ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

06/11/2019

Ν. Παππάς: Η μεσαία τάξη περίμενε κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης και μείωση προκαταβολής φόρου και βλέπει αυξήσεις σε ΔΕΗ και ασφαλιστικές εισφορές - ηχητικό

Ν. Παππάς: Η μεσαία τάξη περίμενε κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης και μείωση προκαταβολής φόρου και βλέπει αυξήσεις σε ΔΕΗ και ασφαλιστικές εισφορές - ηχητικό



Συνέντευξη του τομεάρχη Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών στο ρ/σ Στο Κόκκινο

 

«Η μεσαία τάξη και τα ευρύτερα στρώματα που πίστεψαν τις εξαγγελίες της ΝΔ περί ελαφρύνσεων, τελικά θα υποστούν διπλή επιβάρυνση», ανέφερε ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς, μιλώντας Στο Κόκκινο και τον δημοσιογράφο Στάθη Σχινά, για να προσθέσει: «Η μεσαία τάξη αντί να δει κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα ως 20.000 ευρώ και μείωση της προκαταβολής φόρου, βλέπει αυξήσεις στη ΔΕΗ και τις ασφαλιστικές εισφορές και πιθανότατα να δει αυξήσεις και στις υποχρεώσεις για τον φόρο εισοδήματος».

Ο ίδιος χαρακτήρισε την αλλαγή στον Ποινικό Κώδικα που αφορά στην προστασία των τραπεζιτών ως «προκλητική ρύθμιση που πάει να “σβήσει” υποθέσεις όπως τα δάνεια των κομμάτων, του Κήρυκα Χανίων, του ΔΟΛ και άλλες υποθέσεις που ξεκίνησαν να ερευνώνται και εκκρεμούν». Συμπληρώνοντας πως αυτή η επιλογή της ΝΔ «αποτελεί ένα ακόμη συστατικό αποτυχίας πάνω στο οποίο μπορεί να θεμελιωθεί μία αλόγιστη πολιτική εκ μέρους των τραπεζών, που βεβαίως φορτώνεται στις πλάτες των φορολογούμενων».

Ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ θύμισε, επίσης, ότι αυτές τις ημέρες συζητείται το πως η ΝΔ θέλει να ευνοήσει τις τράπεζες μέσω του σχεδίου Ηρακλής, λέγοντας ότι «αφενός περιμένουμε το τελικό κείμενο, αφετέρου τα δικά μας κριτήρια, πέρα από τη σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος, έχουν να κάνουν με το εάν και κατά πόσο αγγίζουν το δημοσιονομικό “μαξιλάρι” που διαμόρφωσε η δική μας διακυβέρνηση, το οποίο δεν πρέπει να πειραχθεί, καθώς και το κοινωνικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα του σχεδίου. Επίσης, πρέπει να δούμε τι εγγυήσεις θα δώσουν οι τράπεζες, τι εγγυήσεις και σε ποιο ύψος θα πάρουν, γιατί και αυτές διεκδικούν χρήματα από καταπτώσεις εγγυήσεων από δάνεια (πυρόπληκτων και άλλα που έχει εγγυηθεί το Δημόσιο στο παρελθόν)».

Ενόψει της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε προς τον Άδωνι Γεωργιάδη για την πώληση των ΕΛΠΕ, η οποία θα συζητηθεί αύριο, ο Νίκος Παππάς σχολίασε ότι υπάρχει «μία ιδεοληπτική πρεμούρα, δεν είναι καν εισπρακτική. Τα ΕΛΠΕ γύρισαν στην κερδοφορία, “ως εκ θαύματος” χωρίς να αυξηθεί πολύ ο τζίρος τους, από το 2016 και μετά. Από 200 εκατ. ευρώ ζημιές γύρισαν σε 200 εκατ. ευρώ κέρδη». Όπως εξήγησε, «οι θεσμοί πίεζαν από τα πρώτα μνημόνια για πλήρη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Εμείς διαπραγματευτήκαμε και πετύχαμε συμφωνία μεταξύ θεσμών, ομίλου Λάτση και δημοσίου, για μερική αποχώρηση και των δύο πλευρών. Το δημόσιο θα κατέληγε με συμμετοχή 17,5% στα ΕΛΠΕ, αλλά και με την απόλυτη πλειοψηφία στην εταιρεία υδρογονανθράκων που θα είχε τα δικαιώματα των εξορύξεων. Αυτό δεν είναι ούτε απλό ούτε δευτερεύον», ενώ διευκρίνισε ότι η πλευρά Λάτση έχει αποχωρήσει μονομερώς από αυτή τη συμφωνία.

«Η χώρα είναι εκτός μνημονίων και δεν υπάρχει κανένας οικονομικός λόγος για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ. Η δημοσιονομική υποχρέωση από τη συμφωνία μπορεί να καλυφθεί από μέρος των κερδών. Έχουμε να κάνουμε με την γυμνή ιδεοληψία και την εξυπηρέτηση συμφερόντων. Είναι και η αξία των κοιτασμάτων, αλλά αποτελεί και θέμα αρχής να έχει το ελληνικό κράτος τον πρώτο και τελευταίο λόγο στα ζητήματα των εξορύξεων, που δεν είναι απλώς ιδιωτικών επενδύσεων, αλλά στρατηγικά και γεωπολιτικής που αφορούν συνολικά την ασφάλεια της χώρας», υπογράμμισε ο ίδιος.

Για τα αποτελέσματα της επίσκεψης Μητσοτάκη στην Κίνα, ο Νίκος Παππάς τόνισε ότι στην περίπτωση της απευθείας σύνδεσης Αθήνας-Σαγκάης πρόκειται για κάτι που είχε δρομολογηθεί ήδη, όπως και άλλα, για παράδειγμα οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά. «300 εκατ. ευρώ επενδύσεων είχαν ήδη δρομολογηθεί και αποφασιστεί από την δική μας διακυβέρνηση για το λιμάνι. Τώρα είπαν για 1 δισ. ευρώ επενδύσεις. Να δούμε τι ακριβώς, πού, πότε και πώς. Δεν ξέρουμε αν ο κ. Μητσοτάκης υποσχέθηκε να γίνει και Mall στο νέο σταθμό της κρουαζιέρας, κάτι που δεν θα έχει θετικές επιπτώσεις στον εμπορικό κόσμο του Πειραιά. Ήταν από τα σημεία διαφωνίας της δικής μας κυβέρνησης».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ