ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

24/03/2020

Ε. Αποστόλου - Ν. Φίλης: «Κτιριακές ανάγκες του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Χαλκίδας»

Ε. Αποστόλου - Ν. Φίλης: «Κτιριακές ανάγκες του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Χαλκίδας»



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Κτιριακές ανάγκες του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Χαλκίδας»


Το E.E.E.EK. Χαλκίδας ιδρύθηκε το 2004 και άρχισε να λειτουργεί τον Ιανουάριο του 2007 προσωρινά σε 14 κοντέινερς (isobox), τα οποία εξ αρχής δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές για να φιλοξενήσουν παιδιά με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μετά από 13 χρόνια συνεχούς λειτουργίας και ελάχιστης συντήρησης οι "προσωρινές αίθουσες διδασκαλίας - κοντέινερς" συνεχίζουν να μην πληρούν τις προδιαγραφές και επιπλέον έχουν υποστεί φθορές και δεν επαρκούν.
Σήμερα στο E.E.E.EK. Χαλκίδας φοιτούν 66 μαθητές, ενώ η δυνατότητα φοίτησης στις υφιστάμενες αίθουσες είναι μέχρι 45 μαθητές. Σε κάθε αίθουσα συνυπάρχουν 2 έως 3 τμήματα μαθητών, που χρήζουν διαφορετικής παιδαγωγικής προσέγγισης και διδασκαλίας, ενώ καλούνται να διδάξουν ταυτόχρονα 2 έως 3 εκπαιδευτικοί.
Αναφορικά με τις ελλείψεις στις υποδομές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. επισημαίνεται ότι οι 66 μαθητές εξυπηρετούνται μόνο από τρεις τουαλέτες, οι οποίες είναι μικτές, και επιπλέον δεν έχουν χώρο να καθαριστούν όταν λερώνονται. Δεν υπάρχει στέγαστρο ώστε τα παιδιά να προστατεύονται από τη βροχή και τον ήλιο κατά τον προαυλισμό τους ή όταν μετακινούνται από τάξη σε τάξη ή στην τουαλέτα. Ακολούθως, τα παιδιά παραμένουν κλεισμένα στα κοντέινερς όταν οι καιρικές συνθήκες είναι ακατάλληλες, γεγονός που οδηγεί πολλές φορές κάποια από αυτά σε ψυχοσυναισθηματικές εντάσεις.
Επιπροσθέτως, δεν υπάρχουν οι υπόλοιποι απαραίτητοι χώροι για τη λειτουργία του E.E.E.EK., όπως αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα χαλάρωσης, αίθουσα για τη νοσηλεύτρια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα της έλλειψης των απαραίτητων χώρων είναι ότι:
 μαθητές και εκπαιδευτικός τάξης περιμένουν ορισμένες φορές στο προαύλιο να βρεθεί χώρος να κάνουν μάθημα,
 η νοσηλεύτρια έχει εγκατασταθεί μέσα στην αποθήκη
 δεν δύναται να αξιοποιηθεί ο υπάρχων εξοπλισμός του σχολείου που παραμένει στην αποθήκη (π.χ. ο εξοπλισμός του φυσικοθεραπευτηρίου).
Πέραν των προαναφερθέντων ανεπαρκών κτηριακών εγκαταστάσεων, επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει το κατάλληλο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ). Επίσης, το 80% με 90% του προσωπικού κάθε χρόνο είναι αναπληρωτές με αποτέλεσμα τόσο η πλήρωση των θέσεων όσο και η προσαρμογή διδασκόντων και διδασκόμενων να λαμβάνει χώρα με μεγάλες καθυστερήσεις.
Όσον αφορά την τήρηση των συνθηκών υγιεινής, τονίζεται ότι δεν υπάρχει μόνιμη καθαρίστρια κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, προκειμένου να καθαρίζει και να απολυμαίνει, με αποτέλεσμα την ευθύνη της καθαριότητας να αναλαμβάνουν εξολοκλήρου το Επιστημονικό και το Βοηθητικό Προσωπικό.
Επιπλέον, το πρόγραμμα σπουδών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δεν καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών, με αποτέλεσμα την ανεπαρκή γνωστική εξέλιξή τους, γεγονός το οποίο δεν συμβάλλει στη διαμόρφωση συνθηκών ομαλής κοινωνικής ένταξης και μετάβασης στην ενήλικη ζωή.

Επειδή:
• με την έλλειψη των μόνιμων εγκαταστάσεων και των απαραίτητων χώρων, καθώς και τις ελλείψεις σε Ειδικό Επιστημονικό και Βοηθητικό Προσωπικό δεν δημιουργούνται οι απαραίτητες συνθήκες για την επίτευξη των διδακτικών στόχων,

• οι μαθητές µε αναπηρίες, όσο σοβαρές κι αν είναι αυτές, μπορούν να αναπτύσσουν ξεχωριστές δυνατότητες και δεξιότητες, αρκεί να βρεθούν στο κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο, το οποίο αφού τις διερευνήσει και τις αναγνωρίσει, στη συνέχεια μπορεί να τις αξιοποιήσει έτσι ώστε, να καταστεί δυνατή όχι µόνο η ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και η συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, για µία όσο το δυνατόν περισσότερο ισότιμη κοινωνική εξέλιξη,

• τα υπάρχοντα προβλήματα, σε συνδυασμό με το πλαίσιο λειτουργίας, κάνουν την κατάσταση εκρηκτική για εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ερωτάται η κα Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες διδασκαλίας των μαθητών που φοιτούν στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Χαλκίδας και να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για την επίτευξη των διδακτικών στόχων;


Οι ερωτώντες Βουλευτές


Αποστόλου Ευάγγελος


Φίλης Νικόλαος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ