ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

24/02/2020-28/02/2020

Κ. Νοτοπούλου: «Μας κατηγορούσατε για μουσαμάδες, όταν εσείς δεν διστάσατε να κάνετε μουσαμά την Πολιτιστική Κληρονομιά της πόλης»

Κ. Νοτοπούλου: «Μας κατηγορούσατε για μουσαμάδες, όταν εσείς δεν διστάσατε να κάνετε μουσαμά την Πολιτιστική Κληρονομιά της πόλης»



Τοποθέτηση της Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Κ. Νοτοπούλου στην συζήτηση Επίκαιρης ερώτησης για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης

Που στηρίζεται η πλευρά του δημοσίου όταν υποστηρίζει πως το έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023 και ποια είναι η πρόοδος των Εργασιών τους τελευταίους 8 μήνες επι διακυβέρνησης της ΝΔ ρώτησε η Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, με Επίκαιρη Ερώτησή της σήμερα στην Βουλή. Επισημαίνοντας ότι έχουν πρακτικά σταματήσει οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια, έχοντας απομείνει 70 από τους 1200 και πλέον εργαζόμενους.

Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπενθύμισε ότι το 2016 το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είχε φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 30%, ενώ το καλοκαίρι του 2019 είχε φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 75%, όπως προκύπτει από τη χρηματοδοτική ροή και τις σχετικές απορροφήσεις κονδυλίων, οι οποίες το διάστημα 2016-2019 τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το παρελθόν.
«Είναι άξιο απορίας, πως υποστηρίζετε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το 2023 όταν ακόμη δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη και χρονοδιάγραμμα. Όταν, όχι μόνο δεν έχει εκδοθεί η σχετική ΥΑ, αλλά ακόμη ούτε καν έχει καθαρογραφεί η απόφαση του ΚΑΣ, που εσείς προκαταβάλατε από τον Σεπτέμβριο του 2019 χωρίς προηγούμενη επιστημονική τεκμηρίωση και μελέτη»
Ο Υπουργός επέλεξε προκλητικά την διαστρέβλωση της πραγματικότητας, απαντώντας με ψέματα και αυθαίρετες εκτιμήσεις με προφανή σκοπό να αλλάξει την ατζέντα.
- Μας κατηγορεί για τα εγκαίνια στα βαγόνια, που ήρθαν ως όρος της σύμβασης, ενώ τώρα η δοκιμαστική λειτουργία σε 200μ (αν είναι δυνατόν) με τι θα γίνει; Με playmobil;
- Μας κατηγορεί για μουσαμάδες, ενώ γνωρίζει ότι αφορούσε άλλο έργο, αυτό του ενιαίου εισιτηρίου. «Εσείς κάνατε μουσαμά την πολιτιστική μας κληρονομιά».
- Ισχυρίστηκε ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ οδήγησε τον εργολάβο στην διαιτησία για να κερδίσει ένα «σκασμό» λεφτά. Όμως, επί των ημερών της ΝΔ ο ανάδοχος διεκδίκησε 1.15 δις αποζημιώσεις για το 30% του έργου! Από αυτά, πετύχαμε να επιδικαστούν τελικά 185 εκ. ευρώ.
- Ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρχαν μελέτες. Υπενθυμίζω ότι η Οριστική Μελέτη επιπέδου 1 είχε εγκριθεί, όπως και το χρονοδιάγραμμα του έργου. Εκείνα που αγνοούνται είναι οι νέες μελέτες και το νέο χρονοδιάγραμμα.
Κύριε Υπουργέ, ότι και να λέτε, το ΜΕΤΡΟ θα τελείωνε το 2020. Με τις αποφάσεις σας όμως, δυστυχώς δεν είναι έτοιμο το 2023 και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα εξακολουθήσουν να βιώνουν καθημερινά την ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους και είστε υπόλογοι για αυτό. Εσείς και η κυβέρνηση
σας. Με τα ψέματα, τις παλινωδίες και την ανικανότητα σας.
Οι Θεσσαλονικείς βλέπουν και ξέρουν.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Πρόοδος εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης»
Το 2016 το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είχε φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 30%, ενώ το καλοκαίρι του 2019, όταν άλλαξε η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, είχε φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης 75%, όπως προκύπτει από τη χρηματοδοτική ροή και τις σχετικές απορροφήσεις κονδυλίων, οι οποίες το διάστημα 2016-2019 τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το παρελθόν.
Επίσης, παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός ήδη από την ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2019 αφορούν μόνο στο σταθμό Βενιζέλου, παρατηρείται το φαινόμενο να έχουν σταματήσει οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια. Μάλιστα από 1200 και πλέον εργαζόμενους που απασχολούσε στο έργο η ανάδοχος εταιρεία ΑΚΤΩΡ, σήμερα απασχολεί λιγότερους από 100.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, από το καλοκαίρι του 2019 που ουσιαστικά σταμάτησαν τα έργα μέχρι σήμερα έχουν περάσει οκτώ (8) μήνες απραξίας. Εντωμεταξύ δεν έχει εκδοθεί ακόμη απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού για τα Αρχαία της Βενιζέλου, ενώ δεν υπάρχει ακόμα, ούτε μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης, ούτε και επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα εργασιών, ώστε να μπορεί να τεκμηριωθεί ο Απρίλιος του 2023 που δίδεται ως χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, όπως μάλιστα σημείωσε με δηλώσεις του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου σε επίσκεψη του στις 6/2/2020 στα εργοτάξια του μετρό.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Είναι ενήμερο το Υπουργείο για την παύση των εργασιών; Ποιος έδωσε εντολή να σταματήσουν τα έργα και γιατί; Ποιες κινήσεις έκανε η Αττικό Μετρό σχετικά με την παύση των εργασιών στα εργοτάξια του έργου, προκειμένου να διασφαλίσει το δημόσιο απέναντι σε διεκδικήσεις αποζημιώσεων από πλευράς αναδόχου;
2. Ποια είναι η πρόοδος του έργου που σημειώθηκε από το καλοκαίρι του 2019 μέχρι σήμερα; Σε ποια στοιχεία στηρίζεται η πλευρά του δημοσίου όταν υποστηρίζει ότι το έργο θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Νοτοπούλου Κατερίνα



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ