ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

12/03/2020

Ερώτηση των Χ. Μαμουλάκη και Μ. Κάτση ώστε να παρθούν μέτρα θωράκισης στο χώρο του Τύπου από φαινόμενα «αθέμιτου ανταγωνισμού»

Ερώτηση των Χ. Μαμουλάκη και Μ. Κάτση ώστε να παρθούν μέτρα θωράκισης στο χώρο του Τύπου από φαινόμενα «αθέμιτου ανταγωνισμού»



Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης και Μάριος Κάτσης κατέθεσαν Ερώτηση-την οποία συνυπογράφουν 40 ακόμα βουλευτές-προς τον Υφυπουργό παρά τον Πρωθυπουργό με θέμα «Μέτρα θωράκισης στο χώρο του Τύπου από φαινόμενα «αθέμιτου ανταγωνισμού»».

Επειδή με την απόφαση του ΔΣ (31 Ιανουαρίου 2020), η ΕΡΤ έβαλε τέλος στην πρακτική της «ανταλλακτικής διαφήμισης» με τις εφημερίδες τα ερωτήματα που θέτουν οι βουλευτές προς τον Υφυπουργό είναι τα εξής: Προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλία για να επανεξεταστεί η απόφαση του ΔΣ της ΕΡΤ για κατάργηση της πρακτικής της «ανταλλακτικής διαφήμισης»; Έχει επεξεργαστεί εναλλακτικούς τρόπους ώστε να αντικατασταθεί η απολεσθείσα διαφήμιση και προβολή των εντύπων από αυτή την απόφαση του ΔΣ της ΕΡΤ; Με ποιο τρόπο έχει σκοπό να θωρακίσετε τον χώρο του Τύπου από φαινόμενα «αθέμιτου ανταγωνισμού», όσον αφορά την καταχώρηση διαφημιστικών μηνυμάτων εντύπων σε τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς πλέον αυξάνονται οι εκδότες εφημερίδων, οι οποίοι γίνονται μέτοχοι τηλεοπτικών καναλιών;

Από εδώ και στο εξής, η καταχώρηση διαφημιστικών μηνυμάτων στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο της ΕΡΤ θα πραγματοποιείται στο πλαίσιο μιας αμιγώς εμπορικής συναλλαγής. Συγκεκριμένα, η ΕΡΤ προέβη στη θεσμοθέτηση έκπτωσης 80% επί του τιμολογίου διαφήμισης για όλα τα έντυπα ημερήσιου, εβδομαδιαίου και περιοδικού Τύπου, τα οποία επιθυμούν να διαφημιστούν στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο της.

Να θυμίσουμε όμως, ότι επί δύο δεκαετίες, η ΕΡΤ για να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού που είχαν δημιουργηθεί στο κλάδο, καθώς εκδότες Τύπου προωθούσαν τις εφημερίδες τους στα κανάλια στα οποία συμμετείχαν μετοχικά εις βάρος εκδοτών που δεν συμμετείχαν σε τηλεοπτικά σχήματα, έκανε ιδιωτικά συμφωνητικά με τις επιχειρήσεις Τύπου για αμοιβαία διαφήμιση. Οι εφημερίδες προβάλλονταν στις διαφημιστικές ζώνες της ΕΡΤ χωρίς κόστος, με αντάλλαγμα τις καταχωρήσεις της ΕΡΤ στις σελίδες των εφημερίδων, επίσης χωρίς χρηματικό αντίτιμο. Αυτή η πρακτική «διόρθωνε» τον αθέμιτο ανταγωνισμό που αντιμετώπιζαν οι «μικρές» κυρίως εφημερίδες. ​


Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υφυπουργό παρά τον Πρωθυπουργό

Θέμα: «Μέτρα θωράκισης στο χώρο του Τύπου από φαινόμενα «αθέμιτου ανταγωνισμού»»

Με απόφαση του ΔΣ (31 Ιανουαρίου 2020), η ΕΡΤ έβαλε τέλος στην πρακτική της «ανταλλακτικής διαφήμισης» με τις εφημερίδες. Επομένως, η καταχώρηση διαφημιστικών μηνυμάτων στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο της ΕΡΤ θα πραγματοποιείται στο πλαίσιο μιας αμιγώς εμπορικής συναλλαγής. Συγκεκριμένα, η ΕΡΤ προέβη στη θεσμοθέτηση έκπτωσης 80% επί του τιμολογίου διαφήμισης για όλα τα έντυπα ημερήσιου, εβδομαδιαίου και περιοδικού Τύπου, τα οποία επιθυμούν να διαφημιστούν στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο της.

Επί δύο δεκαετίες, η ΕΡΤ για να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού που είχαν δημιουργηθεί στο κλάδο, καθώς εκδότες Τύπου προωθούσαν τις εφημερίδες τους στα κανάλια στα οποία συμμετείχαν μετοχικά εις βάρος εκδοτών που δεν συμμετείχαν σε τηλεοπτικά σχήματα, έκανε ιδιωτικά συμφωνητικά με τις επιχειρήσεις Τύπου για αμοιβαία διαφήμιση. Οι εφημερίδες προβάλλονταν στις διαφημιστικές ζώνες της ΕΡΤ χωρίς κόστος, με αντάλλαγμα τις καταχωρήσεις της ΕΡΤ στις σελίδες των εφημερίδων, επίσης χωρίς χρηματικό αντίτιμο. Αυτή η πρακτική «διόρθωνε» τον αθέμιτο ανταγωνισμό που αντιμετώπιζαν οι «μικρές» κυρίως εφημερίδες.

Επειδή την τελευταία δεκαετία, τα έντυπα μέσα ενημέρωσης έχουν περάσει δύσκολες μέρες όσον αφορά τη βιωσιμότητά τους, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης

Επειδή ήδη έχουν χαθεί τα κονδύλια του 2019 για την εφαρμογή προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης των εντύπων μέσων ενημέρωσης του ν.4609/2019, τα οποία τα έντυπα είχαν υπολογίσει να λάβουν εδώ και 6 μήνες, ενώ με την πρόσφατη νομοθέτηση των προγραμμάτων ξανά απ’ την αρχή, η όλη διαδικασία αναμένεται να καθυστερήσει ακόμα περισσότερο

Επειδή η θεσμική διασφάλιση του θεμιτού ανταγωνισμού στον κλάδο των επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης είναι βασική προϋπόθεση για την ενίσχυση του πλουραλισμού στην ενημέρωση, στοιχείο το οποίο συνιστά ζήτημα Δημοκρατίας

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλία για να επανεξεταστεί η απόφαση του ΔΣ της ΕΡΤ για κατάργηση της πρακτικής της «ανταλλακτικής διαφήμισης»;

2. Έχει επεξεργαστεί εναλλακτικούς τρόπους ώστε να αντικατασταθεί η απολεσθείσα διαφήμιση και προβολή των εντύπων από αυτή την απόφαση του ΔΣ της ΕΡΤ;

3. Με ποιο τρόπο έχει σκοπό να θωρακίσει τον χώρο του Τύπου από φαινόμενα «αθέμιτου ανταγωνισμού», όσον αφορά την καταχώρηση διαφημιστικών μηνυμάτων εντύπων σε τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς πλέον αυξάνονται οι εκδότες εφημερίδων, οι οποίοι γίνονται μέτοχοι τηλεοπτικών καναλιών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χάρης
Κάτσης Μάριος
Αβραμάκης Λευτέρης
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Σία
Βαρδάκης Σωκράτης
Βερναρδάκης Χριστόφορος
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Νατάσα
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Τάνια
Ηγουμενίδης Νίκος
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Κατρούγκαλος Γιώργος
Λάππας Σπύρος
Μάρκου Κώστας
Μεικόπουλος Αλέξανδρος
Μπαλάφας Γιάννης
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαδόπουλος Σάκης
Παππάς Νίκος
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ