ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

22/10/2019

Χ. Καφαντάρη: Ναι στην επιτάχυνση των επενδύσεων, όχι στην έλλειψη κανόνων και όρων - βίντεο

Χ. Καφαντάρη: Ναι στην επιτάχυνση των επενδύσεων, όχι στην έλλειψη κανόνων και όρων - βίντεο



Τοποθέτηση της Αν. τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ, Αντιπροέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής στη συνεδρίαση της​ Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, την 21/10/2019, με θέμα: σ/ν Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»

 

Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε. Έχουμε σήμερα να συζητήσουμε για ένα πολύ σοβαρό νομοσχέδιο, που αφορά τις επενδύσεις και την επιτάχυνση των επενδυτικών δραστηριοτήτων. Πίσω από αυτό το οποίο λέγεται, «διευκόλυνση επιχειρηματικότητας», «πάταξη της γραφειοκρατίας» και όλα αυτά που νομίζω, ότι ο κάθε λογικός άνθρωπος και κάθε πολιτική και οικονομική δύναμη στη χώρα μας το ζητά. Πίσω λοιπόν, από αυτό το τίτλο και από αυτή την ανάγκη που όλοι αναγνωρίζουμε φοβάμαι πολύ, ότι έχουμε ουσιαστικά κατάλυση κανόνων, σχεδιασμού, όρων συγκεκριμένων. Γιατί, ναι μεν θέλουμε τις επενδύσεις και απλές διαδικασίες, μακριά από γραφειοκρατία, αλλά κάποια πράγματα πρέπει να τηρούνται. Όπως είναι οι κανόνες σε σχέση με το περιβάλλον, όπως είναι οι κανόνες οι οποίοι έχουν να κάνουν με την εργασία και με το εργασιακό τοπίο γενικότερα.

Για το θέμα του περιβάλλοντος, άλλωστε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε μιλήσει πρόσφατα στον Ο.Η.Ε. και την προηγούμενη εβδομάδα στη Σύνοδο Κορυφής. Ουσιαστικά για τους κανόνες του Ο.Η.Ε. και την ανάγκη σεβασμού του περιβάλλοντος και της ύπαρξης κανόνων. Εδώ όμως βλέπουμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Δεν υπάρχουν ουσιαστικά στρατηγικοί αναπτυξιακοί στόχοι στο εν λόγω νομοσχέδιο. Θα αναφερθώ παραπέρα στο κομμάτι που αφορά το περιβάλλον και συγκεκριμένα τις επενδύσεις, οι οποίες πρέπει να γίνουν και οι οποίες η διάστασή τους η περιβαλλοντική είναι πολύ σημαντική.

Επειδή ακούστηκε εδώ στην αίθουσα, θα ήθελα να πω, ότι επί της κυβέρνησης της Ν.Δ., μεγάλοι επενδυτές –δυο συγκεκριμένοι - φύγαν και μιλάω για το Ελληνικό. Να πω, επειδή κάποιοι αποδίδουν στον ΣΥΡΙΖΑ εχθρότητα στις επενδύσεις, ότι το 2018 έκλεισε με αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων, κάτι λιγότερο από τα 4 δις. Όμως, ο κ. Χατζηδάκης, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και λυπάμαι που δεν είναι παρών αυτή τη στιγμή, ήρθε, μας είπε κάποια πράγματα σε σχέση με το νομοσχέδιο και έφυγε. Θα έλεγα, επειδή δεν χαρακτηρίζομαι από οξύς χαρακτηρισμούς, ήταν ανακριβή αυτά τα οποία είπε ο Κ. Υπουργός και οφείλω αυτή τη στιγμή, να αποκαταστήσω την πραγματικότητα για κάποια ζητήματα.

Πρώτα απ` όλα όσον αφορά τη Δ.Ε.Η.. Ανέφερε κάποια πράγματα, μίλησε για τα τιμολόγια που αυξήθηκαν, την κατάσταση που παρέλαβε τη Δ.Ε.Η.. Εγώ όμως, θα ήθελα να πω, ότι δημιούργησε και προεκλογικά η Ν.Δ. αλλά και το διάστημα από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα και προσωπικά ο κ. Υπουργός, έναν στρεβλό τοπίο καταστροφολογίας για τη Δ.Ε.Η., επέβαλε αυξήσεις στα τιμολόγια, λέγοντας, ότι αυτά θα ισοβαθμιστούν με τη μείωση του Φ.Π.Α στην ενέργεια στο 6%, κάτι που ο νομοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Έρχεται τώρα, έρχονται οι συγκεκριμένοι ελεγκτές και λένε, ότι όλα γίνανε με βάση τους διεθνείς κανόνες και πρότυπα. Το αφήγημα του λοιπόν, το χρησιμοποίησε για την επιβολή των αυξήσεων, οι οποίες κατά μέσο όρο για το οικιακό τιμολόγιο είναι γύρω στο 12,5%, για τους εμπόρους και τους μικρομεσαίους στο 15% που είναι πολύ σημαντικό μιας και μας ενδιαφέρει η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και γύρω στο 9,5% - 10% για τους αγρότες.

Δεύτερον, αναφέρθηκε στα ΝΟΜΕ. Εγώ, οφείλω να υπενθυμίσω, ότι τα ΝΟΜΕ νομοθετήθηκαν επί κυβέρνησης Σαμαρά το 2014. Είναι θετικό, ότι δεν θα γίνουν τώρα. Ήταν η τελευταία φορά που θα γινόταν, οφείλω να αναγνωρίσω ότι είναι θετικό, αλλά δεν είναι δημιούργημα του ΣΥΡΙΖΑ. Αναφέρθηκε επιτέλους, να δώσουμε στη Δ.Ε.Η. τα Υ.Κ.Ω. –Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας-, ήταν έτοιμο προς κατάθεση επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά μας πρόλαβαν οι εκλογές. Υπενθυμίζω, ότι δόθηκαν 360 εκατ. επί Υπουργίας Σταθάκη στις Υ.Κ.Ω, της περιόδου 2012 - 2015.

Επίσης να πω και για τις ΔΕΚΟ, υπάρχει ένα άρθρο που μιλάει για την συναύξηση των αποδοχών, μιας και μιλάει για την Δ.Ε.Η. προφανώς το πλαφόν δεν θα ισχύει και εκεί και οι αυξήσεις θα είναι στα διοικητικά συμβούλια και τα στελέχη του πολύ μεγάλες.

Τώρα, για το πάρκο Τρίτση. Πέρα από την καταστροφολογία, οφείλει να αναγνωρίσει ο κ. Υπουργός ότι το 2016 επί Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έγινε φορέας διαχειρίσεις το πάρκο Τρίτση που από την άσχημη κατάσταση στην οποία βρισκόταν ορθοπόδησε, λειτούργησε, αποκαταστάθηκαν πολλά πράγματα. Απέκτησε για πρώτη φορά σταθερή χρηματοδότηση 58.000 το μήνα. Δεν παρέδωσε ο φορέας, ο οποίος παρέδωσε πριν από μία βδομάδα από ότι γνωρίζω άδεια ταμεία, αλλά κρούομε τον κώδωνα του κινδύνου σε κάποια ζητήματα.

Καταρχάς, είναι θετική η ρύθμιση ότι θα υπάρξει ορισμός στο νέο φορέα. Από την άλλη μεριά, όμως, αυτό πρέπει να γίνει άμεσα γιατί το πάρκο αυτή τη στιγμή είναι ακέφαλο, υπάρχουν πάρα πολλοί κίνδυνοι σε πάρα πολλά θέματα και από την πανίδα και τη χλωρίδα του πάρκου και σε θέματα φύλαξης.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν εκεί και ποιος θα πιστοποιήσει την εργασία τους ακόμα και επιδοτούμενοι από τον ΟΑΕΔ. Και, επίσης, να πω ότι είναι θετικό ότι μιλάει για δημόσια κρατική χρηματοδότηση, θυμίζοντας ότι ο νυν Περιφερειάρχης, κ. Πατούλης, είχε απειλήσει, δεν είμαι σίγουρη αν προχώρησε, όταν έγινε η ρύθμιση που είχαμε κάνει εμείς στην διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με προσφυγή γιατί οι πόροι του δημοσίου δίνονται στο πάρκο.

Λοιπόν, είναι θετικό ότι υπάρχουν όλα αυτά και γίνονται. Από την άλλη μεριά, όμως, εκφράζουμε και την ανησυχία και του κόσμου και γενικότερα του κόσμου της δυτικής Αθήνας και της Αττικής για το μεσοδιάστημα αυτό το οποίο πρέπει να είναι μικρό.

Τώρα, στο χωρικό σχεδιασμό, για το άρθρο 207 και για το άρθρο 208, να υπενθυμίσω ότι υπάρχει νόμος από το 2016, ο 4447, για την προέγκριση όλων των ειδικών χωρικών σχεδίων, ενώ τώρα καταργείται η υποχρεωτική διαδικασία παρατηρήσεις και παραπέμπεται στη διακριτική ευχέρεια του ενδιαφερόμενου. Νομιμοποιείται οτιδήποτε ειδικό χωροταξικό πάνω από σχεδιασμούς που υπάρχουν για κάποια περιοχή.

Γι` αυτό κρούω τον κώδωνα για να αλλάξουν εύκολα χρήσεις γης, συντελεστής δόμησης και λοιπά.

Στο άρθρο 208, ισχύει ο νόμος πάλι του ΄16 για κάθε τοπικό χωρικό σχέδιο εκπονείται ανά δήμο και θεσμοθετείται με Προεδρικό Διάταγμα ρυθμίζοντας χρήσεις γης και όρους δόμησης.

Ο κάθε δήμος που υπήρχε από το νόμο του 2016, τώρα έχουμε με το άρθρο 208 κατακερματισμό του χώρου, μη ολοκλήρωση χωρικού σχεδιασμού, κίνδυνο να χαθεί και η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, διότι είχαμε εξασφαλίσει γύρω στα 200 δις το 2016, όταν έγινε ο νόμος για τον χωρικό σχεδιασμό.

Καταστρατηγούνται βασικές αρχές του ολοκληρωμένου σχεδιασμού και της χωρικής συνοχής, δεν εναρμονίζεται ο χωρικός σχεδιασμός με τον αναπτυξιακό προγραμματισμό.

Πώς θα αντιμετωπισθούν θέματα χωροταξικά, αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά, σε ευρύτερες περιοχές, γιατί τώρα έχουμε χωρικά σχέδια ανά κοινότητες, όχι ανά δήμο όπως προέβλεπε ο νόμος, και τώρα θα υπάρχει τμηματάκι, χωρικός σχεδιασμός, κομματάκι, κομματάκι.

Δεν ξέρω τι ρόλο θα παίξουν και οι τοπικές αρχές, η αυτοδιοίκηση, οι δήμαρχοι και λοιπά και όποιοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Γι` αυτό και άλλωστε ζητήσαμε να αποσυρθούν το 207 και το 208 άρθρο από την προηγούμενη συνεδρίαση.

Ευχαριστώ πολύ.

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ