ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

19/11/2019

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά το σχέδιο και προγραμματισμό της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά το σχέδιο και προγραμματισμό της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Σχέδιο και προγραμματισμός της Κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης»


Με βάση το Νόμο 4482/2017, τον πλέον πρόσφατο βασικό νόμο για τις αστικές συγκοινωνίες για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, προβλέπεται η λειτουργία της εταιρίας «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΑΣΥΘ)», με τη μεταφορά προσωπικού και παγίων από τον υπό εκκαθάριση αμαρτωλό Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) το αργότερο έως τις 3 Δεκεμβρίου τρέχοντος έτους, δηλαδή σε λιγότερο από ένα μήνα. Σύμφωνα με το άρθρο 26, την ημερομηνία αυτή ο ΟΑΣΘ παύει οριστικά να παρέχει συγκοινωνιακό έργο, ενώ ως τότε λειτουργεί με βάση προβληματικές νομοθεσίες του παρελθόντος.

Η σύγχρονη ΑΣΥΘ έχει προβλεφθεί να λειτουργήσει τόσο τις λεωφορειακές γραμμές όσο και το μετρό. Επιπρόσθετα, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ) είναι επιφορτισμένος με την εποπτεία της ΑΣΥΘ, με ταυτόχρονο σχεδιαστικό ρόλο για την ανάπτυξη βιώσιμων μετακινήσεων στην Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) Θεσσαλονίκης, υλοποιώντας ένα ολιστικό σχήμα παρόμοιο με αυτό της Αθήνας (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ), αλλά και όλων των μητροπολιτικών περιοχών της Ευρώπης.

Έως σήμερα:

• Η ΑΣΥΘ δεν έχει ιδρυθεί.
• Δεν υπάρχει καμία απόφαση που να τροποποιεί το μέλλον του ΟΑΣΘ.
• Ο στόλος του ΟΑΣΘ έχει απαξιωθεί λόγω ηλικίας και δε βελτιώνεται παρά τις περί αντιθέτου δηλώσεις.
• Δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα παροχής συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη με την κατάσταση να περιγράφεται πλέον ως τραγική.
Παράλληλα, προωθείται η εκχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, με τη σχετική σύμβαση να έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η απευθείας ανάθεση έργου στα ΚΤΕΛ παρουσιάζεται ως η μόνη λύση για τη βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποιο είναι τελικά το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
2. Θα τηρηθούν οι προβλέψεις του Ν.4482/17 (έστω με καθυστέρηση) ή υπάρχει τελείως διαφορετική στόχευση και αν ναι ποια είναι αυτή;
3. Θα διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και πως;
4. Θα διασφαλιστεί η μετακίνηση των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων με βάση την όποια λύση προσανατολίζεται το Υπουργείο;
Ζητείται επιπλέον το σχέδιο της Σύμβασης για την εκχώρηση μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, ώστε να λάβουμε γνώση για το τι ακριβώς προβλέπεται.

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παππάς Νικόλαος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Σπίρτζης Χρήστος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Χρηστίδου Ραλλία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ