ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

15/07/2020

Αλ. Χαρίτσης: Παλινωδίες της κυβέρνησης στην ανάπτυξη του αεροδρομίου Καλαμάτας

Αλ. Χαρίτσης: Παλινωδίες της κυβέρνησης στην ανάπτυξη του αεροδρομίου Καλαμάτας



Ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας και Εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Χαρίτση

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Άμυνας για τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων ανάπτυξης και υποδομών στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας και Εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης.

Το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» αποτελεί την σημαντικότερη πύλη επισκεπτών στο νομό Μεσσηνίας και σε όλη την νότια Πελοπόννησο, με ιλιγγιώδη άνοδο των αφίξεων κατά την τελευταία δεκαετία-μόνο την περσινή χρονιά εξυπηρέτησε 2.459 πτήσεις και 153.286 επιβάτες- συντελώντας αποφασιστικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Μεσσηνίας.

Η «εκτόξευση» των διεθνών πτήσεων όμως ανέδειξε ποικίλα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των χιλιάδων επιβατών του αεροδρομίου καθώς οι υποδομές του έχουν εξαντλήσει τα όρια των δυνατοτήτων τους. Πλέον προβάλλει επιτακτικά η ανάγκη για την άμεση υλοποίηση των έργων ανάπτυξής του, όπως η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, η ανάπτυξη βοηθητικών και άλλων ζωτικών υποστηρικτικών εγκαταστάσεων και βέβαια η επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού, των θέσεων στάθμευσης και του περιβάλλοντα χώρου. Τα παραπάνω έργα αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και την σωστή και ποιοτική εξυπηρέτηση περισσότερων ακόμη επιβατών.

Οι ομιχλώδεις εξαγγελίες του κ. Μητσοτάκη σε επίσκεψη του στην Καλαμάτα περί ανάπτυξης του αεροδρομίου και «καινούργιας διαδικασίας σύμβασης παραχώρησης» έχουν παραμείνει προς το παρόν μόνο στα λόγια. Έκτοτε ουδεμία επίσημη ανακοίνωση έχει γίνει, όπως άλλωστε συμβαίνει με την υλοποίηση όλων των μεγάλων έργων υποδομών του νομού μας. Παράλληλα, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στο γειτονικό στρατιωτικό αεροδρόμιο χωρίς ωστόσο και πάλι να δοθούν περαιτέρω διευκρινήσεις.

Τέλος, ο Αλέξης Χαρίτσης ρωτά τους Υπουργούς:

1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η απόφαση απαλλοτρίωσης των 50 στρεμμάτων για την επέκταση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου, τη μετακίνηση του πάρκου καυσίμων και την ανάπτυξη βοηθητικών και λοιπών ζωτικών εγκαταστάσεων;

2. Ποια είναι η βούληση της κυβέρνησης ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση του αεροδρομίου; Θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΔΕ και ευρωπαϊκά κονδύλια ή θα παραχωρηθεί για εκμετάλλευση σε ιδιώτες;

3. Τι ισχύει αναφορικά με την δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στο γειτονικό στρατιωτικό αεροδρόμιο, σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού;

 Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Θέμα: Παλινωδίες της κυβέρνησης στην ανάπτυξη του αεροδρομίου «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας
To αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» συνιστά την σημαντικότερη πύλη εισόδου τουριστών και επισκεπτών για τον νομό Μεσσηνίας αλλά και ολόκληρη την νότια και κεντρική Πελοπόννησο. Αδιάψευστο στοιχείο αποτελεί η εκτόξευση των διεθνών πτήσεων την τελευταία 10ετία, με αύξηση των αφίξεων κατά 400%.Αναλυτικότερα, το 2009 το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε 494 πτήσεις με αφίξεις 30.272 επιβατών ενώ το 2019 εξυπηρέτησε 2.459 πτήσεις και 153.286 επιβάτες, συντελώντας αποφασιστικά στην τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της νότιας Πελοποννήσου.
Η ιλιγγιώδης άνοδος των αφίξεων όμως ανέδειξε τα δομικά και λειτουργικά προβλήματα του αεροδρομίου, καθώς οι υποδομές του έχουν εξαντλήσει τα όρια των δυνατοτήτων του ως προς την εξυπηρέτηση των επιβατών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μεταξύ άλλων, αποτελεί το γεγονός ότι οι επιβάτες, ιδιαίτερα τους μήνες τουριστικής αιχμής, παραμένουν σε εξωτερικούς χώρους μέχρι να έρθει η σειρά τους να κάνουν check-in εξαιτίας της έλλειψης χωρητικότητας στην αίθουσα επιβατών. Επιπλέον, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, η ανάπτυξη βοηθητικών και άλλων ζωτικών υποστηρικτικών εγκαταστάσεων και βέβαια η επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού, των θέσεων στάθμευσης και του περιβάλλοντα χώρου, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και την σωστή και ποιοτική εξυπηρέτηση περισσότερων ακόμη επιβατών.
Κατόπιν αυτών και παρά την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και της ΥΠΑ για την επέκταση του αεροδρομίου, με την έγκριση ποσού ύψους 500.000 ευρώ από το ΠΔΕ για την αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων και παρά τις δηλώσεις του ίδιου του κ. Μητσοτάκη σε επίσκεψη του στην Καλαμάτα:
«…πολύ σύντομα, θα πάρουμε τις οριστικές μας αποφάσεις, και μέσα από ένα σχήμα σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μόνο του, ανεξάρτητο, θα μπορέσει να γίνει αντικείμενο μιας καινούργιας διαδικασίας, μιας σύμβασης παραχώρησης, αντίστοιχης με αυτή που υπεγράφη για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια…», ουδεμία κίνηση έχει γίνει. Παράλληλα, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στο γειτονικό στρατιωτικό αεροδρόμιο χωρίς ωστόσο να δοθούν περαιτέρω διευκρινήσεις.
Κατόπιν αυτών,
Επειδή το αεροδρόμιο Καλαμάτας αποτελεί πυλώνα οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης στην Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου.
Επειδή η κυβέρνηση δια των «ήξεις αφίξεις» της, καθυστερεί αδικαιολόγητα, όπως κάνει και με όλα τα μεγάλα έργα, ένα εμβληματικό έργο οικονομικής ανάπτυξης για όλη την Μεσσηνία.
Επειδή η φετινή ιδιαίτερα προβληματική χρονιά για τον τουρισμό, με αντίκτυπο στις τουριστικές υποδομές του νομού Μεσσηνίας, καθιστά επιβεβλημένα τα έργα υποδομής στα κέντρα εισόδου επισκεπτών, όπως είναι το αεροδρόμιο Καλαμάτας, με γνώμονα την ποιοτική αλλά και ασφαλή εξυπηρέτηση των επιβατών.

Eρωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί,

1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η απόφαση απαλλοτρίωσης των 50 στρεμμάτων για την επέκταση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου, τη μετακίνηση του πάρκου καυσίμων και την ανάπτυξη βοηθητικών και λοιπών ζωτικών εγκαταστάσεων;
2. Ποια είναι η βούληση της κυβέρνησης ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση του αεροδρομίου; Θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΔΕ και ευρωπαϊκά κονδύλια ή θα παραχωρηθεί για εκμετάλλευση σε ιδιώτες;
3. Τι ισχύει αναφορικά με την δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στο γειτονικό στρατιωτικό αεροδρόμιο, σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού;


Ο Ερωτών Βουλευτής

Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ