ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/04/2020

«Ν. Σαντορινιός: Με τα οφειλόμενα προς τις επιχειρήσεις και τις ακτοπλοϊκές ανακοινώνει στήριξη το Υπουργείο. Η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού στην ακτοπλοΐα οδηγεί σε επίταση της κρίσης στις νησιωτικές οικονομίες»

«Ν. Σαντορινιός: Με τα οφειλόμενα προς τις επιχειρήσεις και τις ακτοπλοϊκές ανακοινώνει στήριξη το Υπουργείο. Η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού στην ακτοπλοΐα οδηγεί σε επίταση της κρίσης στις νησιωτικές οικονομίες»



Δήλωση τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ

Με μία ανακοίνωση που καταδεικνύει την έλλειψη ενός στρατηγικού σχεδίου για την ακτοπλοΐα και τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προσπαθεί να εξαπατήσει τον κόσμο των νησιών και τους φορείς της Ναυτιλίας. Τάζοντας δήθεν ενίσχυση με τα χρήματα, που ήδη όμως χρωστά το Υπουργείο του στους επαγγελματίες, ο κ. Πλακιωτάκης κάνει επικοινωνιακές πιρουέτες την ώρα που η Οικονομία της χώρας και η κοινωνική συνοχή βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό.

Μετά από δύο μήνες υγειονομικής κρίσης το Υπουργείο έχει αποδειχθεί κατώτερο των περιστάσεων. Αναλυτικά:
1. Από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η κρίση επισημάναμε ότι πρέπει να υπάρξει ένα στρατηγικό σχέδιο εξυπηρέτησης των νησιών, με κριτήρια την τακτικότητα των δρομολογίων, την εξυπηρέτηση των αναγκών τροφοδοσίας και των ειδικών ομάδων πληθυσμού, όπως ασθενείς που έχουν ανάγκη τακτικής μετακίνησης σε γειτονικά νησιά για θεραπείες. Δύο μήνες μετά από μια αδικαιολόγητη απραξία, τώρα μόλις ξεκίνησε το Υπουργείο να προχωρά σε συμβάσεις, με το ύψος αυτών να φτάνει μόνο το ποσό των 3,5 εκ. €. Ενώ, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το 2020 υπάρχει η δυνατότητα υπογραφής επιπλέον συμβάσεων περίπου 40 εκ €, για ποιο λόγο δεσμεύονται από το Υπουργείο, τελικά, μόνο 15 εκ. €; Εύλογα αναρωτιόμαστε για το με ποιο σχέδιο έγιναν αυτές οι αναθέσεις και τι σκοπό προσπαθούν να καλύψουν, αφού οι ανάγκες των νησιών και της ακτοπλοΐας είναι ακόμη μεγαλύτερες.
2. Οι πληρωμές των επιβατών και των επιχειρήσεων από το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα για πολλούς μήνες. Ειδικότερα, τα οφειλόμενα προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις πλησιάζουν τα 20 εκ. €. Είναι δυνατόν ακόμα και σήμερα, εν μέσω έλλειψης ρευστότητας, ο Υπουργός να ανακοινώνει τη μερική αποπληρωμή των επιχειρήσεων μόνο σε ύψος 11,2 εκ. €; Πότε θα αποπληρωθούν στο σύνολο τους οι επιχειρήσεις; Πότε θα πληρώσει το Υπουργείο τα υπόλοιπα περίπου 9 εκ. €;
3. Ο Υπουργός επίσης ανακοίνωσε ότι θα δοθεί στην ακτοπλοΐα προκαταβολή ίση με το 50% των μισθωμάτων για τις συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο. Αλήθεια, πώς νοείται προκαταβολή για υπηρεσίες που ήδη έχουν υλοποιηθεί; Γιατί δεν γίνεται εκκαθάριση και αποπληρωμή του συνόλου των ποσών που οφείλονται στις ακτοπλοϊκές εταιρείες; Έχουν αποπληρωθεί τα οφειλόμενα του προηγούμενου έτους, που εκκρεμούσαν ως χρέος;
4. Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου αλλά πολύ περισσότερο η ίδια η ανακοίνωση προκήρυξης για την σύναψη συμβάσεων άγονων γραμμών, αναδεικνύει την έλλειψη στρατηγικής για το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας, ιδιαίτερα σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές. Συγκεκριμένα, οι ενδοΚυκλαδικές γραμμές όπως και οι ενδοΔωδεκανησιακές, με το σχεδιασμό του Υπουργείου, δεν καλύπτουν τις ανάγκες διασύνδεσης των νησιών μεταξύ τους. Πρέπει να γίνει κατανοητό από τον Υπουργό ότι τα νησιά βασίζονται στην τακτική μεταξύ τους διασύνδεση, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιωτών από υπηρεσίες (όπως Υπηρεσίες Υγείας, Δικαστήρια, ΔΟY κλπ) που έχουν έδρα σε άλλα νησιά. Για να μπορέσει να λειτουργήσει η ζωή και η καθημερινότητα στα νησιά, πρέπει πρέπει άμεσα να αποκατασταθούν αυτές οι συνδέσεις.
Ταυτόχρονα, οι ανάγκες διασύνδεσης των νησιών του Ιονίου μεταξύ τους αλλά και με τις γειτονικά λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας είναι ζωτικής σημασίας για τον εφοδιασμό των νησιών και την μετακίνηση των νησιωτών για την κάλυψη βασικών αναγκών. Ζητήματα που έχουν προκύψει μετά τους χειρισμούς του Υπουργείου, όπως η πυκνότητα των δρομολογίων αλλά και η έλλειψη γραμμών διασύνδεσης σε πολλά λιμάνια του Ιονίου, δημιουργούν ουσιαστικά προβλήματα στην οικονομική ζωή των νησιών, επιτείνοντας τις επιπτώσεις της Υγειονομικής κρίσης.
Είναι σαφές ότι οι ανακοινώσεις του Υπουργείου αποτελούν μόνο ένα επικοινωνιακό άλλοθι στην γενικότερη προσπάθεια που καταβάλει η Κυβέρνηση να κρύψει τις ανεπάρκειές της. Όσο δεν καταρτίζεται ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κρίσης στα νησιά, στη ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα και στην Οικονομία, όσο η Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται ούτε στις βασικές της υποχρεώσεις, τότε όλα όσα ανακοινώνονται είναι ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ, ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ!



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ