ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/12/2019

Ν. Σαντορινιός: Οι απαντήσεις που έδωσε το Υπουργείο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν είναι επαρκείς και οι νησιώτες ανησυχούν - ηχητικό

Ν. Σαντορινιός: Οι απαντήσεις που έδωσε το Υπουργείο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν είναι επαρκείς και οι νησιώτες ανησυχούν - ηχητικό



Βασικά σημεία συνέντευξη του τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΡΑ Ρόδου

Συνέντευξη παραχώρησε σήμερα το πρωί ο Νεκτάριος Σαντορινιός στην ΕΡΑ Ρόδου και στην δημοσιογράφο κα. Χριστίνα Μέγα. Ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχολίασε τα νούμερα του Προϋπολογισμού σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο και στηλίτευσε ιδιαίτερα τα τελευταία περιστατικά αστυνομικής βίας που έχουν δει το φως της δημοσιότητας.

 

Προϋπολογισμός και Μεταφορικό Ισοδύναμο

«Υπάρχει μια γενικότερη απάτη στον Προϋπολογισμό του 2020 και ειδικά στο κομμάτι που αφορά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας, όπου από κει χρηματοδοτείται και το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Ενώ λοιπόν οι ανάγκες του Υπουργείου, στο σκέλος του ΠΔΕ, είναι περίπου 350εκ (ΜΙ: 170εκ, Άγονες γραμμές: 130εκ, κτλ), στον Προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί μόνο 100εκ, που σημαίνει ότι λείπουν 250εκ».

«Εγώ προσωπικά, στην ομιλία μου, ζήτησα από τον Υπουργό να μας εξηγήσει τι συμβαίνει και φυσικά να μας ξεκαθαρίσει αν προτίθεται να κόψει κάποια από τις δράσεις που το ΠΔΕ καλύπτει. Ο Υπουργός όμως δεν μας απάντησε επαρκώς. Αντίθετα, όταν πήρε το λόγο στη Βουλή έβαλε εναντίον του Μεταφορικού Ισοδυνάμου με ανυπόστατα επιχειρήματα, όπως ότι η συνολική απορρόφηση του μέτρου είναι 10%».

«Τα στοιχεία αυτά δεν ισχύουν. Η συνολική απορρόφηση του μέτρου, μέχρι στιγμής ξεπερνά το 30%. Και μάλιστα αν κάποιος παρατηρήσει τις απορροφήσεις των τελευταίων μηνών, αυτές είναι διπλάσιες από όλο το προηγούμενο διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι, όσο περνάει ο καιρός, το ΜΙ μπαίνει στην ζωή των πολιτών και των επιχειρήσεων, με μεγαλύτερη πρόοδο και το μέτρο από δω και πέρα αποδεικνύει την δυναμική του. Είναι σημαντική η συνέχιση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, για αυτό άλλωστε και η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση και το 2020, περίπου 150εκ. Αυτά τα λεφτά, για να λειτουργήσει το μέτρο, πρέπει να υπάρχουν στον Προϋπολογισμό του Υπουργείου και δυστυχώς εμείς δεν τα βλέπουμε πουθενά».

Επίσης, τον τελευταίο καιρό, το Υπουργείο καθυστερεί σημαντικά τις πληρωμές που υπάγονται στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, γεγονός που έχουν παρατηρήσει πρώτα και κύρια οι ίδιοι οι πολίτες. Έτσι, ενώ επί δικής μας διακυβέρνησης, οι χρήστες του ΜΙ λάμβαναν τα χρήματα στο λογαριασμό τους, το αργότερο μέχρι τις 10 του επόμενου μήνα, τώρα αυτό το διάστημα μπορεί να φτάνει και τις 20 του μήνα. Με λίγα λόγια υπάρχει μια έλλειψη «φροντίδας» για τις πληρωμές και άρα την ορθή εφαρμογή του μέτρου, γεγονός που μας ανησυχεί και μας προβληματίζει για το συνολικό μέλλον του ΜΙ».

Μεταφορικό Ισοδύναμο στα Καύσιμα

«Δυστυχώς, οι πολίτες της Ρόδου και γενικότερα των νησιών, δεν πρέπει να περιμένουν την επέκταση της εφαρμογής του ΜΙ στα καύσιμα. Το Υπουργείο αποφάσισε να κόψει εντελώς αυτό το σκέλος του μέτρου, όχι μόνο στα νησιά που αναμενόταν η επέκταση, αλλά και σε όσα πιλοτικά λειτούργησε».

Αστυνομική Αυθαιρεσία

«Ξεκάθαρα θέλω να τονίσω ότι η Αστυνομία, όπου συμβαίνει κάποια παρανομία, πρέπει να επεμβαίνει και να κάνει την δουλειά της, με βασικό σκοπό την υπεράσπιση της ασφάλειας των πολιτών και της τήρησης του Νόμου. Την Αστυνομία την χρειαζόμαστε».

«Τα πρόσφατα όμως περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας, προσβάλλουν το βασικό ρόλο του Σώματος και πολύ περισσότερο απειλούν την ίδια την ασφάλεια των πολιτών. Κατά την επιχείρηση στο Κουκάκι, η Αστυνομία δεν ήρθε αντιμέτωπη μόνο με όσους ήταν στην κατάληψη, αλλά έκανε παραβίαση οικογενειακής εστίας, χωρίς την παρουσία Εισαγγελέα και χτύπησε βάναυσα ανθρώπους που δεν είχαν εμπλακεί σε τίποτα παράνομο».

«Μετά και τα τελευταία γεγονότα, δεν μιλάμε πλέον για την απαραίτητη παρουσία της Αστυνομίας και τον ρόλο της μέσα σε μια ευνομούμενη κοινωνία. Μιλάμε για την αρχή μιας εποχής αστυνομοκρατίας, ιδίως στην Αθήνα, γεγονός που έχει προβληματίσει ιδιαίτερα και την Επιτροπή για τα Περιστατικά Αστυνομικής Βίας που έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί υπό τον καθηγητή κ. Αλιβιζάτο. Βέβαια, η ΝΔ ακόμη και μετά την επιστολή του κ. Αλιβιζάτου, κάνει πως δεν καταλαβαίνει και έφτασε ακόμη και στο σημείο, ο κ. Γεωργιάδης να ζητήσει την κατάργηση της Επιτροπής που οι ίδιοι δημιούργησαν».

«Όλα αυτά αποδεικνύουν ξεκάθαρα πως η ακροδεξιά πτέρυγα του κυβερνώντος κόμματος έχει πια επηρεάσει όλα τα στελέχη της ΝΔ. Η Κυβέρνηση δεν θέλει να ψάξει τα αίτια των πρόσφατων περιστατικών. Θέλει να βαδίσει προς μια στρεβλή εφαρμογή του δόγματος Νόμος και Τάξη, που όμως θα φέρει πολλά προβλήματα».

Για τις σχέσεις Ελλάδας- Τουρκίας

«Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη κατάσταση. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς η χώρα μας προασπίζεται επαρκώς τα κυριαρχικά της δικαιώματα. Εμείς θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση πρέπει να αποκτήσει μια πιο ενεργητική στάση στην εξωτερική πολιτική. Ιδίως στην επικείμενη συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο Τράμπ, πρέπει η ελληνική πλευρά να επιμείνει στην έναρξη κατασκευής του Αγωγού EastMed και ο οποίος περνά από αυτές τις περιοχές που η Τουρκία τώρα χρησιμοποιεί για την προπαγάνδα της (ΑΟΖ Κρήτης, Καστελόριζο, Κρήτη). Το έργο του Αγωγού θα διασφαλίσει την προστασία των περιοχών απέναντι στις προκλήσεις των Τούρκων. Τέλος, πρέπει να εντάξουμε την Τουρκία σε έναν ανοιχτό διάλογο. »



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ