ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

03/06/2020

Ρ. Χρηστίδου: Το νομοσχέδιο συνιστά άλωση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και βαθαίνει τις μορφωτικές ανισότητες μεταξύ των παιδιών - βίντεο

Ρ. Χρηστίδου: Το νομοσχέδιο συνιστά άλωση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και βαθαίνει τις μορφωτικές ανισότητες μεταξύ των παιδιών - βίντεο



Σημεία παρέμβασης της βουλεύτριας Νότιου Τομέα Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ στην συζήτηση κατ’ άρθρο για το ν/σ της Παιδείας

 

Στην τοποθέτησή της στη χθεσινή κατ’ άρθρον συζήτηση για το νομοσχέδιο «Αναβάθμιση της παιδείας και άλλες διατάξεις», η βουλεύτρια του Β3 Νότιου Τομέα Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, ανέφερε ότι η επαναφορά της διαγωγής μας πάει πίσω σε σκοτεινές περιόδους της ελληνικής κοινωνίας και σίγουρα δεν προάγει τη σύγχρονη παιδεία. Το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται να διορθώσει συμπεριφορές ή τα αίτια που τις προκαλούν αλλά απλώς να τιμωρήσει και έτσι επαναφέρει τη διαγωγή, υπογράμμισε. Για την κατάργηση της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα στις εισαγωγικές αναρωτήθηκε: «Έτσι θα εκσυγχρονιστεί η παιδεία μας; Καταργώντας το μάθημα που μπορεί να «τσιγκλήσει» τα παιδιά να βάλουν τις γνώσεις τους σε εφαρμογή στις εξελίξεις γύρω τους, να σκεφτούν σε ένα δεύτερο επίπεδο, να αποκτήσουν αυτό που λέμε, κριτική σκέψη; Δεν είναι «δεξιότητα» η ανάπτυξη της κρίσης των αυριανών ακαδημαϊκών πολιτών; Ή μήπως θεωρείτε και εσείς την Κοινωνιολογία αριστερή επιστήμη, που κάνει όσους τη σπουδάζουν να σκέφτονται παραπάνω από όσο «πρέπει»;»

Για την τράπεζα θεμάτων ανέφερε ότι θα «αυστηροποιήσει» το σχολείο περιορίζοντάς το στο ρόλο της προετοιμασίας για τις εξετάσεις μην αφήνοντας περιθώριο για τίποτε άλλο και θα ενισχύσει την παραπαιδεία, ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους μαθητές.

Για το σημαντικό θέμα των προτύπων αναφέρθηκε στη δημιουργία ουσιαστικά σχολείων δυο ταχυτήτων με τα παιδιά να έρχονται από πολύ τρυφερή ηλικία σε επαφή με τη βάσανο των εξετάσεων, την απογοήτευση και τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας: «Γιατί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι να κάνουμε δυο ταχυτήτων το δημόσιο σχολείο; Δε μας φτάνουν οι τόσες άλλες διακρίσεις που προσπαθεί να ξεπεράσει το σχολικό περιβάλλον, πρέπει να του φορτώσουμε και εμείς δικές του, εγγενείς;» Ανέφερε ότι το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης και απόδειξη είναι το άρθρο για την αύξηση των μαθητών ανά τάξη, ένα μέτρο που θα βλάψει το μάθημα και την απόδοση τόσο των παιδιών όσο και των δασκάλων, πολλά παιδιά θα αλλάξουν σχολεία επειδή θα «περισσεύουν», ενώ θα μειώσει και τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, αφού αυτός είναι άλλωστε και ο βασικός στόχος της ρύθμισης.

Η Ρ. Χρηστίδου χαρακτήρισε ως τεράστια αδικία το άρθρο για τα ξενόγλωσσα τμήματα των δημόσιων πανεπιστημίων, με το οποία δίνεται δυστυχώς η δυνατότητα να παρακαμφθεί στην πραγματικότητα το άρθρο 16.

Τέλος, για την παρατήρηση της υπουργού κ. Κεραμέως σχετικά με τη διαφωνία του ΣΥΡΙΖΑ επί του συγκεκριμένου ν/σ, ανέφερε τα εξής: «Οι ρυθμίσεις στις οποίες αναφέρεστε περί σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, περί θεματικών για τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα, περί των ερευνητικών εργασιών, οι ρυθμίσεις για τη καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού είναι μπαλώματα, που φέρνετε έχοντας προηγουμένως καταργήσει τον επιτυχημένο θεσμό της θεματικής βδομάδας που είχε φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ. Πρώτα γκρεμίζετε και μετά υπόσχεστε για το μέλλον. Θα το δούμε τι θα φέρετε και πότε θα το φέρετε, στην πράξη, και θα τα ξαναπούμε σε αυτήν την αίθουσα. Αλλά αφού σας ενόχλησε ότι διαφωνούμε στο 100% να το διορθώσω; διαφωνούμε στο 97,5 % του νομοσχεδίου σας. Αν αυτό σας ικανοποιεί, να συμφωνούμε στα της Παιδείας στο 2,5% των όσων νομοθετείτε, σας διαβεβαιώνω ότι εμάς μας θλίβει».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ