ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

04/05/2020

Δημ. Παπαδημούλης: Έκθετοι η κυβέρνηση της ΝΔ και η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ απέναντι σε πρακτικές κακοδιαχείρισης και σπατάλης δημοσίου χρήματος

Δημ. Παπαδημούλης: Έκθετοι η κυβέρνηση της ΝΔ και η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ απέναντι σε πρακτικές κακοδιαχείρισης και σπατάλης δημοσίου χρήματος



Η Κομισιόν επιβεβαιώνει ότι η καταγγελία για απαγορευμένες κρατικές ενισχύσεις, ύψους άνω των 125 εκ. ευρώ, στον ΟΑΣΘ αποσύρθηκε κατόπιν αιτήματος της νέας, διορισμένης από τη ΝΔ, διοίκησης του Οργανισμού

Κομισιόν: Η καταγγελία αποσύρθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2019. Δεν υπάρχει ειδική διαδικαστική απαίτηση, πέραν της γραπτής δήλωσης για απόσυρση της καταγγελίας.

Δημ. Παπαδημούλης: Έκθετοι η κυβέρνηση της ΝΔ και η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ απέναντι σε πρακτικές κακοδιαχείρισης και σπατάλης δημοσίου χρήματος. Αντί να σιωπούν, οφείλουν να δώσουν καθαρές και πειστικές απαντήσεις.

Απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, σχετικά με την απόσυρση της καταγγελίας για απαγορευμένες κρατικές ενισχύσεις, ύψους άνω των 125 εκ. ευρώ, στον ΟΑΣΘ, έδωσε η Κομισιόν δια της Εκτελεστικής Αντιπροέδρου της M. Βεστάγκερ, αρμόδιας για θέματα ανταγωνισμού.

Στην απάντησή της, η Κομισιόν έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η απόσυρση της καταγγελίας έγινε κατόπιν αιτήματος της νέας, διορισμένης από τη ΝΔ διοίκησης, η οποία ανέλαβε τον Αύγουστο του 2019 τις τύχες του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Συγκεκριμένα, «η καταγγελία αποσύρθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2019» αναφέρει η Κομισιόν, προσθέτοντας πως «δεν υπάρχει ειδική διαδικαστική απαίτηση εκτός από τη γραπτή δήλωση ότι ο καταγγέλλων απέσυρε την καταγγελία. Επίσης, δεν υπάρχει διαδικαστική υποχρέωση από τον καταγγέλλοντα να εξηγήσει τους λόγους της απόσυρσης».

 

Σημειώνεται πως η καταγγελία εκ του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΘ, που λειτούργησε ως φορέας της εκκαθάρισής του, βρισκόταν στα χέρια της Κομισιόν από τον Ιούνιο του 2019.

Τέλος, η Κομισιόν αναφέρεται στο δικαίωμά της -όπως ορίζεται στο Άρθρο 12 (παράγραφος 1) του Κανονισμού- να παρέμβει ανά πάσα στιγμή, παίρνοντας πρωτοβουλίες για την εξέταση και διερεύνηση πληροφοριών που σχετίζονται με την συγκεκριμένη υπόθεση.

 

Για την απάντηση που έδωσε η Κομισιόν, ο Δημ. Παπαδημούλης δήλωσε τα εξής:

«Η απάντηση της Κομισιόν εκθέτει την κυβέρνηση της ΝΔ και τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ. Γιατί όχι μόνο δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον για τη διερεύνηση της καταγγελίας, αλλά μεθόδευσαν την απόσυρσή της. Έως ότου δώσουν πειστικές και καθαρές απαντήσεις, η κυβέρνηση της ΝΔ και η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ παραμένουν υπόλογοι για την συγκάλυψη πρακτικών κακοδιαχείρισης και σπατάλης του δημοσίου χρήματος. Οφείλουν να πάρουν θέση και να μην υπεκφεύγουν δια της σιωπής».

 

Ακολουθούν πλήρεις η ερώτηση και η απάντηση:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-000475/2020 προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού

DimitriosPapadimoulis

Θέμα: Απόσυρση καταγγελίας για παράνομες κρατικές ενισχύσεις στον ΟΑΣΘ

Με την υπ’ αριθμ. E-003361-19 ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης[ [1] ], σας κάλεσα να απαντήσετε σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνηση καταγγελίας που υπέβαλαν στις 12.6.2019 οι τότε εκκαθαριστές του ΟΑΣΘ για απαγορευμένες κρατικές ενισχύσεις ύψους άνω των 125 εκ. ευρώ, τις οποίες εισέπραξαν οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ από 1.1.2010 έως 25.7.2017, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4482/2017.

Στις 17.1.2020, η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Vestager απάντησε αυτολεξεί ότι: «Οι υπηρεσίες της Επιτροπής έλαβαν όντως καταγγελία που αφορά τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Ωστόσο, η καταγγελία αυτή έχει εν τω μεταξύ αποσυρθεί.»[ [2] ]

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Πότε, από ποιον, με ποιον τρόπο και για ποιους λόγους αποσύρθηκε η καταγγελία;

2. Διέκοψε η υποβολή της καταγγελίας που εν των μεταξύ αποσύρθηκε την προβλεπόμενη δεκαετή παραγραφή για την ανάκτηση των επίμαχων ενισχύσεων[ [3] ] ή η παραγραφή έχει ήδη αρχίσει να συμπληρώνεται;

3. Θα προχωρήσει η Επιτροπή αυτεπαγγέλτως, όπως έχει την εξουσία[ [4] ], στην έρευνα των πληροφοριών που περιέχονται στην αποσυρθείσα καταγγελία;

 

Απάντηση της εκτελεστικής αντιπροέδρου κας Βεστάγκερ, εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (29.4.2020)

1. Η καταγγελία αποσύρθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2019 από τον καταγγέλλοντα. Δεν υπάρχει ειδική διαδικαστική απαίτηση εκτός από γραπτή δήλωση ότι ο καταγγέλλων απέσυρε την καταγγελία. Επίσης, δεν υπάρχει διαδικαστική υποχρέωση για τον καταγγέλλοντα να εξηγήσει τους λόγους της απόσυρσης. Η Επιτροπή δεν μπορεί να αποκαλύψει την ταυτότητα του καταγγέλλοντος ούτε να σχολιάσει τους λόγους για τους οποίους ο καταγγέλλων απέσυρε την καταγγελία.

2. Η Επιτροπή δεν έχει τοποθετηθεί σχετικά με το κατά πόσον τα μέτρα που σχετίζονται με την καταγγελία συνιστούν κρατική ενίσχυση βάσει του άρθρου 107 παράγραφος 1 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως εκ τούτου, δεν είναι απαραίτητο να αξιολογήσει η Επιτροπή κατά πόσον ισχύει η προθεσμία παραγραφής για την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων βάσει του άρθρου 17 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589.

3. Σύμφωνα με το άρθρο 12 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589, η Επιτροπή μπορεί, με δική της πρωτοβουλία, να εξετάσει πληροφορίες σχετικά με εικαζόμενη παράνομη ενίσχυση από οποιαδήποτε πηγή. Η Επιτροπή μπορεί να ασκήσει το προνόμιο αυτό ανά πάσα στιγμή.

 

[1] https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2019-003361_EL.html

[2] https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2019-003361-ASW_EL.html

[3] Άρθρο 17 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589, ΕΕ L 248 της 24.9.2015, σ. 9–29.

[4] Άρθρο 12 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589, ΕΕ L 248 της 24.9.2015, σ. 9–29.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ