ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

18/05/2020

Ν. Ηγουμενίδης: Να προστατευθούν και να ενισχυθούν οι στόχοι του δημόσιου Νηπιαγωγείου - Όχι το αντίθετο

Ν. Ηγουμενίδης: Να προστατευθούν και να ενισχυθούν οι στόχοι του δημόσιου Νηπιαγωγείου - Όχι το αντίθετο



Σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μέσα στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε εν μέσω πανδημίας και σε μια διαβούλευση-εξπρές η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιχειρείται να τροποποιηθούν και οι βασικοί στόχοι της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Μεταξύ άλλων:

Επιχειρείται, με ψευδεπίγραφο τρόπο, να δοθεί η εντύπωση στους γονείς για δήθεν «εμπλουτισμό» του προγράμματος του Νηπιαγωγείου με την προσθήκη εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας. Το «εγχείρημα» αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον βασικό στόχο της διετούς φοίτησης στην Προσχολική Εκπαίδευση που είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων αναδυόμενου γραμματισμού, ο οποίος θέτει τις βάσεις για τη μετέπειτα συστηματική διδασκαλία της γλώσσας (και της δεύτερης/ξένης γλώσσας) στο Δημοτικό Σχολείο.

Είναι ενδεικτικό ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνει να μη λαμβάνει υπόψη της ότι στο Νηπιαγωγείο γίνεται η πρώιμη ανίχνευση πιθανών μαθησιακών δυσκολιών, προβλημάτων συμπεριφοράς και προβλημάτων λόγου, με στόχο την έγκαιρη παρέμβαση και αντιμετώπισή τους. Και βέβαια δεν κάνει καμία κίνηση για αυτό που έχει πραγματικά ανάγκη το δημόσιο Νηπιαγωγείο σε αυτή την κατεύθυνση: Δηλαδή την πρόσληψη Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής, Λογοθεραπευτών, Ψυχολόγων και βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, τραπεζοκόμους).

Αγνοεί επιδεικτικά ότι στο δημόσιο Νηπιαγωγείο φοιτούν κάθε χρόνο χιλιάδες δίγλωσσα παιδιά, χωρίς να λαμβάνει καμία απολύτως μέριμνα για την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών αυτών, μέσω τη δημιουργίας ενός εκπαιδευτικού-μαθησιακού περιβάλλοντος που να ενισχύει τον διγραμματισμό και την πολιτιστική τους ταυτότητα.
Δεν αγγίζει το γεγονός ότι πολλά δημόσια Νηπιαγωγεία στεγάζονται σήμερα σε χώρους που είναι ήδη προβληματικοί για την ασφάλεια μαθητών. Ανάμεσα σε άλλα, αυξάνεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στους 16 μαθητές και ο μέγιστος στους 26 μαθητές. Αυτό πρακτικά θα οδηγήσει σε συνενώσεις τμημάτων και σε κλείσιμο πολλών σχολικών μονάδων της χώρας μας. Είναι προφανές ότι αυτό συνεπάγεται την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ενώ, επιδεινώνει τις υγειονομικές συνθήκες λειτουργίας του σχολείου και δυσκολεύει σημαντικά την τήρηση των κανόνων υγιεινής.

Τέλος, το Υπουργείο Παιδείας δεν προχωράει στην πραγματοποίηση των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Αξίζει να σημειώσω πως μόνο στην Προσχολική Εκπαίδευση προσλήφθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά 3.200 αναπληρωτές Νηπιαγωγοί, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη μόνιμων διορισμών.

Είναι προφανές ότι χρειάζεται να νομοθετήσουμε όχι με γνώμονα τη δημιουργία εντυπώσεων και τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά για να προστατευθούν οι στόχοι και η φιλοσοφία της. Χρειάζεται να στηρίξουμε ένα καλύτερο δημόσιο Νηπιαγωγείο».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ