ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

09/06/2020

Χ. Μαμουλάκης: Το σχολείο που εσείς ονειρεύεστε είναι ανταγωνιστικό για τους μαθητές, τιμωρητικό για τους καθηγητές και ακριβό για τους γονείς - βίντεο

Χ. Μαμουλάκης: Το σχολείο που εσείς ονειρεύεστε είναι ανταγωνιστικό για τους μαθητές, τιμωρητικό για τους καθηγητές και ακριβό για τους γονείς - βίντεο



Τοποθέτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

«Το σχολείο που εσείς ονειρεύεστε είναι ανταγωνιστικό για τους μαθητές, τιμωρητικό για τους καθηγητές και ακριβό για τους γονείς», ανέφερε ο βουλευτής ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Παιδεία, το οποίο χαρακτήρισε «συντηρητικό και οπισθοδρομικό, που αντί να μας πηγαίνει έστω ένα βήμα εμπρός, μας πηγαίνει πολλά βήματα πίσω. Ένα νομοσχέδιο που κλείνει το μάτι στην παραπαιδεία και τα ιδιωτικά φροντιστήρια γιατί κατά βάθος η ΝΔ αποστρέφεται τη δημόσια παιδεία».

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής αναφέρθηκε στα εξής σημεία:

-«Οι ιδεολογικές μεροληψίες σας οδηγούν στα απαράδεκτα νομοθετήματα σας, ανάμεσα τους και το σημερινό. Αντικαθιστάτε το μάθημα της κοινωνιολογίας με αυτό των λατινικών για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Οι μαθητές δηλαδή που θέλουν να δώσουν εξετάσεις για να εισαχθούν σε σχολές κοινωνικών επιστημών θα πρέπει να εξεταστούν στα, άσχετα με το αντικείμενο τους, λατινικά».

-«Ποτέ δεν κρύψατε ότι αντιμετωπίζετε κομβικούς τομείς για την κοινωνική συνοχή, όπως η υγεία και η παιδεία, με ταξική μεροληψία. Έχετε επιδείξει μια ανερμάτιστη λατρεία για κάθε διαδικασία που παραπέμπει στον ανταγωνισμό και την αριστεία, έτσι όπως εσείς την αντιλαμβάνεστε.

Αυτές οι προθέσεις είναι προφανείς και στην απόφαση σας για την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (από 22 σε 25) που θα έχει και ως συνέπεια τη μείωση της πρόσληψης των αναπληρωτών καθηγητών. Είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα αποτύπωσης σε νούμερα της υποβάθμισης της παιδείας. Καθόλου τυχαία το νομοσχέδιο σας το έχουν υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και οι ιδιοκτήτες μεγάλων φροντιστηρίων».

-«Μια ακόμα απόδειξη είναι ότι ξεθάβετε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας την αναχρονιστική αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ενός μέτρου κατασταλτικού χαρακτήρα και κοινωνικού στιγματισμού. Όποιος δεν πληροί τα κριτήρια σας περί αριστείας, ας στιγματιστεί για πάντα. Αγνοείτε ακόμα και τη γνωμοδότηση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής όπου αναφέρεται ότι η επαναφορά αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια θέτει θέμα παραβίασης των προσωπικών δεδομένων. Μιλάτε για αναβάθμιση της εκπαίδευσης, επαναφέροντας αναχρονιστικές διατάξεις οι οποίες μόνο σκοπό έχουν την αστυνόμευση και την καλλιέργεια αισθήματος φόβου.

Αν θέλετε να βελτιωθεί η διαγωγή των παιδιών στα σχολεία, αυτό δεν γίνεται σίγουρα με τιμωρητικές μεθόδους.

Αλλά με προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Και σε αυτό, θα μας είχατε στο πλευρό σας. Θα είχατε εξασφαλισμένη την πολιτική συναίνεση. Αλλά αυτή η τολμηρή για εσάς απόφαση, εγκυμονεί έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο».

-«Σε μια αγαπημένη ταινία, που σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς έχετε δει, στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών», ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, υποδύεται έναν φωτισμένο, και αντικονφορμιστή δάσκαλο, ο οποίος διδάσκει στους μαθητές ενός συντηρητικού σχολείου ότι η ποίηση δεν υπάρχει μόνο στα βιβλία, υπάρχει και στη ζωή.

Χρειαζόμαστε φωτισμένους εκπαιδευτικούς για να τους εμπιστευτούμε τα παιδιά μας και το μέλλον τους.

Πάνω απ’ όλα όμως, χρειαζόμαστε ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υγιές και προοδευτικό που

Να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές.

Να σκύβει πάνω απ’ τα προβλήματα τους,

Να αντιμετωπίζει τις ενδεχόμενες δυσκολίες και ιδιαιτερότητες τους

 

Να ενισχύει τις δεξιότητες και την κριτική σκέψη

Να ανοίγει προοπτικές για τους αριστούχους μαθητές και να αποτελεί έναν στέρεο θεσμό ισότητας και δημοκρατίας.

Ένα τέτοιο σχολείο ονειρεύεται η Αριστερά για τα παιδιά μας.

Η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι άλλη μια τρανή απόδειξη ότι η κοινωνιολογία πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Πρέπει τα παιδιά μας να αποκτήσουν τη γνώση και την παιδεία, για να αποφευχθούν στο μέλλον αντίστοιχα γεγονότα».

 

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:

Αλέξανδρος Παπαναστασίου.
Παναγιώτης Κανελλόπουλος.
Γεώργιος Παπανδρέου
Και φυσικά Κυριάκος Μητσοτάκης, ο σημερινός πρωθυπουργός.
Αυτοί είναι οι κοινωνιολόγοι που έχουν αναλάβει τα ηνία της χώρας μας, διατελώντας πρωθυπουργοί.
Άνθρωποι που έγραψαν και γράφουν ακόμα σελίδες στην ιστορία της χώρας μας.
Και βεβαίως άνθρωποι που δύσκολα θα τους χαρακτήριζε κανείς κομμουνιστές, όπως συλλήβδην κάνει για παράδειγμα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος έχει πει το αμίμητο ότι η κοινωνιολογία θα κάνει τα παιδιά αριστερά.
Ούτε βεβαίως έγινε ο κύριος Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης Αριστερός, όπως υπονοεί διαρκώς με τις δηλώσεις του και ο κ. Βορίδης για όσους σπουδάζουν κοινωνικές επιστήμες.
Δεν υπάρχουν δεξιές και αριστερές επιστήμες.
Οι ιδεολογικές μεροληψίες σας οδηγούν στα απαράδεκτα νομοθετήματα σας, ανάμεσα τους και το σημερινό. Αντικαθιστάτε το μάθημα της κοινωνιολογίας με αυτό των λατινικών για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Οι μαθητές δηλαδή που θέλουν να δώσουν εξετάσεις για να εισαχθούν σε σχολές κοινωνικών επιστημών θα πρέπει να εξεταστούν στα, άσχετα με το αντικείμενο τους, λατινικά.
Οι λόγοι όμως, που πετάτε έξω από την εξεταστέα ύλη την κοινωνιολογία είναι προφανείς. Και έχουν να κάνουν γενικότερα με τις ιδεοληψίες και τον αρνητισμό σε επιστημονικούς κλάδους που συμβάλλουν στη γέννηση και τη διάδοση προοδευτικών ιδεών. Και φυσικά, η κοινωνιολογία είναι μια τέτοια επιστήμη καθώς ανοίγει στους μαθητές το κεφάλαιο του Διαφωτισμού. Σιχαίνεστε την κριτική σκέψη. Αποστρέφεστε καθετί νέο και προοδευτικό.
Δεν υποτιμούμε φυσικά καθόλου τη σπουδαιότητα των λατινικών. Αλλά καταδικάζουμε την εξαίρεση της κοινωνιολογίας από τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Με το νομοσχέδιο σας κ. Κεραμέως κλείνετε το μάτι στην παραπαιδεία και τα ιδιωτικά φροντιστήρια γιατί κατά βάθος αποστρέφεστε τη δημόσια παιδεία.
Και αυτό το έχετε αποδείξει με τη μάχη που δώσατε, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, να καταργηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος που εξασφάλιζε τη δωρεάν δημόσια παιδεία για όλους. Και αφού τότε δεν το καταφέρατε, μόλις γίνατε κυβέρνηση, πριν λίγους μήνες περάσατε «νύχτα» την απαράδεκτη διάταξη που εξισώνει τα πτυχία αποφοίτων ανώτατων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με αυτά των ΙΕΚ και των ιδιωτικών σχολών.
Και τώρα τι κάνετε;
Επιγραμματικά αναφέρω:
-Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων. Στο γυμνάσιο από 4 σε 7. Στη Β Λυκείου από 6 σε 7. Και στη Γ’ Λυκείου από 4 σε 5. Δηλαδή εξετάσεις και πάλι εξετάσεις. Επομένως, φροντιστήρια και πάλι φροντιστήρια.
-Αύξηση του αναγκαίου μέσου όρου για προβιβασμό στο Γυμνάσιο. Αυστηροποίηση, άρα και πάλι ενίσχυση της παραπαιδείας
Και φυσικά, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, της ρύθμισης Αρβανιτόπουλου, της οποία τα αρνητικά αποτελέσματα έχουν καταγραφεί τα προηγούμενα χρόνια. Για να μιλήσουν τα νούμερα, απλά σας θυμίζω ότι τη σχολική χρονιά 2013-2014 το 23% των μαθητών έμεινε μεταξεταστέο. Και πού οδηγούσε αυτή η αποτυχία; Στην παραπαιδεία και τα φροντιστήρια, ακόμα και στη σχολική διαρροή.
Ποτέ δεν κρύψατε ότι αντιμετωπίζετε κομβικούς τομείς για την κοινωνική συνοχή, όπως η υγεία και η παιδεία, με ταξική μεροληψία. Έχετε επιδείξει μια ανερμάτιστη λατρεία για κάθε διαδικασία που παραπέμπει στον ανταγωνισμό και την αριστεία, έτσι όπως εσείς την αντιλαμβάνεστε.
Αυτές οι προθέσεις είναι προφανείς και στην απόφαση σας για την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (από 22 σε 25) που θα έχει και ως συνέπεια τη μείωση της πρόσληψης των αναπληρωτών καθηγητών. Είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα αποτύπωσης σε νούμερα της υποβάθμισης της παιδείας.
Καθόλου τυχαία το νομοσχέδιο σας το έχουν υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και οι ιδιοκτήτες μεγάλων φροντιστηρίων.
Γιατί το σχολείο που εσείς ονειρεύεστε είναι ένα σχολείο ανταγωνιστικό για τους μαθητές, τιμωρητικό για τους καθηγητές και ακριβό για τους γονείς.
Και για να κλείσουμε, το σημερινό νομοσχέδιο είναι συντηρητικό και οπισθοδρομικό. Αντί να μας πηγαίνει έστω ένα βήμα εμπρός, μας πηγαίνει πολλά βήματα πίσω.
Μια ακόμα απόδειξη είναι ότι ξεθάβετε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας την αναχρονιστική αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ενός μέτρου κατασταλτικού χαρακτήρα και κοινωνικού στιγματισμού. Όποιος δεν πληροί τα κριτήρια σας περί αριστείας, ας στιγματιστεί για πάντα. Αγνοείτε ακόμα και τη γνωμοδότηση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής όπου αναφέρεται ότι η επαναφορά αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια θέτει θέμα παραβίασης των προσωπικών δεδομένων. Μιλάτε για αναβάθμιση της εκπαίδευσης, επαναφέροντας αναχρονιστικές διατάξεις οι οποίες μόνο σκοπό έχουν την αστυνόμευση και την καλλιέργεια αισθήματος φόβου.
Αν θέλετε να βελτιωθεί η διαγωγή των παιδιών στα σχολεία, αυτό δεν γίνεται σίγουρα με τιμωρητικές μεθόδους.
Αλλά με προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Και σε αυτό, θα μας είχατε στο πλευρό σας. Θα είχατε εξασφαλισμένη την πολιτική συναίνεση. Αλλά αυτή η τολμηρή για εσάς απόφαση, εγκυμονεί έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο.
Να αναπτύξουν κριτική σκέψη οι μαθητές, οι μελλοντικοί δηλαδή ενήλικοι πολίτες που θα καλούνται για την υπόλοιπη ζωή τους και στις κάλπες. Και αυτό σίγουρα δεν το θέλετε.
Σε μια αγαπημένη ταινία, που σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς έχετε δει, στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών», ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, υποδύεται έναν φωτισμένο, και αντικονφορμιστή δάσκαλο, ο οποίος διδάσκει στους μαθητές ενός συντηρητικού σχολείου ότι η ποίηση δεν υπάρχει μόνο στα βιβλία, υπάρχει και στη ζωή.
Χρειαζόμαστε φωτισμένους εκπαιδευτικούς για να τους εμπιστευτούμε τα παιδιά μας και το μέλλον τους.
Πάνω απ’ όλα όμως, χρειαζόμαστε ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υγιές και προοδευτικό που
-Να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές.
-Να σκύβει πάνω απ’ τα προβλήματα τους,
-Να αντιμετωπίζει τις ενδεχόμενες δυσκολίες και ιδιαιτερότητες τους
-Να ενισχύει τις δεξιότητες και την κριτική σκέψη
Να ανοίγει προοπτικές για τους αριστούχους μαθητές και να αποτελεί έναν στέρεο θεσμό ισότητας και δημοκρατίας.
Ένα τέτοιο σχολείο ονειρεύεται η Αριστερά για τα παιδιά μας.
Η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι άλλη μια τρανή απόδειξη ότι η κοινωνιολογία πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Πρέπει τα παιδιά μας να αποκτήσουν τη γνώση και την παιδεία, για να αποφευχθούν στο μέλλον αντίστοιχα γεγονότα.

Σας ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ