ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

08/09/2019

Σωκρ. Φάμελλος: Η Θεσσαλονίκη βγαίνει ζημιωμένη μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη στη ΔΕΘ

Σωκρ. Φάμελλος: Η Θεσσαλονίκη βγαίνει ζημιωμένη μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη στη ΔΕΘ



Δήλωση Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης και τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ

Αρνητικές εξελίξεις για μια σειρά έργων στη Θεσσαλονίκη προμηνύει η ομιλία και η συνέντευξη του κυρίου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. Ειδικότερα :

• Την καθυστέρηση του Μετρό για επιπλέον τρία χρόνια και την αλλαγή σχεδίου με απόσπαση των αρχαίων στη Βενιζέλου. Μια καταστροφική επιλογή για την πόλη που θα τραυματίσει ανεπανόρθωτα την ιστορική της κληρονομιά, θα αυξήσει σημαντικά το κόστος του έργου και το όφελος του αναδόχου και θα δημιουργήσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα για τέσσερα τουλάχιστον χρόνια στο κέντρο της πόλης. Κυρίως όμως, θα στερήσει από τους Θεσσαλονικείς και την αγορά της πόλης ένα έργο που τους ανήκει.
Η κεντρική γραμμή του Μετρό θα λειτουργούσε από το 2020 και η γραμμή Καλαμαριάς το 2021! Είναι αδιαμφισβήτητο δε, ότι η επιλογή της απόσπασης των αρχαίων θα δημιουργήσει πολλές εντάσεις στην πόλη. Για να ικανοποιήσει την ιδεοληπτική εμμονή κάποιων στελεχών της ΝΔ και μέρους της τοπικής αυτοδιοίκησης, θα δημιουργήσει σοβαρές θεσμικές και νομικές εμπλοκές στο έργο. Ο κος Μητσοτάκης δημιούργησε ένα νέο πεδίο διχασμού και καθυστέρησης της Θεσσαλονίκης.
• Την τροποποίηση της σύμβασης με τον Ελληνικό Χρυσό στη Χαλκιδική και επέκταση στη Θράκη, προς όφελος της εταιρείας και εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, σε αντίθεση με τους κανόνες ανταγωνισμού και Περιβάλλοντος της ΕΕ και αγνοώντας τις καθυστερήσεις και τις παραβάσεις εκ μέρους της εταιρείας.
• Την ακύρωση του Διαμετακομιστικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου, ένα έργο σε φάση δημοπράτησης, στερώντας από τη Θεσσαλονίκη τον βασικό πυλώνα logistics, εφόσον ανακοίνωσε τη δημιουργία ελεύθερης ζώνης στον ίδιο χώρο, υποβαθμίζοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
• Αγνόησε όλα τα έργα σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια (σιδηροδρομική Εγνατία, σύνδεση με Δούναβη, Ενεργειακούς αγωγούς) υποβαθμίζοντας τη δυνατότητα της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει βασικό κόμβο εμπορίου, μεταφορών και ενέργειας.
• Την κατασκευή fly over αυτοκινητοδρόμου στην εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας λαθεμένα ότι έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση και παραβλέποντας ότι το έργο έχει άλυτα, σοβαρά προβλήματα σκοπιμότητας, οχλήσεων και αδειοδότησης και δεν αντιμετωπίζει τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα στην Περιφερειακή στη σύνδεση της με Χαλκιδική και αεροδρόμιο.
• Τη μετατροπή της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων της Δυτικής Θεσσαλονίκης σε ΣΔΙΤ, που θα αυξήσει το κόστος για τους πολίτες και τους ΟΤΑ της Θεσσαλονίκης, ιδιωτικοποιώντας τη διαχείριση απορριμμάτων. Αυτό, ενώ από το 2017, χρηματοδοτείται η μελέτη(3,7 εκατ.ευρώ) από ευρωπαϊκούς πόρους και η διαδικασία αδειοδότησης εξελίσσεται από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ ως δημόσιο έργο.
Δεν είπε τίποτα ο κύριος Μητσοτάκης για :
• την ΕΥΑΘ, όπου υπάρχει η απειλή ιδιωτικοποίησης εφόσον η ΝΔ είναι αντίθετη με τη συνταγματική προστασία του νερού, που συμπληρώνεται με την πλήρη αδράνεια των Δήμων και της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας να εκμεταλλευτούν τις θετικές πρόνοιες του 4555/18.
• τα πρώην στρατόπεδα Κόδρα και Καρατάσιου, όπου υπάρχουν οι επιδιώξεις του ΤΕΘΑ και η εκφρασμένη βούληση βουλευτών της ΝΔ για ΣΔΙΤ. Ενέπλεξε δε ην κατάσταση σχετικά με το έργο ανάπλασης του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά και τον ρόλο του Υπουργείου Πολιτισμού και των αρχαίων του Μετρό.

Αγνόησε πλήρως επιπλέον, το Μουσείο Ολοκαυτώματος και την ανάπλαση στη Δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, τον Θερμαϊκό κόλπο, τον αντίστοιχο φορέα, καθώς και το έργο ανάπλασης και αναβάθμισης του παραλιακού μετώπου.

Αναμάσησε κατά τα άλλα, έργα που είναι ήδη σε εξέλιξη όπως η Ανάπλαση της ΔΕΘ, η προέγκριση της οποίας εκδόθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ Εξέφρασε τη στήριξή του στην κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ που είχε επίσης εκκινήσει και αδειοδοτηθεί, από την προηγούμενη κυβέρνηση. Εξήγγειλε, το σχέδιο οργάνωσης της άτυπης βιομηχανικής συγκέντρωσης στο Καλοχώρι, οι πρώτες μελέτες του οποίου είχαν ήδη ανατεθεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Τέλος, εξήγγειλε την αγορά ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ, που είχε ήδη ανακοινωθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Ήρθε η ώρα, οι φορείς και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης να σηκώσουμε τα μανίκια και να προστατέψουμε τα έργα που είχαν δρομολογηθεί το προηγούμενο διάστημα, καθώς είναι προφανές ότι τα στελέχη της ΝΔ επεξεργάζονται ένα οργανωμένο σχέδιο, με στόχο να χρεοκοπήσει εκ νέου η πόλη μας.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ