ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

22/05/2020

Αλ. Μεϊκόπουλος: Σε εξαιρετικά δύσκολη θέση οι Ξενοδόχοι Μαγνησίας

Αλ. Μεϊκόπουλος: Σε εξαιρετικά δύσκολη θέση οι Ξενοδόχοι Μαγνησίας



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Σε εξαιρετικά δύσκολη θέση οι Ξενοδόχοι Μαγνησίας

Η Μαγνησία, εξαιτίας του φυσικού της κάλλους, αποτελεί παραδοσιακά πόλο έλξης τουριστών τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό. Η τοπική οικονομία της περιοχής στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στο τουριστικό της προϊόν.

Η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού (Covid-19) και τα ακόλουθα μέτρα που ελήφθησαν για την προστασία της δημόσιας υγείας, έπληξαν σημαντικά τον τουρισμό της χώρας μας. Αυτή τη στιγμή οι ξενοδόχοι της Μαγνησίας, εκτός από την ακύρωση των τουριστικών επισκέψεων και τη μείωση της τουριστικής σεζόν, έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα.

Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας και τον τοπικό τύπο, διαμάχη έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε γνωστή διαδικτυακή πλατφόρμα για τη διευκόλυνση κρατήσεων σε ξενοδοχεία και λοιπά τουριστικά καταλύματα και στους ξενοδόχους της Μαγνησίας με τους οποίους συνεργάζεται, καθώς η διαδικτυακή πλατφόρμα ουσιαστικά επιβάλλει στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να αποζημιώνουν όσους πελάτες έχουν ακυρώσει τις κρατήσεις τους, αλλιώς τους τιμολογεί. 

Το ζήτημα αφορά μεγάλο αριθμό τουριστικών καταλυμάτων τόσο στην ηπειρωτική Μαγνησία όσο και στις Βόρειες Σποράδες και οι ξενοδόχοι ανησυχούν δικαιολογημένα. Η διαδικτυακή πλατφόρμα ουσιαστικά κάνει χρήση ενός συγκεκριμένου όρου που υπάρχει στις συμβάσεις που έχει υπογράψει με τα τουριστικά καταλύματα για «τις συνθήκες ανωτέρας βίας» (Force majeure).

Σύμφωνα με την ερμηνεία του όρου αυτού από τους εκπροσώπους της διαδικτυακής πλατφόρμας, οι ξενοδόχοι υποχρεούνται να αποζημιώνουν εντός πενθημέρου όσους ακύρωσαν τις κρατήσεις τους λόγω της έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού. Σε διαφορετική περίπτωση θα το πράττει εκείνη, τιμολογώντας στη συνέχεια τα τουριστικά καταλύματα με τα αντίστοιχα ποσά.
Με βάση την πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (14/04/2020) για τις συνέπειες στον τουρισμό από τον κορωνοϊό, προβλέπεται ότι εάν κατόπιν της καταγγελίας, η τουριστική επιχείρηση υποχρεούται να επιστρέψει στον πελάτη οποιοδήποτε ποσό που ο πελάτης έχει καταβάλει ως προκαταβολή, εγγύηση, αρραβώνα, μερική ή ολική εξόφληση ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή για την εκτέλεση της σύμβασης, η τουριστική επιχείρηση δύναται, να προσφέρει στον πελάτη αντί της επιστροφής χρημάτων ισόποσο πιστωτικό σημείωμα ισχύος δεκαοκτώ μηνών (voucher) από την ημερομηνία έκδοσής του.

Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου Μαγνησίας, τα άμεσα πληττόμενα από την πρακτική αυτή της διαδικτυακής πλατφόρμας είναι τα μικρά τουριστικά καταλύματα, καθώς αυτά συνεργάζονται πιο στενά και εξαρτούν μεγάλο αριθμό των κρατήσεων τους από αυτή. Οι μεγαλύτερες ξενοδοχειακές μονάδες έχουν απ’ ευθείας συμβόλαια με τουριστικά γραφεία και δεν επηρεάζονται σε τόσο μεγάλο βαθμό.

Επειδή, η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού (Covid-19) και τα ακόλουθα μέτρα που ελήφθησαν για την προστασία της δημόσιας υγείας έπληξαν σημαντικά τον τουρισμό της χώρας μας.

Επειδή, η προσφάτως εκδοθείσα ΠΝΠ που παρέχει τη δυνατότητα στον πελάτη αντί της επιστροφής χρημάτων της προκαταβολής, να κάνει χρήση ισόποσου πιστωτικού σημειώματος ισχύος δεκαοκτώ μηνών (voucher), δεν μπορεί να συμβάλλει στη στήριξη του ελληνικού τουρισμού αν τελικά τα τουριστικά καταλύματα δεν έχουν επιβιώσει λόγω των ασφυκτικών οικονομικών τους υποχρεώσεων.

Επειδή, τα άμεσα πληττόμενα από την πρακτική αυτή της διαδικτυακής πλατφόρμας είναι τα μικρά τουριστικά καταλύματα, καθώς είναι αυτά συνεργάζονται πιο στενά και εξαρτούν μεγάλο αριθμό των κρατήσεων τους από αυτή.

Επειδή, η τοπική οικονομία της Μαγνησίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τουριστικό της προϊόν.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πώς προτίθεται να παρέμβει, ώστε να προστατεύσει τους Έλληνες ξενοδόχους και ειδικά τους ιδιοκτήτες μικρών τουριστικών καταλυμάτων από τις εκβιαστικές πολιτικές των διαδικτυακών πλατφορμών κρατήσεων;

2. Πώς προτίθεται να παρέμβει, ώστε να ενισχύσει έμπρακτα τους ξενοδόχους και να εξασφαλίσει με τα ανάλογα μέτρα τη σε κάθε περίπτωση οικονομική τους επιβίωση, για να μπορέσουν να έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν στους πελάτες που ακύρωσαν τις κρατήσεις τους λόγω κορωνοϊού, να επιλέξουν μεταξύ της επιστροφής της προκαταβολής που έχουν καταβάλλει και της χρήσης ισόποσου πιστωτικού σημειώματος ισχύος δεκαοκτώ μηνών (voucher);

Ο ερωτών βουλευτής

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ