ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

30/06/2020

Β. Αποστόλου: Θα παρακολουθούμε στενά τη διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε. μέχρι και το τελευταίο ευρώ - βίντεο

Β. Αποστόλου: Θα παρακολουθούμε στενά τη διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε. μέχρι και το τελευταίο ευρώ - βίντεο



Ομιλία του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών: «Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις»

 

Η χώρα μας χρειαζόταν τις μικροπιστώσεις που θεσμοθετεί το συζητούμενο ν/σ. Το είχαμε κι εμείς δρομολογήσει μετά την ίδρυση της Αναπτυξιακής Τράπεζας που κάναμε και μάλιστα έχοντας ολοκληρώσει και το στάδιο της διαβούλευσης. Αν αυτά σας ενοχλούν, δικό σας πρόβλημα.

Το ζήτημα όμως είναι, όχι μόνο αν θα πιάσουν τόπο αυτές οι πιστώσεις, αλλά κι αν θα επικρατήσουν διαφανείς και μη ρουσφετολογικές λογικές στη διαχείρισή τους. Και κυρίως αν θα υπηρετηθούν από το τραπεζικό χώρο.

Μπορεί να λένε οι τραπεζίτες ότι το πλέγμα προστασίας που θα προσφέρουν ως το τέλος του 2020 θα ξεπεράσει τα 17 δις, η πραγματικότητα όμως άλλα δείχνει.

Ακούστε κ.κ. συνάδελφοι της Ν.Δ. τι αποτελεσματικότητα θα έχει στις αρχές του 2021 η ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια, που πριν 6 μήνες ψηφίσατε.

Το ύψος εκείνων των οφειλών που θα βρίσκονται στα χέρια τρίτων, στα γνωστά funds δηλαδή, με σκοπό να ξεπουληθούν, θα φτάσει στα 50 δις. Αν δε προσθέσουμε κι αυτά του αγροτικού χώρου, συνεταιρισμών και ιδιωτών που βρίσκονται στη PQH, θα ξεπεράσουν τα 53 δις.

Για όλες αυτές τις οφειλές, στις ανακτήσεις που θα γίνουν, οι τράπεζες που τις εκχώρησαν δεν θα έχουν καμία ανάμειξη στη στρατηγική που θα ακολουθηθεί.

Και το πιο πιθανό είναι να έχουμε εκρήξεις πλειστηριασμών, αύξηση εκποιήσεων σίγουρα. Μετά δε την άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας την 1η Ιουλίου, όλα είναι ανοιχτά.

Για σκεφτείτε την κατάσταση που θα βρεθούν οι αγρότες, όταν τους χτυπά την πόρτα ο πλειστηριασμός των υποθηκευμένων ακινήτων τους.

Πόσο μάλλον όταν αφορά σε ακίνητα, στα οποία έχει γίνει εγγραφή υποθηκών εκ των υστέρων με βάση ένα προνόμιο της ΑΤΕ, που ήδη η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου έχει κρίνει παράνομο, αλλά η πολιτεία δεν το καταργεί.

Και τι θα γίνει με την αγροτική περιουσία, που είναι απαραίτητη για τη συνέχιση λειτουργίας όχι μόνο των φυσικών προσώπων αλλά και των οργανώσεων του αγροτικού χώρου; όταν εκποιηθεί κι αυτή;

Τι προβλέψεις έχουν πάρει οι Τράπεζες για νέα κόκκινα δάνεια που θα προκύψουν από τον κορονοϊό και σε τι ποσό υπολογίζονται; Μήπως δεν είναι σωστός ο τρόπος υπολογισμού τους με πρόβλεψη ύφεσης 7,5% για την ελληνική οικονομία;

Μιλάμε για αδιαφάνεια και ρουσφετολογικές λογικές, όχι μόνο γιατί είναι γνωστή αυτή η συμπεριφορά σας στις πρόσφατες ενισχύσεις των μέσων ενημέρωσης για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, αλλά και γιατί υπάρχουν ανάλογες συμπεριφορές με τα προγράμματα της Αναπτυξιακής Τράπεζας για τη παροχή δανείων, είτε με επιδοτούμενο επιτόκιο, είτε με την εγγύηση του Δημοσίου.

Όντως το ζήτημα της ρευστότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι πολύ σοβαρό, ιδιαίτερα μετά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων .

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα από την κυβέρνηση για την ενίσχυση της ρευστότητας αυτών των επιχειρήσεων φαίνεται πως δεν επαρκούν για να καλύψουν την πλειονότητα των επιχειρήσεων που παλεύουν για την επιβίωση τους μέσα σε συνθήκες εξαιρετικά μειωμένης ζήτησης.

Η χώρα μας μπαίνει στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2021-2027, έχοντας στη διάθεσή της σημαντικά κονδύλια, που πρέπει να απορροφηθούν με συγκεκριμένη διαδικασία και στόχευση.

Γι αυτό απαιτείται πρώτον να συγκροτηθεί ένας μηχανισμός που θα μπορεί με επάρκεια να σχεδιάζει, να εγκρίνει και να εποπτεύει την υλοποίηση δράσεων που θα βοηθήσουν αυτές τις υπάρχουσες επιχειρήσεις και δεύτερον να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν νέες στρατηγικές, που θα έχουν ως βασικό στόχο την αύξηση της συμμετοχής στο ΑΕΠ της παραγωγικής Ελλάδας.

Κι όταν μιλάμε για παραγωγή στη χώρα μας εννοούμε βασικά τον αγροτοδιατροφικό τομέα, ο οποίος όχι μόνο κάλυψε τις διατροφικές ανάγκες της χώρας αλλά και έδειξε ότι μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξη.

Όλα αυτά δεν είναι απλά. Από τεχνική άποψη, θα πρέπει να κατανεμηθούν σε δράσεις περίπου 32 δισ. το 2021-24 απ’ το Ταμείο Ανάκαμψης και 20 δισ. από το ΕΣΠΑ 2021-27, περίπου 52 δισ. εντός της προσεχούς 7ετίας, ήτοι 7 δισ. ευρώ/χρόνο, όταν μέχρι σήμερα δυσκολευόμαστε να απορροφήσουμε 2 δισ./ έτος.

Σε αυτά να προσθέσουμε και τα 18 δις του αγροτικού χώρου, που βέβαια έχουν ήδη από πλευράς απορρόφησης δρομολογηθεί στα πλαίσια της ΚΑΠ.

Τα ευρωπαϊκά κονδύλια θα αρχίσουν να προσγειώνονται στην Ελλάδα το α΄ τρίμηνο του 2021. Μέχρι τότε μεσολαβούν 6 μήνες μόνο. Απομένει ελάχιστος χρόνος.

Κύριοι συνάδελφοι της Ν.Δ. κλείνω τη παρέμβασή μου με μία επισήμανση.

Εμείς θα παρακολουθούμε στενά τη διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε., μέχρι και το τελευταίο ευρώ. Δε θα σας επιτρέψουμε να κάνετε τα ίδια με αυτά που πράξατε με τις ενισχύσεις των Μέσων Ενημέρωσης.”

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ