ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

12/05/2020

Α. Βαγενά: Η τυχόν ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες θα αλλοιώσει ριζικά τη συμπεριφορά τόσο των παιδιών όσο και των δασκάλων

Α. Βαγενά: Η τυχόν ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες θα αλλοιώσει ριζικά τη συμπεριφορά τόσο των παιδιών όσο και των δασκάλων



«Τοποθέτηση της Άννας Βαγενά για την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες»

Ως μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, θα ήθελα να τοποθετηθώ σχετικά με την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες.

Η τροπολογία αυτή έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και από όλη την κοινωνία. Συγκεκριμένα, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, εκατοντάδες Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και ηλεκτρονικό ψήφισμα που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και έχει ήδη συγκεντρώσει δεκάδες χιλιάδες υπογραφές πολιτών, αντιτίθενται σφοδρά στην εφαρμογή της εν λόγω διάταξης, που χαρακτηριστικά αποκαλείται από πολλούς «ο Μεγάλος Αδελφός στην τάξη».
Η διδασκαλία μέσα στη σχολική τάξη είναι μία διαδικασία ευαίσθητη και ιερή. Ο δάσκαλος καλείται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις εκείνες, που θα διαμορφώσουν για τα παιδιά ένα περιβάλλον ασφάλειας. Χρειάζεται υπομονή και τέχνη από τον δάσκαλο και τη δασκάλα για να δώσουν χώρο στα παιδιά να τολμήσουν να εκφραστούν, να σκεφτούν, να γελάσουν, να θυμώσουν, να αναπτύξουν μεταξύ τους σχέσεις κατανόησης και συνεργασίας και κυρίως να μην φοβούνται να κάνουν λάθος.Αυτό το περιβάλλον είναι το Α και το Ω για μία γόνιμη εμπειρία εκμάθησης για τα παιδιά.
Νομίσαμε ότι οι η εποχή που καλούμασταν ως παιδιά να κατανοήσουμε το μάθημα υπό το κράτος του φόβου είχε περάσει ανεπιστρεπτί. Μπορεί τώρα ο φόβος να μην είναι για το παιδί εάν σε περίπτωση που κάνει λάθος θα φάει σφαλιάρα, όμως, ο φόβος, εάν τυχόν ισχύσει αυτό το ανάλγητο μέτρο και μπουν οι κάμερες στα σχολεία, ο φόβος θα είναι εκεί, θα είναι κραταιός και θα είναι ο «ελέφαντας μέσα στο δωμάτιο». Γιατί ο φόβος της έκθεσης, ειδικά της δημόσιας έκθεσης και μάλιστα με το ενδεχόμενο ενός λάθους, μπορεί να βιωθεί από μία παιδική ψυχή με την ίδια σφοδρότητα που βίωναν κάποτε τα παιδιά όταν έτρωγαν σφαλιάρα επειδή ξέχασαν το κρατούμενο στη διαίρεση.
Είναι προφανές ότι η τυχόν ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες θα αλλοιώσει ριζικά τη συμπεριφορά τόσο των παιδιών όσο και των δασκάλων. Δεν χρειάζεται να έχει κάνει κανείς σχετικές σπουδές για να γνωρίζει τη στοιχειώδη παιδαγωγική αρχή ότι δεν είναι κακό να κάνει κάποιος λάθος. Γιατί από τα λάθη μαθαίνουμε. Θα πρότεινα, λοιπόν, η κυβέρνηση να δώσει ένα γενναίο παιδαγωγικό παράδειγμα, να παραδεχτεί ότι έκανε ένα λάθος και να αποσύρει αμέσως την αναχρονιστική και αντιπαιδαγωγική αυτή τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ