ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

05/09/2019

Τοποθέτηση της Χ. Καφαντάρη στη συνεδρίαση της​ Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής - Εμπορίου για το Μάτι - βίντεο

Τοποθέτηση της Χ. Καφαντάρη στη συνεδρίαση της​ Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής - Εμπορίου για το Μάτι - βίντεο



Τοποθέτηση της Χαράς Καφαντάρη, Βουλευτή Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας, Αντιπροέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής και Αν. Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. ΣΥ.ΡΙΖ.Α., στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση άμεσων κινδύνων και αναγκών στις περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής που επλήγησαν από τις πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου 2018.» (Α΄127), σύσταση και καταστατικό λειτουργίας της εταιρείας «Μάτι Ξανά»

 

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Καλό είναι, σήμερα, το επίπεδο και ο τρόπος που τοποθετούμαστε, που είναι χαμηλών τόνων και θεωρώ με σχετική υπευθυνότητα, γιατί, δυστυχώς, εδώ και ένα χρόνο, από τότε που συνέβη αυτό το τραγικό γεγονός της καταστροφής στο Μάτι, ακούσαμε πάρα πολλά και πολλοί επένδυσαν και πολιτικές συγκεκριμένες, δυστυχώς, πάνω σε ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους.

Βέβαια, και με το εν λόγω σχέδιο νόμου, με την κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, φαίνεται από την πλευρά της Κυβέρνησης ένα ενδιαφέρον για καινοτόμες δράσεις σε μια σειρά ζητήματα τα οποία λίγο πολύ είχαν δρομολογηθεί, είχαν προχωρήσει και από την προηγούμενη Κυβέρνηση από την πρώτη εβδομάδα που έγινε αυτή η καταστροφή. Ενδεικτικά θα αναφέρω μέσα σε τέσσερις ημέρες, έγιναν τεσσερισήμισι χιλιάδες έλεγχοι σε οικήματα, έκδοση Κ.Υ.Α. για αποζημιώσεις και όλα αυτά.

Δεν θα πω κάτι για το πρώτο κομμάτι του σχεδίου νόμου, το άρθρο 1 που αφορά στον τομέα της υγείας, των εγκαυματιών και όλα αυτά, γιατί μετά θα τοποθετηθεί και ο τότε Υπουργός, ο συνάδελφος, κύριος Ξανθός. Θα μπω σε κάποια άλλα ζητήματα. Δεν μπορούμε να μην θεωρήσουμε θετικά κάποια μέτρα, γιατί η στάση μας είναι προωθητική πάντα και με προτάσεις και τεκμηρίωση, οπότε δεν μπορούμε να μην πούμε ότι η αναστολή διενεργειών πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος προσώπων, είναι κάτι το θετικό ή οι παρατάσεις των διεκδικήσεων, στεγαστικές συνδρομές, περιφράξεις. Βέβαια, εδώ σημειώνουμε πάντα να υπάρχει το φύλλο καταγραφής ζημιών από την αυτοψία.
Θα πω ότι πέρα από κάποια μέτρα που ελήφθησαν άμεσα είτε στον τομέα της υγείας είτε στον τομέα τον εργασιακό κ.λπ., έγιναν και πολλά ζητήματα σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο της περιοχής και την επιβάρυνσή του. Θέλω να πω, δηλαδή, ότι ο «ΕΚΕΦΕ - ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» εγκατέστησε ειδικό εξοπλισμό δειγματοληψίας αιωρούμενων σωματιδίων. Το ίδιο έκανε πάλι ο «ΕΚΕΦΕ - ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» με τα δείγματα εδάφους, ώστε να δει το έδαφος, τον αέρα της περιοχής κλπ. Υπήρχαν συγκεκριμένα αποτελέσματα τα οποία δεν ήταν ανησυχητικά με τα οποία συμφωνούσαν και τα στοιχεία του Εθνικού Αστεροσκοπείου. Τα λέω αυτά για να δείξω ότι υπήρχε μια στενή παρακολούθηση και στον τομέα αυτό από την πρώτη στιγμή.

Επίσης και στον τομέα της διαχείρισης των αποβλήτων, στις 28 - 29 Μαρτίου, Επιθεωρητές Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, συναντήθηκαν με Αντιδημάρχους των Δήμων Ραφήνας, Πικερμίου, αλλά και Μαραθώνος και Νέας Μάκρης και με υπηρεσιακούς παράγοντες για να δουν τα ζητήματα της αποκομιδής των αποβλήτων, της περισυλλογής αμιάντου και όλα αυτά.

Δρομολογήθηκαν, δηλαδή, πράγματα σε όλους τους τομείς. Έγιναν, επίσης και κάποιες ευνοϊκές ρυθμίσεις, μην το ξεχνάμε και στον τομέα της Παιδείας, στις εισαγωγικές εξετάσεις των παιδιών από την περιοχή κ.λπ..

Τώρα έρχομαι στο εν λόγω σχέδιο νόμου.

Καταρχάς, θα ήθελα να πω για τη σύσταση αυτής της αστικής εταιρείας όπως αναφέρεται, που αναφέρεται μέσα ότι παίρνει πόρους από το ειδικό ταμείο, αναθέσεις έργων υπηρεσιών, απευθείας αναθέσεις χωρίς διαγωνισμούς, ακοστολόγητα και ξεπερνάει και το νόμο 44/12 του 2016 περί δημοσίων συμβάσεων. Αυτά θέλουν μια συγκεκριμένη παρακολούθηση, να μην έχουμε καταστάσεις που ζήσαμε στο παρελθόν με το αντίστοιχο ταμείο, μετά τις πυρκαγιές της Ηλείας.

Εδώ, όμως, θα ήθελα κύριε Υπουργέ να θέσω δύο ερωτήματα που αφορούν και το Υπουργείο Οικονομικών. Καταρχάς, έχει να κάνει με τους πόρους που αναφέρει μέσα στο καταστατικό της εταιρίας, ακόμη και έσοδα από τόκους. Από την άλλη μεριά, εξαιρεί, εκτός από τον Φ.Π.Α, όλους τους άλλους φόρους, δημοτικούς, τοπικούς, οτιδήποτε, ότι δεν θα επιβάλλονται στην εταιρία κ.λπ.. Πόσο αυτό συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο, το εθνικό δίκαιο; Γιατί το εθνικό μας δίκαιο μιλάει – ειδικά για τους τόκους αναφέρομαι – μόνο συνδρομές εξαιρούνται από διάφορα τέτοια. Πώς θα γίνει η συγκεκριμένη αυτή εταιρία, η μη κερδοσκοπική όπως αναφέρεται μέσα; Μήπως πρέπει αυτό το θέμα να το δείτε πάλι με το Υπουργείο Οικονομικών; Νομίζω ότι, είναι σοβαρό.

Έρχομαι στο άλλο ζήτημα που έγινε πολλή συζήτηση και αφορά το ειδικό χωρικό σχέδιο. Με τον νόμο 44/47 του 2016, το εργαλείο του ειδικού χωρικού σχεδιασμού, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τότε, συμπεριέλαβε και περιπτώσεις ταχύτερης χωρικής παρέμβασης σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, δηλαδή, δυνατότητα ενεργοποίησης του εργαλείου του ειδικού χωρικού σχεδιασμού. Τι κάναμε; Αυτό νομίζω είναι σημαντικό, γιατί δεν ερχόμαστε τώρα με ανάθεση στο ΤΕΕ, που θα πω δύο λόγια μετά, να εκπονηθεί το ειδικό χωρικό. Θα πω ότι, από τον Αύγουστο του 2018 ξεκίνησε η διαδικασία εκπόνησης ειδικού χωρικού σχεδίου. Έγινε συλλογή στοιχείων, συσχετισμός με δασικούς χάρτες, αυθαίρετα, ρέματα και μελετήθηκε το πρώτο στάδιο νομοθεσίας προς προέγκριση. Έχουμε την περιοχή επέμβασης που ορίστηκαν τα 8000 στρέμματα και ταυτίζεται με τα όρια της πυρκαγιάς, προβλεπόμενες χρήσεις γης, καθορισμός συντελεστών όρων δόμησης κ.λπ.

Η τεχνική έκθεση - προμελέτη, με την υπογραφή της υπηρεσίας πήγε στο ΚΕΣΥΠΟΘΑ, στις 22 Μαΐου του 2019 και λήφθηκε ομόφωνη απόφαση του συμβουλίου στην οποία υπήρχε και εκπρόσωπος του ΤΕΕ που τώρα, νομίζω ότι προβλέπεται από το νομοσχέδιο ότι το ΤΕΕ, ως νομικός σύμβουλος του κράτους θα προχωρήσει στο ειδικό χωρικό σχέδιο.
Υπάρχει κάποια προσύμβαση την οποία έχετε να μας δώσετε κύριε Υπουργέ; Αναφέρεται μέσα, ο ΥΠ.ΕΝ. ότι θα προβεί σε σύμβαση με το ΤΕΕ. Με τι διαδικασίες θα γίνονται όλες αυτές οι αναθέσεις; Τι λέει η ΕΑΑΔΗΣΥ ; Όλα αυτά νομίζω ότι, δεν ξέρω κατά πόσο μάλλον η καταληκτική ημερομηνία 23 Ιουλίου του 2020 θα είναι έτοιμο ένα Προεδρικό Διάταγμα, γιατί οι άνθρωποι πραγματικά περιμένουν να προχωρήσουν τη ζωή τους. Αυτά νομίζω είναι κάποια ερωτήματα που θα ήθελα απαντήσεις από εσάς κύριε Υπουργέ, ειδικά, στο κομμάτι της εταιρίας «ΜΑΤΙ ΞΑΝΑ» σε σχέση με τον τομέα της φορολόγησης.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ