ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/05/2020

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της Ν.Ε. Ανασυγκρότησης Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ για την διαδικτυακή εκδήλωση – συζήτηση «ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση»

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της Ν.Ε. Ανασυγκρότησης Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ για την διαδικτυακή εκδήλωση – συζήτηση «ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση»



Την Τετάρτη 27-5-2020 και ώρα 20:00 πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή συζήτηση «ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση», που διοργανώθηκε από το Τμήμα Παιδείας της Ν.Ε. Ανασυγκρότησης Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, που προβλήθηκε σε ζωντανή σύνδεση από τη σελίδα στο Facebook του ΣΥΡΙΖΑ ΑΧΑΪΑΣ (https://www.facebook.com/syrizaaxaias)

Η συζήτηση ξεκίνησε με την εισήγηση της Μερόπης Τζούφη, Αναπληρώτρια Τομεάρχης Παιδείας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υφυπουργό Παιδείας και ακολούθησαν ο Δημήτρης Μπαξεβανάκης, εκπαιδευτικός και πρώην Υφυπουργός Παιδείας και ο Παντελής Κυπριανός, πανεπιστημιακός και πρώην Πρόεδρος της ΑΔΙΠ. Ακολούθησαν παρεμβάσεις από τους Βουλευτές Αχαΐας και συγκεκριμένα τη Σία Αναγνωστοπούλου, πρώην Αναπληρώτρια Υπουργό Παιδείας και τον Κώστα Μάρκου, μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Το συντονισμό της συζήτησης, που ακολούθησε, είχε αναλάβει ο Δημοσθένης Παπασταμόπουλος ο συντονιστής του Τμήματος Παιδείας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ.

Στη συζήτηση που διήρκεσε σχεδόν τρείς ώρες έλαβαν μέρος εκπαιδευτικοί από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πανεπιστημιακοί, συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί τόσο από το χώρο των δημόσιων όσο και των ιδιωτικών σχολείων.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώθηκαν και εκφράστηκαν απόψεις τόσο από τους.ις ομιλητές.τριες αλλά και όσους και όσες προχώρησαν σε παρεμβάσεις στο πλαίσιο του διαλόγου οι οποίες φώτισαν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο το τι έχει συμβεί στο χώρο της Παιδείας το διάστημα διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και κυρίως ποιο είναι το νέο τοπίο που διαμορφώνεται με το πολυνομοσχέδιο. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ένα βαθιά ταξικό πολυνομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και αποπνέει το πνεύμα του σκληρού νεοφιλελευθερισμού που η κυβέρνηση θέλει να επιβάλλει στο χώρο της Παιδείας. Περιέχει αμφιλεγόμενες, νεοσυντηρητικές και νεοφιλελεύθερες διατάξεις που επιδιώκουν να επιστρέψει η εκπαίδευση πίσω στο 2014, εκεί που άφησε το νήμα της διακυβέρνησης η ΝΔ, εκφράζοντας την αγωνία της Δεξιάς να ξηλώσει το μεταρρυθμιστικό έργο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με το οποίο κατάφερε να ενισχύσει τον δημόσιο χαρακτήρα της. Στο βάθος του σχεδίου τους είναι το σχολείο της Αγοράς, ένα σχολείο των αποκλεισμών και των ταξικών φραγμών.

Από την αρχή της διακυβέρνησης της η ΝΔ και η Υπουργός Παιδείας προχώρησαν σε μια σειρά ενεργειών που στόχο είχαν δύο πράγματα, την ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και την ενίσχυση του αυταρχισμού και της ρήξης με το δημοκρατικό χαρακτήρα της Παιδείας. Από τις πρώτες ενέργειες τους ήταν η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, η κατάργηση μια σειράς θεσμοθετημένων πανεπιστημιακών τμημάτων με αποκορύφωμα για την περιοχής μας τη Νομική Πατρών, η κατάργηση των διετών επαγγελματικών προγραμμάτων των πανεπιστημίων και συνεχίζουν με την αλλαγή του τρόπου εκλογής των πρυτανικών αρχών, ο οποίος επιδιώκει μια ρωγμή στην πανεπιστημιακή κοινότητα στην έννοια της συλλογικότητας στο χώρο των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.

Θεώρησαν ότι η πανδημία τους έδινε την χρυσή ευκαιρία να περάσουν με τις λιγότερες αντιδράσεις το σχέδιο της απορρύθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των γονέων τους ανάγκασαν να υποχωρήσουν για ορισμένες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου. Γεγονός που αναδεικνύει το πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν στη διαμόρφωση πολιτικών οι κινητοποιήσεις των πολιτών και θα πρέπει να συνεχισθούν μέχρι την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ