ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

10/07/2020

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: «Περισσότερα δρομολόγια με πλήρη και ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Κιάτο - Αίγιο»



 Περισσότερα δρομολόγια με πλήρη και ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Κιάτο – Αίγιο, ζητούν με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών 5 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του βουλευτή Κορινθίας, Γιώργου Ψυχογιού.

Ακολουθεί η ερώτηση

Στις 22/06/2020 ξεκίνησε η επέκταση λειτουργίας του Προαστιακού από Κιάτο μέχρι Αίγιο που προβλέπει τρείς νέους βασικούς Σταθμούς (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο) και έξι Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη).

Πρόκειται για ένα νευραλγικό έργο που επανεκκίνησε, δρομολογήθηκε και στην ουσία ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και παραδόθηκε μόλις πρόσφατα, ενώ μπορούσε να δοθεί πολύ νωρίτερα και μάλιστα σε πλήρη λειτουργία και όχι ανεπαρκώς και χωρίς την απαιτούμενη οργάνωση, όπως έγινε.

Η πυκνότητα των δρομολογίων είναι πολύ περιορισμένη με μόλις 6 δρομολόγια ημερησίως, ενώ παρατηρούνται προβλήματα και στη συχνότητα με σοβαρές καθυστερήσεις. Επιπλέον, το πρόγραμμα των δρομολογίων έχει διαμορφωθεί κατά τέτοιο τρόπο που δεν ανταποκρίνεται στα ωράρια των εργαζόμενων προκειμένου να βρίσκονται στη δουλειά τους και να επιστρέφουν εγκαίρως, καθώς και των πολιτών που μετακινούνται για συναλλαγές σε υπηρεσίες, κλπ.

Με αυτό τον τρόπο, συρρικνώνεται ο ρόλος ενός σύγχρονου έργου με τεράστιο κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό όφελος για την περιοχή που αναμενόταν επί χρόνια με ανυπομονησία από κατοίκους και επισκέπτες της Κορινθίας και της Αχαίας, για να συμβάλει στην ποιότητα ζωής, την ασφάλεια και την αποκέντρωση από τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Δυστυχώς, η μέχρι τώρα λειτουργία και χρήση του από το κοινό είναι κατώτερη των περιστάσεων και δεν ανταποκρίνεται στις πολύ σημαντικές και αυξημένες ανάγκες της ευρύτερης περιοχής. Αυτό προκύπτει από τις πρώτες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και φορέων, δημοσιογραφικά ρεπορτάζ κεντρικών ΜΜΕ (Alpha TV, 7/7/2020, Σταθμός Ξυλοκάστρου)και άλλες πηγές.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως Οργανισμός που έχει υποχρέωση να στοχεύει στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού δικαιώματος της ασφαλούς και γρήγορης συγκοινωνίας, οφείλει να προσαρμόσει και να πληθύνει τα δρομολόγια του Προαστιακού λαμβάνοντας υπόψη τα ωράρια των πολιτών που μετακινούνται προς την εργασία και τις άλλες υποχρεώσεις τους.

 

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί ώστε να λειτουργήσει πλήρως και ολοκληρωμένα η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Κιάτο – Αίγιο πυκνώνοντας τα δρομολόγια και διαμορφώνοντας κατάλληλα το ημερήσιο πρόγραμμα, ώστε να εξυπηρετούνται ουσιαστικά όσοι μετακινούνται για λόγους εργασίας και άλλους και που αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να αξιοποιήσουν ένα αξιόπιστο, ασφαλές και προσιτό για την καθημερινότητά τους Μέσο Μεταφοράς;

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών


ΘΕΜΑ: «Περισσότερα δρομολόγια με πλήρη και ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Κιάτο - Αίγιο»

Στις 22/06/2020 ξεκίνησε η επέκταση λειτουργίας του Προαστιακού από Κιάτο μέχρι Αίγιο που προβλέπει τρείς νέους βασικούς Σταθμούς (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο) και έξι Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη).
Πρόκειται για ένα νευραλγικό έργο που επανεκκίνησε, δρομολογήθηκε και στην ουσία ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και παραδόθηκε μόλις πρόσφατα, ενώ μπορούσε να δοθεί πολύ νωρίτερα και μάλιστα σε πλήρη λειτουργία και όχι ανεπαρκώς και χωρίς την απαιτούμενη οργάνωση, όπως έγινε.
Η πυκνότητα των δρομολογίων είναι πολύ περιορισμένη με μόλις 6 δρομολόγια ημερησίως, ενώ παρατηρούνται προβλήματα και στη συχνότητα με σοβαρές καθυστερήσεις. Επιπλέον, το πρόγραμμα των δρομολογίων έχει διαμορφωθεί κατά τέτοιο τρόπο που δεν ανταποκρίνεται στα ωράρια των εργαζόμενων προκειμένου να βρίσκονται στη δουλειά τους και να επιστρέφουν εγκαίρως, καθώς και των πολιτών που μετακινούνται για συναλλαγές σε υπηρεσίες, κλπ.
Με αυτό τον τρόπο, συρρικνώνεται ο ρόλος ενός σύγχρονου έργου με τεράστιο κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό όφελος για την περιοχή που αναμενόταν επί χρόνια με ανυπομονησία από κατοίκους και επισκέπτες της Κορινθίας και της Αχαίας, για να συμβάλει στην ποιότητα ζωής, την ασφάλεια και την αποκέντρωση από τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Δυστυχώς, η μέχρι τώρα λειτουργία και χρήση του από το κοινό είναι κατώτερη των περιστάσεων και δεν ανταποκρίνεται στις πολύ σημαντικές και αυξημένες ανάγκες της ευρύτερης περιοχής. Αυτό προκύπτει από τις πρώτες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και φορέων, δημοσιογραφικά ρεπορτάζ κεντρικών ΜΜΕ (Alpha TV, 7/7/2020, Σταθμός Ξυλοκάστρου)και άλλες πηγές.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως Οργανισμός που έχει υποχρέωση να στοχεύει στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού δικαιώματος της ασφαλούς και γρήγορης συγκοινωνίας, οφείλει να προσαρμόσει και να πληθύνει τα δρομολόγια του Προαστιακού λαμβάνοντας υπόψη τα ωράρια των πολιτών που μετακινούνται προς την εργασία και τις άλλες υποχρεώσεις τους.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Σε ποιες άμεσες ενέργεις θα προβεί ώστε να λειτουργήσει πλήρως και ολοκληρωμένα η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Κιάτο – Αίγιο πυκνώνοντας τα δρομολόγια και διαμορφώνοντας κατάλληλα το ημερήσιο πρόγραμμα, ώστε να εξυπηρετούνται ουσιαστικά όσοι μετακινούνται για λόγους εργασίας και άλλους και που αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να αξιοποιήσουν ένα αξιόπιστο, ασφαλές και προσιτό για την καθημερινότητά τους Μέσο Μεταφοράς;


ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ


Ψυχογιός Γιώργος

Βαρεμένος Γιώργος

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Μάρκου Κώστας

Σπίρτζης Χρήστος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ