ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/07/2020

Χ. Μαμουλάκης: Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση μπορεί, και πρέπει, να τους συμεριλάβει όλους

Χ. Μαμουλάκης: Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση μπορεί, και πρέπει, να τους συμεριλάβει όλους



Δελτίο Τύπου Ομιλίας Χάρη Μαμουλάκη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης» 

«Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση μπορεί, και πρέπει, να μας συμπεριλάβει όλες και όλους», ανέφερε στην ομιλία του ο βουλευτής ν. Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, σήμερα στην Ολομέλεια στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης. Και εξήγησε ότι ο σημερινός νόμος μας δίνει την ευκαιρία να δούμε τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση ως μια στιγμή στον πράσινο μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, τονίζοντας όμως, ότι ο μετασχηματισμός αυτός δεν θα είναι κοινωνικά ουδέτερος, θα έχει κερδισμένους και χαμένους, και είναι καθήκον του πολιτικού συστήματος να περιορίσει τις νέες μορφές κοινωνικού αποκλεισμού και τις νέες κοινωνικές ανισότητες.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στα εξής σημεία:

Το εγχείρημα του μετασχηματισμού του στόλου των αυτοκινήτων στη χώρα μας σύμφωνα με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, θα ξεκινήσει από τις Εταιρείες Leasing, τα ΤΑΞΙ, τους εταιρικούς στόλους και τα νησιά. Από το σχέδιο αυτό όμως απουσιάζουν ισχυρά κίνητρα για την αλλαγή του στόλου των φορέων του δημοσίου και για την ραχοκοκαλιά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Αναφορικά με την επέκταση των υποδομών φόρτισης, ο βουλευτής εξήγησε ότι ο σχεδιασμός της παρούσας κυβέρνησης δεν δίνει κανένα κίνητρο στους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού. Δεν προβλέπει κανένα ανταποδοτικό τέλος, κανένα επιπλέον νέο έσοδο και κανένα όφελος για τους Δήμους. Επομένως, αυτό το σχέδιο έχει περιορισμένα περιθώρια επιτυχίας.

Τέλος, αναφέρθηκε σε μία σημαντική αστοχία του παρόντος νομοσχεδίου. Με το παρόν σχέδιο νόμου οι Φορείς Διαχείρισης Συναλλαγών στον τομέα της ηλεκτροκίνησης θα είναι μέρος του ιδιωτικού τομέα και όχι, όπως θα ήταν φυσιολογικό, υπό τον έλεγχο του δημοσίου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η αγορά σύντομα να στιγματιστεί από αέναες προσφυγές όλων των συμμετεχόντων σε αυτή, ενώ δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο να παρουσιαστούν φαινόμενα απάτης όπως έγινε και κατά τα πρώτα βήματα της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας. ​

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ