ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

06/07/2020

Ο. Γεροβασίλη: Το νομοσχέδιο αυθαίρετα περιορίζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του «συνέρχεσθαι» - βίντεο

Ο. Γεροβασίλη: Το νομοσχέδιο αυθαίρετα περιορίζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του «συνέρχεσθαι» - βίντεο



Τοποθέτηση της γραμματέα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτή Άρτας, στην Επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη "Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις και άλλες διατάξεις"

 

 

Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο έρχεται χωρίς καμία διαβούλευση και αυθαίρετα περιορίζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του «συνέρχεσθαι».

Μια διευκρίνιση όμως επειδή αναφέρθηκε ότι επί ημερών μου έγιναν προληπτικές προσαγωγές. Η αλήθεια δεν είναι αυτή. Προσαγωγές έγιναν σε άτομα που αποδεδειγμένα υποκινούσαν πράξεις βίας στις διαδηλώσεις κατά της συμφωνίας των Πρεσπών. Ως προς το νομοσχέδιο θα θέσω τα εξής 2 βασικά ερωτήματα:

· Πρώτον: Χρειάζεται αυτός ο νόμος σήμερα;

Από την Αρχή της συζήτησης στη Βουλή, η Κυβέρνηση παρουσιάζει ένα αφήγημα περί δήθεν χάους και έλλειψης νομοθεσίας. Ότι δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο και ότι πολλοί συχνά 50 άτομα κλείνουν το Κέντρο και ταλαιπωρούν χιλιάδες. Όμως ο νόμος αυτός δεν αφορά μόνο την Αθήνα αλλά όλη τη Χώρα.

Στις Επιτροπές τέθηκε ξεκάθαρα το Ερώτημα: «για ποιο λόγο το επιχειρησιακό σχέδιο της Αστυνομίας είναι να κλείνει το κέντρο κάθε φορά;» Απάντηση καμία, εκτός από την αποστομωτική δήλωση του εκπροσώπου της ΠΟΑΣΥ ότι δεν είναι επιχειρησιακός και δεν μπορεί να απαντήσει…

Η αλήθεια, όμως, είναι ότι το π.δ. 141/1991, όπως τροποποιήθηκε το 2013 προβλέπει ξεκάθαρα ότι: οι υπαίθριες συναθροίσεις μπορεί να απαγορεύονται προληπτικά: α) αν επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια και β) αν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής.

Ακόμη προβλέπεται ότι: «δεν επιτρέπεται η κατάληψη ολόκληρου του οδοστρώματος και η πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας από ιδιαίτερα μικρές συναθροίσεις, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα περιορισμού τους σε μέρος του οδοστρώματος».

Νομοθετικό πλαίσιο λοιπόν υπάρχει.

· Δεύτερον: Αφού υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο, γιατί φέρνετε αυτό το Σ/Ν τώρα;

Γιατί αυτή είναι η επικοινωνιακή διαχείριση που κάνετε και το αποφασιστικό αφήγημα που θέλετε να χτίσετε για τον κ. Μητσοτάκη.

Θέλω να αναφερθώ και σε συγκεκριμένες διατάξεις: πχ στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας. Μια Υπηρεσία που ενοποιήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και στα τρία Σώματα: Αστυνομία, Πυροσβεστική και Λιμενικό και η οποία λειτουργεί υποδειγματικά. Μια Υπηρεσία που αναβαθμίσαμε και εσείς επαινείτε για τις επιτυχίες της.

Τί κάνετε στο άρθρο 21 λοιπόν; Καταργείτε τη διαδικασία ορισμού Διοικητή Εσωτερικών Υποθέσεων, μετά από γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Καταργείτε τις διαδικασίες ορισμού Υποδιοικητών και μεταθέσεων και δεν τις αντικαθιστάτε. Τί να περιμένουμε και για ποιο λόγο καταργείτε τις θεσμικές εγγυήσεις, σε μια υπηρεσία που κατά τις δικές σας δηλώσεις είναι τόσο πετυχημένη;

Ας δούμε, όμως συνολικά γιατί φέρνετε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο το οποίο έχει έμπνευση από σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας. Μα γιατί θέλετε να δράσει αποτρεπτικά για το μέλλον!

Για ποιο άλλο λόγο θα προβλέπατε την υποχρέωση ορισμού ενός φυσικού προσώπου ως «οργανωτή» για κάθε συνάθροιση αλλά και την αντικειμενική του ευθύνη; Γιατί θέλετε να επικρέμεται πάνω απ’ τους οργανωτές μια ευθύνη για πράγματα που δεν μπορούν να ελέγξουν, ως αλεξικέραυνα ποινικών και αστικών ευθυνών; Επειδή δεν θέλετε να υπάρχουν συναθροίσεις.

Ποιος θα αποζημιώνει εφεξής; Υπέχει ο όποιος οργανωτής ευθύνη για την τήρηση της τάξης και δεν υπέχει το ίδιο το Κράτος; Άρα δεν θα αποζημιώνεται κανείς!

Αυτό νομοθετείτε: απαλλάσσετε το Δημόσιο από κάθε ευθύνη και όποιος ζημιώνεται θα πρέπει να κυνηγάει τον εκάστοτε «οργανωτή» έχει, δεν έχει περιουσία.

Ακόμη, βάζετε ξανά την Αστυνομία στη μέση σε ρόλο δήθεν «διαμεσολαβητή», χωρίς σαφείς κανόνες και την κοινωνία απέναντι. Η Ελληνική Αστυνομία έχει κάνει αγώνες για να αλλάξει το προφίλ της και τους βάζετε ξανά απέναντι, ακόμη και σε συναδέλφους τους.

Η προσφυγή στο ΣτΕ και στο Διοικητικό Πρωτοδικείο είναι προσχηματικές και πρακτικά ανεφάρμοστες και το γνωρίζετε πολύ καλά.

Για την Ιστορία θα θυμίσω τα εξής: Η πρόταση Νόμου Καμίνη, στην οποία βασίζεστε, έρχεται από το 2012. Τί γινόταν τότε;

>Φεβρουάριο 2012 υπεγράφη το 2ο Μνημόνιο,

>Μάρτιο 2012 ολοκληρώθηκε το PSI κι ενώ χιλιάδες διαδηλωτές διαμαρτύρονταν για την πρωτοφανή λιτότητα,

>στις 2 Απριλίου 2012, παρουσιάστηκε η συγκεκριμένη Πρόταση Νόμου. Μια βδομάδα μετά, η Κυβέρνηση Παπαδήμου προκήρυξε πρόωρες εκλογές..

Αυτά έρχονται μπροστά μας. Σκληρά μέτρα λιτότητας.

Το νομοσχέδιο δεν γίνεται για την προστασία των πολιτών από τις διαδηλώσεις αλλά για την προστασία από τους πολίτες όταν σύντομα θα διαδηλώνουν. Το νομοσχέδιο δεν γίνεται για τους 50 διαδηλωτές αλλά για τους 50.000 διαδηλωτές. Γιατί αυτοί σας φοβίζουν, οι χιλιάδες των ανθρώπων που δίκαια διαμαρτύρονται. Αυτούς προσπαθείτε σήμερα να εκφοβίσετε.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ