ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

13/09/2019

Σωκρ. Φάμελλος: Η κυβέρνηση «δυναμιτίζει» έργα βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης

Σωκρ. Φάμελλος: Η κυβέρνηση «δυναμιτίζει» έργα βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης



Σημεία συνέντευξης του τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, στο ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Θεσσαλονίκη

Σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης επικεντρώθηκε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Θεσσαλονίκη, με αφορμή τις δηλώσεις του κυρίου Μητσοτάκη από το βήμα της ΔΕΘ.

Για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Υπάρχουν τα εξής δεδομένα. Μία σύμβαση της Αττικό Μετρό για ένα αδειοδοτημένο έργο που εκτελείται και μία Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που συμφωνεί με το "και Αρχαία και Μετρό". Ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ δήλωσε ότι βάση κάποιας εισήγησης που του έγινε, καθώς παραδέχτηκε δημόσια ότι δεν γνωρίζει το θέμα λεπτομερώς, αποφάσισε να ανατρέψει τα παραπάνω υφιστάμενα δεδομένα. Να ανατρέψει δηλαδή όλες τις θεσμικές πράξεις, τη σύμβαση, τις μελέτες και τις άδειες! Αποφάσισε δηλαδή, να ξαναβάλει λαμαρίνες στο κέντρο της πόλης, να ξεκινήσει μία διαμάχη που θα δημιουργήσει προστριβές, ίσως και δικαστικού χαρακτήρα, να καθυστερήσει το έργο και πιθανώς να αυξήσει το κόστος του. Γιατί να δημιουργήσουμε ξαφνικά μία διχόνοια στην πόλη;

Στα τέλη του 2014, το έργο του μετρό είχε σταματήσει, ο εργολάβος είχε διακόψει επισήμως τις εργασίες και η Εγνατία ήταν γεμάτη λαμαρίνες. Σήμερα, με τη χρηματοδότηση που δόθηκε και τη δουλειά που έγινε, καταφέραμε να μειωθούν οι απαιτήσεις του εργολάβου, ο οποίος στο παρελθόν ζητούσε επιπρόσθετες αποζημιώσεις. Καταφέραμε ακόμη, να τελειώσουν οι μετροπόντικες, να μπουν ράγες παντού, οι συρμοί να κάνουν δοκιμές, να ολοκληρωθούν οι σήραγγες στην κεντρική γραμμή και στη γραμμή της Καλαμαριάς και να προχωρήσουν πολλοί σταθμοί. Υπάρχει η άδεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το σταθμό Βενιζέλου, η οποία δόθηκε μετά από ειδική μελέτη που περιλαμβάνει όλες τις νέες προσβάσεις και τα φρεάτια κατασκευής και λειτουργίας του σταθμού, και έχει παρουσιαστεί δημόσια παρουσία του Δημάρχου και της Αττικό Μετρό. Είχαν τεθεί επιπλέον, συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα κατασκευής, το 2020 για την κεντρική γραμμή και το 2021 για τη γραμμή Καλαμαριάς.

Τώρα, όλος αυτός ο σχεδιασμός τινάζεται στον αέρα. Με λαμαρίνες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, νέα αδιέξοδα για τον εμπορικό κόσμο, χωρίς κανείς να γνωρίζει ποιο θα είναι το πόρισμα της νέας αρχαιολογικής έρευνας. Έτσι, η πόλη θα μείνει για τουλάχιστον άλλα τέσσερα χρόνια χωρίς Μετρό, κάτι που συνεπάγεται και μεγαλύτερο κόστος και αποζημιώσεις για τον εργολάβο.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποφάσισε να "δυναμιτίσει" και άλλα δύο ακόμη έργα.

 

Για το στρατόπεδο Γκόνου

Ενώ η δημιουργία εμπορευματικού διαμετακομιστικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχουν βγει τα τεύχη διακήρυξης και έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ο κύριος Μητσοτάκης προχώρησε σε μία πρόχειρη ανακοίνωση για την μετατροπή του στρατοπέδου σε ελεύθερη ζώνη βιομηχανίας και εμπορίου. Τι σημαίνει αυτή η ανακοίνωση; Ότι ακυρώνεται ο σχεδιασμός για τη δημιουργία του εμπορευματικού διαμετακομιστικού κέντρου; Δηλαδή ακυρώνεται ένα μεγάλο έργο για τη Θεσσαλονίκη που θα δίνει αξία στο λιμάνι και θα συνδέει εμπορικά την πόλη με όλα τα Βαλκάνια;

 

Για το flyover της περιφερειακής

Το τρίτο παράδειγμα ανατροπής του σχεδιασμού έργων για την πόλη της Θεσσαλονίκης είναι το flyoverτης περιφερειακής. Ο κύριος Μητσοτάκης μας είπε ότι, το έργο αυτό είναι αδειοδοτημένο, κάτι που δεν έχει επιβεβαιωθεί μέχρι σήμερα. Αδειοδοτημένο όμως, είναι το έργο της Ανατολικής εξωτερικής περιφερειακής, ο μεγάλος δακτύλιος έξω από την πόλη. Αντίθετα, το flyover είναι ένα έργο που συσσωρεύει κίνηση από την Νεάπολη μέχρι την Κηπούπολη στα Κωνσταντινουπολίτικα και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μη επίλυση του χρόνιου προβλήματος της σύνδεσης με τη Χαλκιδική και το αεροδρόμιο. Είναι μία αποσπασματική και προβληματική διακήρυξη για ένα έργο χωρίς κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές άδειες.

Ο Σ. Φάμελλος τοποθετήθηκε τέλος, για το ρόλο του ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση και για τον αναγκαίο μετασχηματισμό του ΣΥΡΙΖΑ μέσω του επικείμενου συνεδρίου. Είπε χαρακτηριστικά: "Ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η χώρα δεν θα γυρίσει πίσω, αλλά θα πάει μπροστά. Χρειαζόμαστε ακόμη, ένα πρόγραμμα με σκοπό η προοδευτική διακυβέρνηση να επιστρέψει στη χώρα μας. Για να έχουμε πλειοψηφία στην κοινωνία, πρέπει να έχουμε μαζί μας την κοινωνία. Ετοιμάζουμε σε αυτή την κατεύθυνση, συνέδριο ανοιχτό σε ολόκληρη την κοινωνία, με μία μεγάλη καμπάνια εγγραφών. Προχωράμε σε ένα συνέδριο που θα αναζωογονήσει τον ΣΥΡΙΖΑ από πάνω προς τα κάτω".

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ