ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

16/07/2020

Σωκρ. Φάμελλος: Μόνο με ωραία λόγια δε γίνεται πολιτική για το περιβάλλον

Σωκρ. Φάμελλος: Μόνο με ωραία λόγια δε γίνεται πολιτική για το περιβάλλον



Τοποθέτηση του του Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την ηλεκτροκίνηση

 

Με ένα σχόλιο για την ποινική δίωξη που ασκήθηκε κατά της Εισαγγελέως Διαφθοράς που διερευνά το σκάνδαλο της Novartis ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το σχέδιο νόμου της ηλεκτροκίνησης. «Μάς προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η σημερινή είδηση ότι η Εισαγγελέας Διαφθοράς για το σκάνδαλο της Novartis διώκεται. Μια δίωξη που ακολουθεί τις ευθείς παρεμβάσεις Υπουργών της ΝΔ στη Δικαιοσύνη, όπως η χθεσινή, εκ μέρους του Υπουργού Δικαιοσύνης, κυρίου Τσίαρα, και η δήλωση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, κυρίου Γεωργιάδη που είχε πει ότι η Εισαγγελέας πρέπει να μπει φυλακή. Ενώ έχουμε ένα διεθνές σκάνδαλο, αυτό της Novartis, που διερευνάται σε όλη την υφήλιο, εμείς ζούμε σε μία χώρα που καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, με σκοπό να κρύψουν αυτούς που βρίσκονται πίσω από το σκάνδαλο υπερτιμολόγησης του φαρμάκου. Αυτή δεν είναι μια κοινωνία και μια πολιτεία που αξίζει να κληρονομήσουμε στα παιδιά μας».

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο της ηλεκτροκίνησης αποδόμησε το «πράσινο» προσωπείο που προσπαθεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση της ΝΔ, ειδικά με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ώστε, με έναν ωραίο τίτλο να κρύψει το πραγματικό της σχέδιο που περιλαμβάνει:

-αύξηση ενεργειακής φτώχειας και καμία στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών παρά τις εξαγγελίες, ακόμα και τώρα στην περίοδο της πανδημίας

-συνεννοήσεις «κάτω από το τραπέζι» για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων, όπως με την Ελληνικός Χρυσός

-ιδιωτικοποίηση και ανθρακοποίηση της ηλεκτροπαραγωγής με τον «φερετζέ» της απολιγνιτοποίησης, αλλά με ιδιωτικές μονάδες φυσικού αερίου και κλειστές μονάδες της ΔΕΗ

-κατεδάφιση της προστασίας των περιοχών Natura 2000 και του δάσους

-ακύρωση των δασικών χαρτών

-ενίσχυση της σύγκρουσης με τις τοπικές κοινωνίες για την ανάπτυξη ΑΠΕ λόγω απουσίας χωροταξικού σχεδιασμού με παράλληλη άκριτη αδειοδότηση έργων

-«πάγωμα» του Προγράμματος Ηλέκτρα για εξοικονόμηση σε δημόσια κτίρια, αφαιρώντας 500 εκατ. ευρώ από την αγορά

-«πάγωμα» των Ενεργειακών Κοινοτήτων, του εργαλείου-τομή της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπτυξη ΑΠΕ με την ταυτόχρονη παραγωγή υπεραξίας για τις τοπικές κοινωνίες

«Η κυβέρνηση της ΝΔ και η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας βάζουν το κάρο μπροστά από το άλογο. Αναλώνονται σε επικοινωνιακού τύπου κινήσεις και δηλώσεις χωρίς πραγματικά αποτελέσματα και επενδύσεις. Τελικά θέλετε ή δε θέλετε ΑΠΕ; Θέλετε να στηρίξετε πολιτικές για το κλίμα και για το περιβάλλον; Γιατί οι δηλώσεις δε μεταφράζονται σε έργα. Οπαδός της ανακύκλωσης είναι αυτός που την προωθεί και όχι αυτός που κάνει δηλώσεις. Διαφορετικά, θα είχαμε λύσει με δηλώσεις όλα τα προβλήματα. Η περιβαλλοντική κοινότητα πάντως έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα χαρακτηρίζοντας τον νόμο σας για το περιβάλλον από οικολογικό πραξικόπημα έως περιβαλλοντικό έγκλημα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Σ.Φάμελλος σημείωσε στη συνέχεια πως ο τίτλος «ηλεκτροκίνηση» δεν αρκεί εάν απευθύνεται μόνο σε γερά πορτοφόλια και αν καλύπτει τον αθέμιτο ανταγωνισμό, όπως έθεσαν, κατά την ακρόαση των φορέων, φορείς της αγοράς. Ο κύριος Χατζηδάκης πρέπει να αποδείξει ότι δεν εξυπηρετεί λίγες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, γιατί το νομοσχέδιο που έφερε εγείρει ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού που θα οδηγήσουν και σε καταδίκη και σε πρόστιμα για τη χώρα μας από την Ε.Ε.. Κάλεσε τον Υπουργό ΠΕΝ, Κωστή Χατζηδάκη, να αλλάξει όλα τα παραπάνω που συνδέονται με τα τέλη ταξινόμησης των μη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πριν από την εισαγωγή του νομοσχεδίου για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στάθηκε επίσης στην απουσία συνεννόησης μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων, Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών για την ηλεκτροκίνηση καθώς, ο κύριος Καραμανλής αναφέρεται σε δικό του Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, ο κύριος Σταϊκούρας έχει αναρτήσει σε δημόσια διαβούλευση πρόταση νόμου διαφοροποιώντας επίσης τέλη ταξινόμησης, ενώ ο κύριος Χατζηδάκης δεν έχει εκδώσει την Κοινή Υπουργική Απόφαση για το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, όπως όφειλε. «Τελικά έχετε σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση ή παίζετε playmobil ή& lego; Συστήσατε διυπουργική Επιτροπή για την εκπόνηση Σχεδίου έως το τέλος Ιουνίου το οποίο δεν υπάρχει. Την ίδια στιγμή ο κύριος Καραμανλής ανακοινώνει σχέδιο ηλεκτροκίνησης και δεν αναφέρει τίποτα για τα ηλεκτροκινούμενα σταθερής τροχιάς, για τις δημόσιες μεταφορές, για την αστική συγκοινωνία, για τα λεωφορεία αστικά και υπεραστικά, για τους ποδηλατόδρομους, τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, κλπ. Ποιος θα κάνει τελικά το σχέδιο; Αναρωτιόμαστε εάν μιλάτε καθόλου μεταξύ σας στα Υπουργικά Συμβούλια».

Ο Σ.Φάμελλος ξεκαθάρισε τέλος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει η Ελλάδα να έχει ένα ισχυρό και συγκεκριμένο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση, με χρονοδιάγραμμα και όχι ένα νομοσχέδιο με παραπομπές σε δεκαέξι (16) Υπουργικές Αποφάσεις, ούτε ένα νομοσχέδιο που ξεψηφίζει άρθρα προηγούμενων νόμων της ίδιας κυβέρνησης. Γνωρίζουμε ότι οι επενδύσεις ανάπτυξης των λιγνιτικών περιοχών δε θα έχουν ξεκινήσει το 2023 που κλείνετε τις μονάδες της ΔΕΗ αλλά, θα στηρίξουμε τα κίνητρα που δίνετε έστω και καθυστερημένα για τις περιοχές, όπως σημείωσε. «Πρέπει να πάρετε θέση όμως για τα τέλη ταξινόμησης, που θα αυξήσουν την τιμή των αυτοκινήτων χωρίς να αποσυρθούν τα παλιά και ρυπογόνα. Να κάνετε τροποποιήσεις ώστε τα μεσαία και λαϊκά νοικοκυριά να μην επιδοτούν, μέσω του τέλους, την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για όσους έχουν να διαθέσουν πάνω από 30 χιλιάδες ευρώ. Πρέπει ακόμη να διασφαλίσετε ότι δε θα αυξήσετε το κόστος αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου για τα μεσαία και λαϊκά νοικοκυριά και ότι θα τους δώσετε κίνητρα για να αγοράσουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα και τέλος ότι θα προωθήσετε την απόσυρση παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Δε θα στηρίξουμε ένα νομοσχέδιο απλά και μόνο λόγω του τίτλου του, αλλά ζητάμε αλλαγές και διορθώσεις, κάνοντας τη δουλειά που δεν έκανε το ΥΠΕΝ μέχρι σήμερα, ώστε το νομοσχέδιο να βελτιωθεί και να γίνει έστω μέτριο». ​

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ