοψηφία -και μάλιστα όχι με το σύνολο των μελών των δημοτικών συμβούλων της παράταξης που προέβλεπε τη σύμπραξη ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ- τι είναι; Ανατολίτικο παζάρι είναι, όχι απλώς παζάρι αυτό το οποίο λέτε.
Αυτά κουβεντιάστηκαν και πολύ στις Επιτροπές. Επειδή πρέπει να πω και για άλλα, προχωράω παρακάτω στο κομμάτι της ψηφιακής στρατηγικής. Θα αναφερθούν κι άλλοι συνάδελφοι μετά.
Δεν είναι ο κ. Πιερρακάκης που έκανε μια καλή ομιλία χθες. Του απαντήσαμε χθες και επί της ουσίας και θέλω να επαναλάβω και εδώ τα ερωτήματα. Θέλω να απαντήσει σήμερα, όμως, όχι γενικώς. Είπα ότι έκανε καλή ομιλία χθες, αλλά επειδή του απαντήσαμε πολύ συγκεκριμένα, θέλω να τα πούμε εδώ σήμερα, γιατί εχθές δεν απάντησε.
Πρώτον, στο πάνω επίπεδο της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής ποιες είναι οι αλλαγές που κάνετε στην Ψηφιακή Βίβλο; Δηλαδή ποιες είναι οι αλλαγές στους όρους προμήθειας των λογισμικών ή υποδομών ή hardware, που πρέπει να ακολουθήσει όλη η μεσαία κλίμακα στα Υπουργεία; Εδώ είναι λεφτά. Θέλω να το πείτε συγκεκριμένα.
Δεύτερον, τα οριζόντια προγράμματα που είχε προχωρήσει η προηγούμενη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, θέλω να μας πείτε συγκεκριμένα αν θα προχωρήσουν ή αν θα δούμε σε κάνα-δυο μήνες μετά ότι το ξανασκέφτεστε, δεν το προχωράτε, δεν το κάνετε κλπ..
Και τρίτον, να μας ενημερώσετε στο επίπεδο του πιο μακροπρόθεσμου προγραμματισμού. Είπα τρία συγκεκριμένα προγράμματα, το ψηφιακό ΓΕΜΗ, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του αγροτικού τομέα και το σύστημα της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων. Αυτό, από όσο ξέρω, υλοποιείται. Πιστεύω να υλοποιηθεί. Έχει χρόνο παράδοσης εννιά μήνες. Είναι εξοικονόμηση 400 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο αυτό. Όπως, επίσης, να μας πείτε και για το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος που φτιάχνετε τώρα, αν θα προχωρήσουν τα προγράμματα για τους μικροδορυφόρους.
Θέλω, επίσης, να μας πείτε ποια σκέφτεστε να αλλάξετε από το μακροπρόθεσμο προγραμματισμό. Εδώ θα πω μία κουβέντα μόνο. Το είδαμε χθες στις μεταβατικές διατάξεις. Έχετε βάλει κάτι πράγματα που πρέπει να σου βγουν τα μάτια για να τα δεις. Δεν το είπαμε πριν, γιατί δεν το είχαμε δει.
Στο άρθρο 61 στις μεταβατικές διατάξεις, στην παράγραφο 16 λέτε το εξής αμίμητο. Φαντάζομαι να το είχαμε κάνει εμείς, τι θα είχαν γράψει, από τα πρώτα φλέματα μέχρι δεν συμμαζεύεται.
Λέτε «Οι τρεις θέσεις εμπειρογνωμόνων πληροφορικής με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και τριετή θητεία του πρώην Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, οι οποίες μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, βάσει του ΠΔ 81/2019, μετατρέπονται σε θέσεις μόνιμου προσωπικού και εντάσσονται στον κλάδο πληροφορικής. Οι υπηρετούντες με τριετή θητεία στις θέσεις οι οποίες μετατρέπονται, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, καταλαμβάνουν τις τρεις νέες θέσεις μόνιμου προσωπικού και κατατάσσονται με βαθμό ανάλογο των τυπικών προσόντων». Τι είναι αυτό;
Επίσης, πώς τους λένε; Ποιοι είναι; Και τι είναι αυτό; Είναι μονιμοποίηση υπαλλήλων που υπηρετούν τριετή θητεία και τους μεταφέρετε, συστήνετε θέσεις και τους μονιμοποιείτε; Αυτό δεν είναι αντισυνταγματικό; Αυτό δεν είναι ρουσφέτι; Αυτό είναι το επιτελικόν κράτος; Επιτελικόν ρουσφέτι!
Ακόμα, για το άσυλο θα πω πολύ λίγα. Είναι ψευδεπίγραφη όλη η επιχειρηματολογία σας. Δεν σας νοιάζει ούτε η παραβατικότητα, ούτε το αν πουλιούνται ναρκωτικά στο Αριστοτέλειο, ούτε αν πουλούν φο μπιζού στη Μασσαλίας, ούτε αν πουλούν τσάντες κάποιοι μετανάστες έξω από την ΑΣΟΕΕ. Αυτό είναι το προκάλυμμα καπνού, γιατί ο μεγάλος σας πόνος και ο μεγάλος σας καημός –τον είπατε, κύριε Τζαβάρα, εσείς, απλώς τον είπατε με περιπλοκάδες- είναι ότι ο χώρος των πανεπιστημίων ιστορικά και ειδικά μετά τη Μεταπολίτευση και ειδικά μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου και όλη τη μεταπολιτευτική περίοδο είναι ο χώρος όπου κυοφορούνται, επωάζονται, γεννιούνται οι ανατρεπτικές ιδέες. Το όραμα της κοινωνικής απελευθέρωσης εκεί καλλιεργείται. Αυτό σας νοιάζει. Δεν σας νοιάζει τίποτα άλλο.
Ξέρετε κάτι; Και ο κ. Θεοδωρικάκος από εκεί βγήκε και ο κ. Ακτύπης –που δεν είναι εδώ τώρα- ο βουλευτής Ζακύνθου -να δω πώς θα ψηφίσει σήμερα- που ήμασταν μαζί το 1991 στην κατάληψη Ιατρικής και αυτό ήταν παράνομο με βάση τη λογική σας. Το 1991-1992 στην κατάληψη της Ιατρικής εγώ ήμουν ειδικευόμενος, αλλά πήγαινα. Ήμουν και εγώ εξωφοιτητικό στοιχείο τότε; Με τη λογική σας, λοιπόν, ήμουν εξωφοιτητικό στοιχείο, επειδή τότε έκανα ειδικότητα στη Νίκαια και ήταν τα παιδιά που ήταν δυο, τρία χρόνια πιο μικρά από εμένα με τον κ. Σούρλα –θα το θυμάται η κ. Μπακογιάννη- που ήθελε να βάλει εξετάσεις πριν από την ειδικότητα. Και έγινε μια κατάληψη έξι μηνών.
Ναι, έκαναν μια κατάληψη έξι μηνών και κέρδισαν τη ζωή τους, κυρία Κεραμέως.
Κέρδισαν τη δυνατότητα να κάνει ειδικότητα κάθε γιατρός που τελειώνει το πανεπιστήμιο και όχι οι γαμπροί, οι κόρες και οι βαφτιστικοί των καθηγητών της Ιατρικής μέσα από αδιαφανή διαδικασία, όπως νομοθετούσε τότε ο κύριος Σούρλας.
Επειδή υπήρχε το άσυλο και γεννήθηκε και νίκησε αυτός ο αγώνας.
Και αυτό σας νοιάζει, ότι αυτές οι ιδέες και γεννιούνται και αναπαράγονται εκεί, σε αυτούς τους χώρους και θα συνεχίσουν να το κάνουν, ό,τι νόμους και να ψηφίσετε. Αυτοί οι νόμοι πρέπει και να εφαρμοστούν συγκεκριμένα.
Σας το είπαν και οι αστυνομικοί χθες, παρά το ότι είπαν «ναι, βεβαίως, οπωσδήποτε πρέπει να γίνει, αλλά μην μπούμε και μέσα να κάνουμε αστυνομοκρατία κ.λπ.». Η ακαδημαϊκή ελευθερία που λέτε θέλει Αστυνομία για να διαφυλαχτεί;
Σας είπα και το άλλο παράδειγμα χθες. Στην παράταξη τη δική μας, της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη, παράταξη εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, δεν άφησαν να μιλήσει ο Γιώργος ο Κατρούγκαλος πέρυσι. Να φωνάξουμε την Αστυνομία, δηλαδή, να μας το λύσει; Για να το καταλάβω.
Τέλος, είναι μία άλλη διάταξη, την οποία αναφέραμε και χθες στην Επιτροπή.
Δεν μου λέτε, κύριοι συνάδελφοι, το άρθρο 84 το έχετε δει; Γιατί δεν μιλάτε καθόλου;
Ερμηνευτική διάταξη η οποία ολοκληρώνει την τροπολογία που είχαμε ξεκινήσει εμείς για το θέμα της ΣΕΚΑΠ και του κ. Σαββίδη και που τότε, μόνο που δεν κρεμαστήκατε από τα παραθύρια εδώ μέσα -έτσι;- «τα βρήκε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον Σαββίδη και περνάει χαριστική τροπολογία».
Ακούστε, κύριε Τζαβάρα, την υποκρισία σας αποκαλύπτω. Εμείς και τότε είχαμε πει ότι ένας επιχειρηματίας αγόρασε μια επιχείρηση, που η προηγούμενή της διοίκηση υπό κρατικό καθεστώς είχε κατηγορηθεί για λαθρεμπορία και της είχαν δώσει πρόστιμο, το οποίο, όμως, δεν το είχατε πει τότε που γινόταν το παζάρι, τότε που τον παρακαλούσε ο Σαμαράς να πάρει τη ΣΕΚΑΠ. Δεν το λέγατε αυτό. Αφού την πήρε, για να μην χάσουν τη δουλειά τους τριακόσιοι, πεντακόσιοι άνθρωποι, μετά ήρθε το πρόστιμο.
Και υπήρχε μια ολόκληρη ιστορία και ήταν κάμποσος αυτός ο καταλογισμός και περάσαμε μια ρύθμιση που έλεγε ότι δεν είναι συνυπεύθυνοι και ότι πρέπει να αναζητηθούν και από αυτούς που την έκαναν τη δουλειά. Το λαθρεμπόριο στη συγκεκριμένη εταιρεία, τη ΣΕΚΑΠ, το έκανε η κρατική διοίκηση που είχατε βάλει το 2009-2010. Δεν το έκανε ο νέος ιδιοκτήτης.
Επειδή υπήρχε ένα θέμα με τις χρονικές περιόδους που κατατέθηκε η προσφυγή και όλα αυτά τα δικολαβίστικα και τα δικαστικά, φέρνετε εδώ μία ερμηνευτική διάταξη, όπως τη λέτε, στην οποία εντάσσετε αυτήν την υπόθεση.
Το φέρνω εδώ, απλά για να αποδείξω την υποκρισία σας.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ