ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

21/07/2020

Σε. Φάμελλος: Η Ελλάδα σε οικονομικό και πολιτικό κατήφορο

Σε. Φάμελλος: Η Ελλάδα σε οικονομικό και πολιτικό κατήφορο



Τοποθέτηση του Σ. Φάμελλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το ν/σ της ηλεκτροκίνησης

Με μία αναφορά στα πενήντα πέντε (55) χρόνια από τη δολοφονία του Σωτήρη Πέτρουλα, αγωνιστή της νεολαίας της Ενιαίας Δημοκρατικής Αριστεράς (ΕΔΑ), που έχασε τη ζωή του στον αγώνα για τη δημοκρατία και την ελευθερία που συνεχίζει να εμπνέει και να υπενθυμίζει ότι ο αγώνας για τη δημοκρατία είναι ένας αγώνας που παραμένει πάντα επίκαιρος, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, για το σχέδιο νόμου της ηλεκτροκίνησης στην Ολομέλεια της Βουλής.

 

Συνέχισε σχολιάζοντας ότι η απόφαση έκδοσης αμοιβαίου χρέους εκ μέρους της ΕΕ για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας αποτελεί μεν ένα θετικό βήμα, τίθενται όμως σοβαρά ζητήματα ως προς τους όρους εκταμίευσης των χρηματοδοτήσεων. «Ο κύριος Μητσοτάκης πήρε «άριστα» μόνο για τη μάσκα του και όχι για τη διεκδίκηση των συμφερόντων της Ελλάδας και του Ευρωπαϊκού Νότου. Μειώθηκαν οι επιχορηγήσεις, μειώθηκε το ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, υποτιμήθηκε η κλιματική ουδετερότητα στο Ταμείο Ανάκαμψης. Δεν πέτυχε καμία απόφαση και καμία αναφορά του Συμβουλίου Κορυφής σχετικά με την προκλητικότητα της Τουρκίας, για άλλη μία φορά. Στο εθνικό επίπεδο, η «επιτροπή σοφών», υπό τον κύριο Πισσαρίδη, φαίνεται ότι σχεδιάζει την «ανάκαμψη» της χώρας με τις ίδιες συνταγές λιτότητας και Μνημονίων καθώς, τα μέλη που την απαρτίζουν θεωρούσαν τα Μνημόνια «χρυσή ευκαιρία» για την Ελλάδα».

 

Αναφέρθηκε στη συνέχεια, στην τροχιά ύφεσης της ελληνικής οικονομίας πριν από την πανδημία, στο πρωτογενές έλλειμμα των 5,9 δισ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2020, στην αύξηση της ανεργίας και την έλλειψη μέτρων για τη στήριξη της οικονομίας, εξαιτίας των επιλογών της ΝΔ, που οδήγησε τον Πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ να δηλώνει ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να μετατρέψει τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες είτε σε ανέργους ή σε εργαζόμενους και ότι ετοιμάζει ένα νέο κοινωνικό σοκ, κάτι που μεταφέρουν, όπως είπε, όλοι οι επαγγελματίες και οι πολίτες που συναντούν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ο πραγματικός οδοστρωτήρας Μητσοτάκη, εις βάρος της κοινωνίας, της μεσαίας τάξης και της νέας γενιάς.

 

Όλα αυτά συνδυάζονται με αυταρχισμό, τόνισε, που θυμίζει τις πιο ακροδεξιές στιγμές της συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, με τον πρόσφατο νόμο για τον περιορισμό και την απαγόρευση των διαδηλώσεων, φοβούμενη τις κοινωνικές αντιδράσεις της πολιτικής που ασκεί. Κάνετε επίκαιρο τον στίχο «Διότι δεν συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις» ενώ, την ίδια στιγμή, ασκείτε πρακτικές παρακράτους, κασετοπειρατείας, ως αντιπερισπασμό για να κρύψετε τα δικά σας αδιέξοδα και τις άδικες πολιτικές σας, είπε χαρακτηριστικά. «Ενώ το αμερικανικό δημόσιο ήρθε σε συμβιβασμό με τη Novartis, κάτι που αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η εταιρεία επηρέαζε τις τιμές του φαρμάκου και άρα υπάρχει σκάνδαλο, στην Ελλάδα διώκεται η Εισαγγελέας Διαφθοράς που διερευνά την υπόθεση», σημείωσε ο Σ. Φάμελλος λέγοντας «θέλετε να κουκουλώσετε το σκάνδαλο της Novartis».

 

Στάθηκε στη συνέχεια στη σημαντική μείωση των πόρων για τη Δίκαιη Μετάβαση, όπως προέκυψε από τη Σύνοδο Κορυφής, κάτι που αποδεικνύει ότι κακώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) θριαμβολογούσε και τόνισε πως ο κύριος Χατζηδάκης, έστω τώρα, οφείλει να απολογηθεί στους κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Επανέλαβε ακόμη ότι: «Μοναδική μέριμνα του κυρίου Χατζηδάκη είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα καθώς και η ιδιωτικοποίηση των πάντων, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ. Ιδιωτικοποίηση της ηλεκτροπαραγωγής με αντικατάσταση των μονάδων της ΔΕΗ με μονάδες φυσικού αερίου ιδιωτών, καμία απανθρακοποίηση, με πρόσχημα την απολιγνιτοποίηση, μία πολιτική που μάς οδηγεί μακριά από το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας και δυστυχώς, μία πολιτική χωρίς κανένα σχέδιο για τη δίκαιη μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών. Καμία μέριμνα ακόμη για τη διασφάλιση πρόσβασης των πολιτών στο αγαθό του ηλεκτρικού ρεύματος, ειδικά των πιο ευάλωτων, αφού ο κύριος Χατζηδάκης δε συνεχίζει την πρωτοβουλία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για το Ταμείο Επανασυνδέσεων, παρά τις εξαγγελίες. Από τον Μάιο, ακόμη δεν έχετε εκδώσει την απαιτούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση ενώ είναι προφανές στην ελληνική κοινωνία ότι, λόγω της οικονομικής κρίσης, τα νοικοκυριά που θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν λόγω των συνθηκών που έχετε διαμορφώσει με την πολιτική σας θα είναι όλο και περισσότερα. Το κενό της δική σας πολιτικής καλύπτουμε με την τροπολογία που προτείνουμε τη δωρεάν διάθεση ποσοτήτων ηλεκτρικού ρεύματος σε νοικοκυριά που έχουν ανάγκη και έχουν πληγεί από την πανδημία. Θα κριθείτε από την κοινωνία, κύριε Χατζηδάκη, εάν θα δεχτείτε την τροπολογία μας ή όχι».

 

Ο Σ.Φάμελλος προχώρησε στο σχολιασμό των βασικών σημείων του σχεδίου νόμου για την ηλεκτροκίνηση τονίζοντας, κατ’ αρχήν, ότι πρόκειται για άλλη μία επικοινωνιακή κίνηση της ΝΔ, στην προσπάθειά της να «ξεπλύνει» το στίγμα του περιβαλλοντικού νόμου-εγκλήματος, όπως χαρακτηρίστηκε από όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και από επιστημονικούς φορείς. «Είναι ένα νομοσχέδιο που, όπως είπαν οι Φορείς, απευθύνεται και αφορά μόνο «γερά πορτοφόλια» ενώ δε δίνει τη δυνατότητα στη μεσαία τάξη και τα λαϊκά νοικοκυριά να αποκτήσουν πρόσβαση σε φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, αλλά μόνο σε πολύ λίγους. Οι υπόλοιποι ας πάρουν ποδήλατο. Ενώ επιπλέον, πρόκειται για ένα θέμα που έβαζε η ΝΔ στον πυρήνα του προγραμματικού της λόγου, προεκλογικά, και υποτίθεται ότι δούλευε ενάμιση χρόνο τώρα, ακόμη και σήμερα που ψηφίζεται το νομοσχέδιο, δεν έχει κανένα πραγματικό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μία μεταρρύθμιση που θα θέλαμε να ξεκινήσει στην Ελλάδα. Η ηλεκτροκίνηση είναι ο οικολογικός φερετζές του κ.Χατζηδάκη».

 

Συμπλήρωσε ότι το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από ιδιαιτέρως κακή νομοθέτηση, σωρεία διατάξεων που τροποποιούν προηγούμενες ρυθμίσεις της κυβέρνησης, τροπολογίες που αλλάζουν 4 διαφορετικούς νόμους της ΝΔ, εισαγωγή επιπλέον ρυθμίσεων για τα τέλη ταξινόμησης στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, πάνω από δεκαέξι (16) παραπομπές σε νέες Υπουργικές Αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα, καθυστέρηση στην Εθνική Στρατηγική, αφού η σχετική διυπουργική επιτροπή που συστήθηκε τον Οκτώβριο του 2019 δεν παρέδωσε κανένα πόρισμα στο τέλος Ιουλίου, όπως προβλεπόταν. Απουσία στρατηγικής και αλαλούμ ακόμη και με το «σχέδιο» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που όπως μάς ενημέρωσε ο κύριος Καραμανλής, με Δελτίο Τύπου, έχει δικό του σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, σημείωσε επιπρόσθετα.

 

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Σ.Φάμελλος δήλωσε: «Η ΝΔ χάνει την ευκαιρία να προωθήσει μία μεγάλη μεταρρύθμιση για την Ελλάδα, μάς παρουσιάζει ουσιαστικά ένα νομοσχέδιο προσχηματικό και πρόχειρο, που παραπέμπει σε Υπουργικές Αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα στο μέλλον, ενώ δημιουργεί ακόμη και σοβαρά ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς απαγορεύει τις εισαγωγές αυτοκινήτων Euro 1,2,3 χωρίς καμία πολιτική για την απόσυρσή τους στο εσωτερικό, μία άτολμη πολιτική που θα οδηγήσει επιπλέον την Ελλάδα σε καταδίκες και πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Σάς ζητάμε να αποσύρετε το άρθρο 5 γιατί εμείς δε θα βάλουμε πλάτη για να γίνουν κάποιοι πλουσιότεροι. Κανένα σχέδιο δεν έχετε για τα μέσα σταθερής τροχιάς, για το σιδηρόδρομο, για τις αστικές συγκοινωνίες, για επαγγελματικούς στόλους, για να νησιά μας, καμία διασφάλιση για τη γεωγραφική επέκταση των υποδομών φόρτισης δεδομένου ότι αφήνεται στην ουσία στην αγορά, όπως και για την εγχώρια παραγωγή και βιομηχανία και τέλος, για την κυκλική οικονομία. Ο κύριος Χατζηδάκης δεν στηρίζει τις ανάγκες των μεσαίων και λαϊκών νοικοκυριών αλλά αντίθετα, τους επιβάλλει περιβαλλοντικά τέλη για να πάρουν ένα λιγότερα ρυπογόνο αυτοκίνητο. Αλλά ταυτόχρονα δε θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ξέραμε ότι η ΝΔ θέλει να μάς κάνει τη «ζωή ποδήλατο» αλλά και κυριολεκτικά για τους πολλούς το ποδήλατο είναι η μοναδική δυνατότητα που τους δίνετε κύριε Χατζηδάκη».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ