ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

14/07/2020

Ερώτηση βουλευτών με θέμα: «Ανενεργό και Αποκλεισμένο από χρηματοδότηση το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σύρου»

Ερώτηση βουλευτών με θέμα: «Ανενεργό και Αποκλεισμένο από χρηματοδότηση το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σύρου»



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Ανενεργό και Αποκλεισμένο από χρηματοδότηση το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σύρου»
Επανερχόμαστε στο ανωτέρω θέμα, καθώς θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αρνείται να απαντήσει σε κοινοβουλευτικό έλεγχο εδώ και 7 μήνες και παράλληλα με τις αποφάσεις του στερεί από το νομό Κυκλάδων ένα πολύτιμο θεσμό, όπως είναι τα Κέντρα Αειφορίας ή Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Τα Κ.Ε.Α. σε σχέση με τα υφιστάμενα Κ.Π.Ε. είναι προσανατολισμένα στην Εκπαίδευση για την Αειφορία (Ε.Α.), δηλαδή στην ολιστική θεώρηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πολιτιστικών θεμάτων και προωθούν τη διεπιστημονική, συστημική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, ώστε να συνδέεται σε ενιαίο πλαίσιο η εκπαίδευση με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση των κοινωνιών.
Το Δεκέμβρη του 2019 είχαμε καταθέσει ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας με τίτλο «Υποστελεχωμένα και ανενεργά τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Νησιωτικότητα και Κλιματική Αλλαγή επιτάσσουν την παρέμβαση της Πολιτείας σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα» (αρ. πρωτ. 2638), η οποία παραμένει αναπάντητη. https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=b8cb3b86-f9c1-4f80-ac71-ab2600ebe43a
Παράλληλα, πρόσφατα ανακοινώθηκε από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ ως φορέας υλοποίησης η χρηματοδότηση των ΚΠΕ/ΚΕΑ στο πλαίσιο ΠΡΑΞΗ «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β Κύκλος)» MIS 5050677 με διάρκεια από την 01/11/2019 έως και την 31/12/2021 με το ποσό των 1.880.180,80 €. Και ενώ σε αυτήν εντάχθηκαν για χρηματοδότηση και πέντε (5) από τα νέο-ιδρυθέντα Κ.Π.Ε., αποκλείστηκε το ΚΠΕ/ΚΕΑ Σύρου.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τον τελευταίο χρόνο:
1. Με διαδοχικές της αποφάσεις, ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία του ΚΠΕ/ΚΕΑ Σύρου
2. Δεν εφάρμοσε τις διοικητικές διαδικασίες για τη στελέχωση του
3. αθέτησε τις δεσμεύσεις περί κάλυψης των αναγκών των δομών αυτών
Με βάση και το έγγραφο με αρ. πρωτ.49/03/07/2020 της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση υπάρχουν σωρεία σημαντικών εκκρεμοτήτων προς διευθέτηση για την εύρυθμη λειτουργία τους την επόμενη σχολική χρονιά.

Επειδή:
1. Καθίσταται φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει να «εξαφανίσει από το χάρτη» την ίδρυση του ΚΠΕ/ΚΕΑ Σύρου
2. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στις Κυκλάδες με όρους νησιωτικότητας, είναι αδήριτη ανάγκη για το μέλλον των νησιών, στα οποία ασκούνται σοβαρές περιβαλλοντικές πιέσεις (χωροταξία, βιοποικιλότητα, επιπτώσεις κλιματικής αλλαγής, κ.α.). Το ιδρυμένο Κέντρο στη Σύρο μπορεί να λειτουργήσει και να ενισχύσει την υποστήριξη της σχολικής κοινότητας στην ανάπτυξη και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών σχεδίων δράσης με ενσωμάτωση των αρχών της αειφορία με έδρα το διοικητικό κέντρο των Κυκλάδων.
3. Η Σύρος διαθέτει αφενός αξιόλογο φυσικό και πολιτισμικό κεφάλαιο, όπως και τα υπόλοιπα νησιά, και αφετέρου σημαντικούς φορείς (κυβερνητικούς και μη) με τους οποίους το Κ.Ε.Α. μπορεί και πρέπει να συνεργαστεί στο πνεύμα της Αειφορίας, επιδιώκοντας τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση της κυκλαδίτικης κοινωνίας. Ταυτόχρονα, η προώθηση Γεω-πάρκων στις Κυκλάδες, οι περιοχές NATURA 2000, η πολιτιστική κληρονομιά της ξερολιθιάς, κ.α. αποτελούν εξαιρετικό πεδίο μάθησης για τα νέα παιδιά και οφείλουν να ενταχθούν στο δημόσιο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός

1. Ποιοι είναι οι λόγοι αποκλεισμού του ΚΠΕ/ΚΕΑ Σύρου από την χρηματοδότηση;
2. Γιατί δεν προχωρά στην ολοκλήρωση των σχετικών υπηρεσιακών διαδικασιών για την λειτουργία του ιδρυμένου Κ.Ε.Α. Σύρου- Ερμούπολης, καθώς εκκρεμούν θέματα σχετικά με τη λειτουργία του (υπογραφή της Σύμβασης από το Υπουργείο Παιδείας, ενεργοποίηση των σχετικών υπηρεσιακών διαδικασιών για τη στελέχωσή του κ.λπ.);
3. Με ποιο τρόπο θα στοιχιστεί η δημόσια εκπαίδευση στα ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τις αποφάσεις των Διεθνών Συσκέψεων για το Περιβάλλον καθώς και με την “Ατζέντα του 2030 του ΟΗΕ που επικεντρώνεται στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Νίκος Συρμαλένιος

Νίκος Φίλης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ