ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

05/05/2020

Ερώτηση 48 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα της την ανάκληση των οδηγιών του ΕΟΔΥ για την αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο και αντικατάστασή τους από οδηγίες του ΥΠΑΙΘ

Ερώτηση 48 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με θέμα της την ανάκληση των οδηγιών του ΕΟΔΥ για την αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο και αντικατάστασή τους από οδηγίες του ΥΠΑΙΘ



Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 48 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα της την ανάκληση των οδηγιών του ΕΟΔΥ για την αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο και αντικατάστασή τους από οδηγίες του ΥΠΑΙΘ. Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν τις δικαιολογημένες αντιδράσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στο άνοιγμα των σχολείων μιας και η απόφαση στερείται «επιστημονικής ομοφωνίας».

Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ στις 2 Μαΐου 2020 όριζαν την αναλογία ατόμων και τετραγωνικών για τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και τα φροντιστήρια η αναλογία ορίστηκε σε 1 άτομο ανά 7m2. Ωστόσο, το μεσημέρι της Κυριακής και στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ έγινε ανάκληση μέρους των οδηγιών, διαγράφοντας την παραπάνω αναλογία. Στο αντίστοιχο πεδίο αναγράφεται πλέον «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων».

Η εσπευσμένη και εν κρυπτώ τροποποίηση είναι σαφές πως οφείλεται στο απλούστατο γεγονός, ότι με 7 τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή δεν επιτυγχάνεται (στην συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών τάξεων), ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη, που έχει ήδη ανακοινωθεί από το υπουργείο και θα καθιστούσε το άνοιγμα το σχολείων τεχνικά λειτουργικό, με βάση τη διαθεσιμότητα αιθουσών και εκπαιδευτικών. Και την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμάνεας δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι «δεν σημαίνει ότι με ένα κρούσμα θα κλείνουμε ένα ολόκληρο σχολείο»[1].

 

Ρωτούν, λοιπόν, την Υπουργό:

1. Με βάση ποια επιστημονικά κριτήρια και τη γνώμη ποιων ειδικών διαπιστώθηκε ότι η αρχική αναλογία των 7m2 που όριζε ο ΕΟΔΥ ανά μαθητή ήταν λανθασμένη και συνεπώς αναγκαίο να ανακληθεί/τροποποιηθεί;

2. Στη βάση ποιων επιστημονικών κριτηρίων και με βάση τη γνώμη ποιων ειδικών θα καθοριστεί τυχόν νεότερη αναλογία από το υπουργείο Παιδείας, που ενδέχεται να καταλήγει σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων σε κάθε τάξη; Συμβουλεύεται άλλους ειδικούς το υπουργείο από τον ΕΟΔΥ;

3. Προτίθεται να διατηρεί σε λειτουργία σχολεία, στα οποία έχει εμφανιστεί κρούσμα σε κάποιον ή κάποιαν μαθητή ή εκπαιδευτικό και τα μέλη της οικογένειάς τους; Με ποια συγκεκριμένα μέτρα θα αντιδρά προστατεύοντας την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας σ` αυτές τις περιπτώσεις;


[1] ΣΚΑΪ, 04-05-2020

 

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ανάκληση οδηγιών του ΕΟΔΥ για την αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο και αντικατάστασή τους από οδηγίες του ΥΠΑΙΘ»

Η απόφαση της κυβέρνησης για άνοιγμα των σχολείων εν μέσω της πανδημίας του νέου κορονοϊού συνοδεύεται από έντονες και δικαιολογημένες αντιδράσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Η απόφαση στερείται «επιστημονικής ομοφωνίας», καθώς πολλοί ειδικοί επιστήμονες έχουν εκφράσει διαφωνίες ή σοβαρές επιφυλάξεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΕΟΔΥ εξέδωσε στις 2 Μαΐου 2020 οδηγίες ορίζοντας την αναλογία ατόμων και τετραγωνικών μέτρων σε καταστήματα, γραφεία, χώρους λατρείας, και σχολεία1,2. Πιο ειδικά για τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και τα φροντιστήρια η αναλογία ορίστηκε σε 1 άτομο ανά 7m2. Ωστόσο, το μεσημέρι της Κυριακής και στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ έγινε ανάκληση μέρους των οδηγιών, διαγράφοντας την παραπάνω αναλογία. Στο αντίστοιχο πεδίο αναγράφεται πλέον «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων».

Η εσπευσμένη και εν κρυπτώ τροποποίηση είναι σαφές πως οφείλεται στο απλούστατο γεγονός, ότι με 7 τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή δεν επιτυγχάνεται (στην συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών τάξεων), ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη, που έχει ήδη ανακοινωθεί από το υπουργείου και θα καθιστούσε το άνοιγμα το σχολείων τεχνικά λειτουργικό, με βάση τη διαθεσιμότητα αιθουσών και εκπαιδευτικών. Διαπιστώνει συνεπώς κανείς ότι η επίκληση της γνώμης των ειδικών κατά την κυβέρνηση, τελειώνει εκεί που αρχίζουν οι ανάγκες της επικοινωνιακής «επιστροφής στην κανονικότητα», όπως επαναλαμβάνει μονότονα σε όλα τα ΜΜΕ η υπουργός Παιδείας.

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμάνεας δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι «δεν σημαίνει ότι με ένα κρούσμα θα κλείνουμε ένα ολόκληρο σχολείο»3.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Με βάση ποια επιστημονικά κριτήρια και τη γνώμη ποιων ειδικών διαπιστώθηκε ότι η αρχική αναλογία των 7m2 που όριζε ο ΕΟΔΥ ανά μαθητή ήταν λανθασμένη και συνεπώς αναγκαίο να ανακληθεί/τροποποιηθεί;

2. Στη βάση ποιων επιστημονικών κριτηρίων και με βάση τη γνώμη ποιων ειδικών θα καθοριστεί τυχόν νεότερη αναλογία από το υπουργείο Παιδείας, που ενδέχεται να καταλήγει σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων σε κάθε τάξη; Συμβουλεύεται άλλους ειδικούς το υπουργείο από τον ΕΟΔΥ;

3. Προτίθεται να διατηρεί σε λειτουργία σχολεία, στα οποία έχει εμφανιστεί κρούσμα σε κάποιον ή κάποιαν μαθητή ή εκπαιδευτικό και τα μέλη της οικογένειάς τους; Με ποια συγκεκριμένα μέτρα θα αντιδρά προστατεύοντας την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας σ’ αυτές τις περιπτώσεις;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Φίλης Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Λευτέρης
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βερναρδάκης Χριστόφορος
Γεροβασίλη Όλγα
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιότης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραΐτης Θάνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη
Πολάκης Παύλος
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτσης Αλέξανδρος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ