ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

18/11/2019

Επίκαιρη ερώτηση της Χ. Καφαντάρη όσον αφορά τα σχέδια δράσης για την αντιμετώπιση του θορύβου

Επίκαιρη ερώτηση της Χ. Καφαντάρη όσον αφορά τα σχέδια δράσης για την αντιμετώπιση του θορύβου




ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: «Σχέδια δράσης για την αντιμετώπιση του θορύβου»

Ο περιβαλλοντικός θόρυβος είναι ένας από τους πιο διάχυτους ρύπους στην Ευρώπη. Μια αξιολόγηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος το 2014 εκτιμούσε ότι τουλάχιστον ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους πολίτες εκτίθεται σε θορύβους από την οδική κυκλοφορία πάνω από τα όρια της Ε.Ε., αναλογία που συνολικά αφορά περισσότερους από 125 εκατομμύρια ανθρώπους. Στοιχεία του Π.Ο.Υ. δείχνουν ότι η ηχορύπανση προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας.
Στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τίτλο: «Επισκόπηση της εφαρμογής της περιβαλλοντικής πολιτικής της Ε.Ε. 2019. Έκθεση χώρας ΕΛΛΑΔΑ», περιγράφονται οι αναγκαίες ενέργειες της χώρας όσον αφορά στον περιβαλλοντικό τομέα και γίνεται μνεία της οδηγίας 2002/49 ΕΚ.
Στην Ελλάδα, με την ΚΥΑ 211773/2012 θεσμοθετήθηκαν ως ανώτατα επιτρεπόμενα όρια δεικτών οδικού και σιδηροδρομικού θορύβου οι δείκτες Lden (24–ωρος): 70dB και Lnight (8-ωρος νυχτερινός): 60dB, ενώ προβλέπεται δυνατότητα μείωσης έως και 5dB, βάσει τεκμηριωμένης μελέτης αναγκαιότητας.
Επιπλέον, για την τήρηση των εθνικών υποχρεώσεων στο πλαίσιο της εφαρμογής της Οδηγίας 2002/49/ΕΚ και της κατ’ εφαρμογή αυτής ΚΥΑ 13586/724/2006 (ΦΕΚ Β’ 384) προκηρύχθηκαν 13 μελέτες Στρατηγικής Χαρτογράφησης Περιβαλλοντικού Θορύβου και εκπόνησης σχεδίων δράσης για Πολεοδομικά Συγκροτήματα (ΠΣ) με έτος βάσης το 2013. Σε ό,τι αφορά τα πολεοδομικά συγκροτήματα, που πράγματι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2002/49/ΕΚ, οι στρατηγικοί χάρτες θορύβου και σχεδίων δράσης πρέπει να αναθεωρηθούν, καθώς έχει περάσει πενταετία από την εκπόνησή τους. Επιπλέον, βάσει και της Έκθεσης Κατάστασης Περιβάλλοντος για την Ελλάδα (2018) εκκρεμεί και η εφαρμογή της Οδηγίας για αρκετούς μεγάλους οδικούς άξονες και αεροδρόμια, πλην του «Ελ. Βενιζέλος», όπου ο στρατηγικός χάρτης θορύβου και το σχέδιο δράσης εγκρίθηκαν το 2019 (Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/20402/526/19-2-2019, ΑΔΑ: ΩΛΣΒ4653Π8-3Α6).
Σύμφωνα με το ΦΕΚ Β6108/31.12.2018, η αναθεώρηση θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με βάση τις νέες μεθόδους αξιολόγησης της Οδηγίας 996/2015/ΕΕ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Ποιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την εκπόνηση στρατηγικών χαρτών θορύβου και σχεδίων δράσης για τους μεγάλους οδικούς άξονες και για τα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ