ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

13/11/2019

Ερώτηση 37 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη ματαίωση διαγωνισμού και απένταξη έργου για έξυπνη στάθμευση

Ερώτηση 37 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη ματαίωση διαγωνισμού και απένταξη έργου για έξυπνη στάθμευση



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΘΕΜΑ: «Ματαίωση διαγωνισμού και απένταξη έργου για έξυπνη στάθμευση»

Σχεδόν τρεις μήνες μετά την απόφαση του Υπουργού να ματαιώσει τον Διεθνή Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό που είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με τίτλο: «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις Έξυπνες πόλεις και υλοποίηση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Στάθμευσης» με σκοπό την επαναπροκήρυξή του, όχι μόνο ουδεμία σχετική ενέργεια έχει υλοποιηθεί ή ανακοινωθεί από το Υπουργείο, αλλά επιπλέον στις 18/10/2019 απεντάχθηκε και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (αρ. πρωτ. 106405/18-10-2019 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Ιωάννη Τσακίρη – ΑΔΑ: 67ΓΨ465ΧΙ8-ΖΜ9).
Με το εν λόγω έργο, προβλεπόταν η δημιουργία μιας κεντρικής πλατφόρμας που θα διαχειριζόταν αρχικά τουλάχιστον 20.000 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης με δυνατότητα επέκτασης σε άλλες εφαρμογές, όπως «έξυπνος οδοφωτισμός», «έξυπνοι κάδοι και απορριμματοφόρα», συλλογή και διαχείριση δεδομένων κίνησης στους δρόμους. Το έργο αξιοποιούσε την τεχνολογία Internet of Τhings σε συνδυασμό με οπτικούς αισθητήρες ή αισθητήρες εδάφους, δίνοντας τη δυνατότητα απομακρυσμένης παρακολούθησης των θέσεων που καταλαμβάνονται παράνομα, χωρίς να χρειάζονται επιτόπιες περιπολίες.
Σημειώνεται ότι το έργο είχε τύχει μεγάλης αποδοχής από τους Δήμους και, συνεπώς, ήταν αναμενόμενη και η περαιτέρω επέκτασή του σε δεύτερη φάση, για ένταξη ακόμα περισσότερων θέσεων πέραν των 20.000 της πρώτης φάσης. Στο έργο θα εντάσσονταν Δήμοι από όλη την επικράτεια, έπειτα όμως από προτεραιοποίηση των αναγκών κάθε περιοχής και με βάση το βαθμό ωριμότητας του καθενός, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθεί στο πρόγραμμα ένας δήμος ήταν να έχει κάνει συγκοινωνιακή μελέτη και να έχει ορίσει θέσεις στάθμευσης. Κατόπιν, στη μελέτη εφαρμογής του έργου, θα γινόταν επιλογή θέσεων από αυτές που θα πρότειναν οι δήμοι, σύμφωνα με τα ανωτέρω κριτήρια.
Για την χρηματοδότηση του έργου είχε εγκριθεί η δέσμευση κονδυλίων ύψους 25 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019. Ο διαγωνισμός είχε προβλεφθεί να διεξαχθεί με τη διαδικασία της συμφωνίας-πλαίσιο και με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Μάλιστα, στις 10/07/2019 η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών είχε απορρίψει την μοναδική προσφυγή κατά του διαγωνισμού και στις 17/07/2019 βρισκόταν στην φάση ολοκλήρωσης υποβολής προσφορών.
Με την απόφαση του Υπουργού να ματαιώσει τον διαγωνισμό, χιλιάδες δημότες σε όλη την Ελλάδα στερούνται τη δυνατότητα να διευκολυνθεί η καθημερινότητά τους στην αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης και να ζουν σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, αφού με το έργο, οι εκπεμπόμενοι ρύποι από τα αυτοκίνητα μειώνονται, στο μέτρο που αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις για την αναζήτηση μια θέσης στάθμευσης. Στερούνται, όμως, και οι Δήμοι ένα σημαντικό έσοδο από χρεώσεις για την χρήση της υπηρεσίας.

Επειδή κάθε λεπτό καθυστέρησης στην βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος και εν γένει στην ποιότητα ζωής των πολιτών είναι επιβαρυντικό και, ακόμη και ενέργειες με μικρό αντίκτυπο στη βελτίωσή τους, είναι σημαντικές και δεν πρέπει να υποβαθμίζονται.
Επειδή το έργο είναι συμβατό με τον στόχο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για σύγχρονες και ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες με σεβασμό στα χρήματα του πολίτη.
Επειδή η επέκταση των σταθμών του μετρό στην Αττική θα δημιουργήσει αυξημένες ανάγκες στάθμευσης σε ήδη επιβαρυμένες περιοχές της.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί καθυστερεί εδώ και σχεδόν τρεις μήνες να προχωρήσει στην επανεξέταση των τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων του έργου, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφασή του για ματαίωση του διαγωνισμού;
2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτού του τόσο σημαντικού έργου;
3. Ποια πολιτική βούληση δηλώνει η απόφαση απένταξής του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;
4. Ποια είναι η στρατηγική του Υπουργείου για τη δημιουργία υποδομών και εφαρμογών έξυπνων πόλεων;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Κάτσης Μάριος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη – Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Βαγενά - Κηλαηδόνη Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βασιλικός Βασίλειος
Γκαρά Αναστασία
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπαλάφας Γιάννης
Μπουρνούς Γιάννης
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ