ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

06/05/2020

Π. Πέρκα: Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στο βωμό της εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων

Π. Πέρκα: Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στο βωμό της εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων



Δήλωση της αναπληρώτριας τομεάρχη Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Φλώρινας

Από τις πρώτες μέρες της ανάληψης της εξουσίας από τη ΝΔ και όσον αφορά στις πολύπαθες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, έγινε αντιληπτό ότι η Κυβέρνηση, στην καλύτερη περίπτωση δεν έχει κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο και κινείται χωρίς στρατηγική και πυξίδα, ενώ στη χειρότερη επιλέγει την επιστροφή στο παρελθόν της κακοδιαχείρισης, της διαφθοράς και της εξυπηρέτησης συμφερόντων.

Τις τελευταίες μέρες, με τις εξελίξεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ, καταλήγουμε με βεβαιότητα στη δεύτερη εκδοχή.

Σχετικά με το Μετρό, το πρόσφατο αίτημα του εργολάβου για αποζημίωση είχε ήδη προδικάσει ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών από το Σεπτέμβριο, όταν σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης, κατέθετε στη Βουλή επιστολή της κατασκευάστριας εταιρίας που ανέφερε ότι «το χρονοδιάγραμμα του έργου έχει τιναχθεί στον αέρα», ενώ ήταν η ίδια εταιρία που δυο μήνες πριν την επιστολή τόνιζε ότι το έργο είναι εντός χρονοδιαγράμματος. Ήδη από τότε είχαμε εκφράσει τη βεβαιότητά μας ότι ένα τέτοιο αίτημα δε θα αργήσει να έρθει. Δε μας προκαλεί λοιπόν καμιά έκπληξη η τωρινή αξίωση του αναδόχου για αποζημιώσεις της τάξης των 50 εκ. ευρώ, η οποία φοβόμαστε ότι δε θα είναι η τελευταία.

Και όλα αυτά, χωρίς να αναφερθούμε καν στην περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου, για την οποία ο ανάδοχος προβλέπει νέες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα «με απροσδιόριστο κόστος και χρόνο ολοκλήρωσης», ενώ δεν αποκλείει το γεγονός το μετρό να λειτουργήσει χωρίς το συγκεκριμένο σταθμό για κάποιο διάστημα, μέχρι την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Υπάρχει δηλαδή σοβαρή πιθανότητα, η Κυβέρνηση της ΝΔ να έκανε άνω-κάτω το σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ για in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων, να μετέθεσε το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου από το 2020 στις καλένδες του 2023, να πέταξε μελέτες και έργα αξίας 5 εκ. ευρώ, όλα με το πρόσχημα να λειτουργήσει ενιαίο το Μετρό και τελικά να καταλήξει με το «κολοβό» κατά τον κ. Καραμανλή Μετρό του ΣΥΡΙΖΑ!

Αναφορικά με τα λεωφορεία της πόλης, η επιστροφή στον παλιό, αμαρτωλό ΟΑΣΘ είναι πλεόν γεγονός. Η επίσημη απάντηση της Κομισιόν σε σχετική ερώτηση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Προοδευτικής Συμμαχίας, Δημήτρη Παπαδημούλη είναι σαφής και ξεκαθαρίζει ότι η διορισμένη από τη ΝΔ διοίκηση του ΟΑΣΘ ήταν αυτή που απέσυρε την καταγγελία του προηγούμενου ΔΣ του Οργανισμού για παράνομες κρατικές ενισχύσεις 125 εκ. ευρώ. Γιατί έσπευσε η διοίκηση του ΟΑΣΘ να αποσύρει τη συγκεκριμένη καταγγελία, αν πίσω από αυτό δεν κρύβεται άλλο ένα deal της Κυβέρνησης με το προηγούμενο φαύλο καθεστώς του ΟΑΣΘ, με σκοπό την απόκρυψη της κακοδιαχείρισης που εξαιτίας της επιβαρύνθηκε τόσο πολύ το Ελληνικό Δημόσιο και ο Ελληνικός λαός;

 

Παράλληλα κι ενώ, παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα παροχής συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, με την κατάσταση να περιγράφεται ως τραγική, Κυβέρνηση και Δήμος «πανηγυρίζουν» για την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων από το δεύτερο για παραχώρηση στον ΟΑΣΘ, τη στιγμή που τίθενται μια σειρά από ερωτήματα, όπως για παράδειγμα:

- Τα λεωφορεία είναι πετρελαιοκίνητα και αυτά σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Νόρμες θα πρέπει σιγά - σιγά να αποσυρθούν.

- Είναι δίπορτα και όχι τρίπορτα, όπως είναι οι προδιαγραφές που υπάρχουν για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης.

- Είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν έχουν εγγύηση καλής λειτουργίας.

- Είναι επίσης αμφίβολο αν αυτή τη στιγμή η πόλη χρειάζεται λεωφορεία 10ετίας, ενώ υπό άλλες συνθήκες η Θεσσαλονίκη θα είχε 350 νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, αν η ΝΔ δεν είχε επιλέξει να μη συνεχίσει το διαγωνισμό που είχε ξεκινήσει επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

 

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε ότι η αγορά των συγκεκριμένων λεωφορείων σύμφωνα με δημοσιεύματα θα κοστίσει 11.500 ευρώ ανά λεωφορείο, ενώ στο παρελθόν ο ΟΑΣΘ πούλησε 317 λεωφορεία 12ετίας προς 1.450 ευρώ κατά μέσο όρο το καθένα, καταλαβαίνει κανείς ότι «αγοράζουμε ακριβά και πουλάμε φτηνά». Και βεβαίως επιβεβαιώνει ότι η οποιαδήποτε αναφορά της Κυβέρνησης σε περιβαλλοντική πολιτική έχει μόνο φιλολογική αξία.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ